YLI VUOSI HUUMORITTA

Ilmailuun liittyviä vitsejä ja muita hauskoja tarinoita
Kaitsu M.
Aktiivikirjoittaja

YLI VUOSI HUUMORITTA

Viesti Kirjoittaja Kaitsu M. » To 20.10.2005 16:19

Taitaa olla näissä hommissa vitsit vähissä kun tälle huumori-palstalle ei ole kukaan kirjoittanut yli vuoteen.

Huh huh....
Niin paljon laskevia, niin vähän aikaa...

Kari Ansamaa

Viesti Kirjoittaja Kari Ansamaa » To 20.10.2005 18:55

Ilmailu näkyy olevan totisten tosikkojen harrastus. Ehkä siitä syystä hauskat Jepet lopettaa sen parin kesän jälkeen.

tertsi
WGC 2008 Team
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tertsi » To 20.10.2005 19:49

Kari Ansamaa kirjoitti:Ilmailu näkyy olevan totisten tosikkojen harrastus. Ehkä siitä syystä hauskat Jepet lopettaa sen parin kesän jälkeen.
Buhaha! :lol:

hnpilot
Aktiivikirjoittaja

Viesti Kirjoittaja hnpilot » Pe 21.10.2005 12:44

Kari Ansamaa kirjoitti:Ilmailu näkyy olevan totisten tosikkojen harrastus. Ehkä siitä syystä hauskat Jepet lopettaa sen parin kesän jälkeen.
Hauskat ehkä, muttei huvittavat :)

hannu

Mikko Suokas

Re: YLI VUOSI HUUMORITTA

Viesti Kirjoittaja Mikko Suokas » Pe 28.10.2005 22:35

Kaitsu M. kirjoitti:Taitaa olla näissä hommissa vitsit vähissä kun tälle huumori-palstalle ei ole kukaan kirjoittanut yli vuoteen.
Niin, ainakin jos palsta on rajattu vain ilmailuaiheisille jutuille, kuten olen tähän saakka olettanut. Ne muutamat harvat kuulemani ilmailuun liittyvät huumoripläjäykset ovat jo melkoisen kaluttua luuta. Senhän ei silti tarvitse tarkoittaa sitä, etteikö ilmailun parissa huumorikin kukkisi. Vitseiksi saakka ne jutut eivät vain jalostu.

Kun nyt täällä olen, kirjoitan tähän yhden jutun, jonka lupasin aikoinaan Heikki Pohjolalle Räyskälän kuppilassa, kun puhuttiin tämän päivän työnantajien tavasta kohdella uskollisia työntekijöitään. Samassa pöydässä istui ainakin Hirvolan Harri, joka saattaa muistaa keskustelun. Lyhykäisyydessäänhän kyse oli siitä, että ennen saatiin täysien palvelusvuosikymmenien kunniaksi kultakello, nyt monoa perseeseen. Koska juttu jäi silloin lähettämättä, jaettakoon se nyt täällä kaikkien kesken.

Tämän pitkän johdattelun jälkeen itse asiaan, eli aikaan, jolloin junat kulkivat höyryn voimalla:

Rautatiehallituksessa oli aikoinaan sellainen tapa, että kun joku rautateitten palveluksessa oleva -olipa hän sitten kuka tahansa- oli ollut yhtäjaksoisesti neljäkymmentä vuotta rautateillä, hän pääsi automaattisesti eläkkeelle, riippumatta hänen iästään ja hänelle annettiin kultakello talon puolesta lahjaksi.

Eräällä pikkuasemalla oli asemamies, tai oikeammin olisi kai sanoa, että sinne oli unohtunut jostakin kummallisesta syystä asemamies, joka oli ollut rautateitten palveluksessa samalla asemalla neljäkymmentäkaksi vuotta. Kun asia huomattiin, järjestettiin asianomaiselle eroamisjuhla välittömästi, kun siihen vain suinkin oli tilaisuus. Niinpä hänelle pantiin kahvipöytä koreaksi kahden junavuoron väliin pikkuaseman odotushuoneeseen ja tavan mukaan ratajaksoinsinööri tuli luovuttamaan hänelle rautatiehallituksen kultakellon.

Pidettiin pari puhetta, asemapäällikön rouva oli leiponut "sen seittemän sortin" pullat ja pikkuleivät, kukkapuska koristi pöytää ja koko asemarakennuksen henkilökunta oli kahvin ääressä.

Kun tilaisuus lähestyi loppuaan, pukkasi junanlähettäjä "juhlakalua" kylkeen ja sanoi, että nyt oli tämän vuoro puhua. Asemamies nousi arasti, rykäisi kurkkuaan, pisti tupakkilutsansa korvan taakse:

-Kiitosta vaan kovasti, meinaan, kahvista ja pullasta ja tietty tästä kultakellosta. Kiitos vaan. Mutta kun toi ratajaksoinsinyörikin on täällä, niin mun tekis mieli kysyä yhtä asiaa.

-Jaa, olkaa hyvä vaan, insinööri vastasi.

-Se on nääs sillälailla, että mä oon ollu tän aseman hommissa neljäkymmentäkaksi vuotta. Sato tai paisto, oli kaunis ilma tai huono sää, oli yö tai päivä, oli kylmä tai lämmin, oli kesä tai talvi, syksy tai kevät. Sato lunta tai vettä, aina mä oon, kun juna on tullut tänne asemalle, menny ja kilkutellu sillä rautavasaralla sen junan pyöriä. Aina mä oon sillä kalulla kilkutellu niitä vaunun pyöriä. Nyt mua kiinnostas saada tietää, että minkä helvetin vuoksi?

Vastaa Viestiin