Purjelennon pulinajakso

pulinajakso.ilmailuliitto.fi
Tänään on Ke 15 Elo 2018 15:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma 05 Maalis 2018 10:48 
Poissa
WGC-2006 Team

Liittynyt: Ma 03 Maalis 2003 15:27
Viestit: 426
Hei, IGC:n tasoituskerroinlistasta keskusteltiin viime lauantaina IGC:n kevätkokouksessa Saksassa. Suomi esitti että palattaisiin vuonna 2017 voimassaolleeseen listaan, sekä että kevätkokouksella olisi mahdollisuus äänestää vuosittain uudesta listasta. Kumpikin esitys sai kannatusta, mutta valitettavasti äänestyksissä ei tarpeeksi. Vaikutelmaksi jäi että ne edustajat joilla olis kokemusta kerholuokassa lentämisestä kannattivat esitystämme, osa (ml. yksi handicap-committeen jäsen) oli samaa mieltä kanssamme mutta äänesti meitä vastaan lojaliteetista komiteaa kohtaan, ja osa oli pihalla kuin lumiukot, tosin tämä ei estänyt heitä pitämästä polveileviä monologeja aiheesta.

Tällä hetkellä siis mennään täsmälleen kuten tässä ketjussa aikaisemmin otaksuin, uusi lista on ensi kesänä voimassa MM-kisoissa ja sitä on jo alettu korjailla (viimeisin listan päivitys FEB 2018 jossa 304:n kerroin on muuttunut).

Kotimaisten kertoimien osalta jatkossa mennään kansallisilla, jo julkaistuilla kertoimilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe 25 Touko 2018 21:24 
Poissa

Liittynyt: Su 20 Loka 2013 20:06
Viestit: 79
Varmat voittajat. Puolalaiset viisvitosilla. Ylivoimainen kerroin :mrgreen:

2kpl ASW-20, 2kpl LS-4, LS-3 ja Discus :shock: ilmoittautunut. Ei ainakaan vielä tänä vuonna kadonnut Cirrukset ja muut 1.0 koneet.

https://wgc2018.pl/en/entries/


Viimeksi muokannut Hurja päivämäärä Su 27 Touko 2018 8:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La 26 Touko 2018 7:19 
Poissa
Aktiivikirjoittaja

Liittynyt: Ke 05 Helmi 2003 22:57
Viestit: 311
Paikkakunta: HKI
Hurja kirjoitti:
2kpl ASW-20, 2kpl LS-4, LS-3 ja Discus :shock: ilmoittautunut. Ei ainakaan vielä tänä vuonna kadonnut Cirrukset ja muut 1.0 koneet.


Saa sitten nähdä millä koneilla kisa käydään. Saamieni yleensä luotettavien tietojen mukaan eräskin listalla oleva Cirrus-pilotti harjoittelee jo aktiivisesti 55:llä! Ainakin ensimmäinen harjoitus meni ihan putkeen.

55:n kerroin on tosiaan alhainen. Sen vertailupainokin on korkea. Tuohon painoon (363 kg) voi jo lastata tuhdin pilotin lisäksi jonkin verran lyijyä, hiekkaa tai muuta mukavaa materiaalia, mitä nyt itse kukin pitää turvallisena. Tyhjä 55 on aika lailla tuulen vietävissä eikä oikein liidä, mutta 363 kiloa ei ole enää tyhjä. Listassa on siis vielä hienosäätöä.

Virheet sikseen, onhan tässä selvä tahtotila nähtävissä nuorentaa kerholuokan kalustoa. Vaikea uskoa että enää palattaisiin Jantar-Cirrus -luokkaan.

_________________
papafox-Sakke


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La 26 Touko 2018 8:30 
Poissa

Liittynyt: Su 20 Loka 2013 20:06
Viestit: 79
Kyllä se 55:n sen kaikki 363kg tarvii liitääkseen kertoimensa lailla. Nousukyky onkin jo sitten 55:lla parempi verraten muihin. Ainakin teoriassa. Ei siinä 55:n kertoimessa isovirhe ole, jos nyt virhettä on :roll: Mutta jäämme jännityksellä odottamaan ylivoimaista voittoa. Ei ole varmaan montaa 55:sta ollut MM kisoissa kerholuokassa tähän asti.

Hyvä, että harjoittelut menee putkeen :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke 30 Touko 2018 10:43 
Poissa
Aktiivikirjoittaja

Liittynyt: Ti 04 Helmi 2003 11:30
Viestit: 229
Joo,

On siinä listassa sitä "hienosäätöä" muutenkin kuin 55 osalta. 363 kiloon jää matkaa esim 225kg tyhjäpainon koneella 138kg, jota jakaa pilotille ja muulle "turvalliselle" ei dumpattavalle lisäpainolle.

Kevyempiäkin 55 on esiintynyt.

Sitten on Mosquito vrt 304 (kertoimet väärinpäin) ja pari muutakin kummallisuutta.

Karkeampi säätö suoritukseen tulee sitten siitä sauvan ja selkänojan välistä.

R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke 30 Touko 2018 20:57 
Poissa
WGC-2006 Team

Liittynyt: Ma 03 Maalis 2003 15:27
Viestit: 426
RR kirjoitti:
Joo,

On siinä listassa sitä "hienosäätöä" muutenkin kuin 55 osalta. 363 kiloon jää matkaa esim 225kg tyhjäpainon koneella 138kg, jota jakaa pilotille ja muulle "turvalliselle" ei dumpattavalle lisäpainolle.


Tämän kun kerroin maaliskuussa handicap-committeen ranskalaisjäsenelle, hän alkoi inttää että 55 painaa aivan saman verran kuin muutkin koneet, yli 250 kg. Sanoin että 215-220 kg, ei kuulemma voi olla mahdollista.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com