Kokemuksia purjelentomatkailusta niin Suomessa kuin maailmallakin.
Valvoja: Alfalima
-
Eki Heinonen
- WGC 2008 Team
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:08
Viesti
Kirjoittaja Eki Heinonen » Ke 19.02.2014 14:07
Down Under...WS (!!!??? sorry Masa!) on päässyt ilmaan...Benallassa taas yhdeksän vuoden tauon jälkeen. Eipä ole paljoa muuttunut, paitsi että 65 vuotiaat ovat nyt 74 vuotiaita täällä. Ja se lienee paikkaunnan pilottien keski-ikä. Hokkasen Pekan uudella koneella kaksi keikkaa takana; paras kausi on ohi mutta keliä riittää, 770km eilen FAIn kolmio. Pari päivää enää jäljellä, lyhyt loma tällä kertaa.
T Eki
-
Liitteet
-

- WS Oz.jpg (229.76 KiB) Katsottu 7423 kertaa
-
WS
- Aktiivikirjoittaja
- Viestit: 367
- Liittynyt: Su 18.09.2005 09:24
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja WS » To 20.02.2014 09:15
Hieno kone ja hyvä kuva ja on hyvä kisatunnus vain väri on väärä. Hyviä lentoja.
WS
-
Eki Heinonen
- WGC 2008 Team
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:08
Viesti
Kirjoittaja Eki Heinonen » To 20.02.2014 13:17
Tänään kävi vähän hassusti, OLC säännöt ovat niin erilaiset verrattuna perinteiseen FAI:n tehtävälentämiseen. Halusin tehdä FAIn kolmion, 522km Benalla-Bendigo-Urana-Benalla. Otin hinauksen ja nousin lähistöllä kunnollista starttia varten. Tein kunnollisen lähtölinjan ylityksen ja sitten reitille...ja lopulta kun tulin maaliin 1000ft korkeudella tein myös kunnollisen laskukierroksen. Nopeus oli LX9000:n mukaan 129kmh kolmiolle. Mutta kun laitoin lennon OLC:n, sain vain 123kmh. OLC alkaa laskea aikaa heti hinauksen jälkeen, eikä tiedä kunnollisesta perinteisestä FAI:n tehtävästä. Eli meni 5 kmh hyvää nopeutta nyt harakoille....
Oppia ikä kaikki...
Tänään oli kova lounaistuuli, kylmän rintaman jälkeen...ja koneessa oli tosi kylmä! Varpaat oli tunnottomat...! Pilviä etelässä, kuivaa pohjoisessa. Tosi kivaa lentämistä, vaihtelevat olosuhteet, ja yllättävän hyvää ajoittain.
T Eki
-
Hannu N
- Site Admin
- Viestit: 416
- Liittynyt: Ke 29.01.2003 15:25
- Paikkakunta: Strömfors
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hannu N » Pe 21.02.2014 08:35
Eikös olc:ssa saa lähtöajan muutettua manuaalisesti? En ole itse kokeillut, mutta joku on moisesta säästämisestä maininnut.
Hannu
-
hnpilot
- Aktiivikirjoittaja
- Viestit: 446
- Liittynyt: Ma 21.04.2003 06:55
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja hnpilot » Pe 21.02.2014 17:07
Eki Heinonen kirjoitti:Tänään kävi vähän hassusti, OLC säännöt ovat niin erilaiset verrattuna perinteiseen FAI:n tehtävälentämiseen. Halusin tehdä FAIn kolmion, 522km Benalla-Bendigo-Mutta kun laitoin lennon OLC:n, sain vain 123kmh. OLC alkaa laskea aikaa heti hinauksen jälkeen, eikä tiedä kunnollisesta perinteisestä FAI:n tehtävästä. Eli meni 5 kmh hyvää nopeutta nyt harakoille....
T Eki
Speed OLC:ssä systeemi laskee _parhaan_ 2,5 tunnin keskinopeuden siltä lennon osalta, jolla se max kolmen murtopisteen kautta saa, kuitenkin niin, että välin loppukorkeus on enemmän tai sama kuin alkukorkeus. Eli sinun tapauksessasi lähes 139 km/h.... Pistetiä tulee sitten se jaettuna tasoituskertoimella (abt 121,5 p)
Itse varsinaisen koko OLC-matkan keskinopeus ei vaikuta mihinkään muuhun kuin ehkä itsetuntoon...
hannu
-
Eki Heinonen
- WGC 2008 Team
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:08
Viesti
Kirjoittaja Eki Heinonen » La 22.02.2014 01:01
"Eikös olc:ssa saa lähtöajan muutettua manuaalisesti? En ole itse kokeillut, mutta joku on moisesta säästämisestä maininnut"
Joo, on siinä se mahdollisuus mutta sitten taas muuttuu OLC pisteet. Mutta eipä tuolla nyt mitään väliä ole...
Hauskaa oli täällä taas käydä pitkän tauon jälkeen, paikka on todella kiva, kerho ystävällinen ja kaikki erittäin auttavaisia. Eilen vika lento kovassa etelätuulessa, nostot heikkoja ja lyhyt päivä.
T Eki