Menneen kauden pisin keikka?

Palsta nuorille ja/tai aloitteleville harrastajille

Valvoja: junior

Kimmo
Viestit: 5
Liittynyt: La 25.12.2004 16:26

Menneen kauden pisin keikka?

Viesti Kirjoittaja Kimmo » La 25.12.2004 17:44

Ajattelin udella millaisia aikoja lensitte kaudella? Itselläni kenttää kiertäen meni 4h50min. Hiukan (Lue: hiukan enemmän) harmitti että jäi 5h lento odottamaan itseään. Kun niin kovasti jo sormet syyhyää HC-matkan pariin. Noh, tulipa hiukan tiimaa ainakin. Ensi kaudella sitten vaikka väkisin HC suoritettava! :twisted:

Kinkkua sulatellen ja termiikeistä haaveillen Kimmo

Juffe
Viestit: 56
Liittynyt: La 15.03.2003 21:21
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juffe » Su 26.12.2004 11:14

Eipä tainnu tulla ku reilut 3 tuntia. Kauemmanki olis pysyny mutta perse oli jo niin tunnoton ja vessahätä kova...

Markku K
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 21.01.2004 14:58

Viesti Kirjoittaja Markku K » Su 26.12.2004 11:53

Tarkistinpa, viime kesän pisin keikka oli aika tarkalleen kuusi tuntia pitkä. Maaliin asti en siinä ajassa ehtinyt, pelto kutsui kun keli loppui auringon pikku hiljaa laskiessa ja keskipilvihässäkän vielä varjostaessa aluetta.

Avatar
Alfalima
WGC 2008 Team
Viestit: 480
Liittynyt: Ma 03.02.2003 16:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alfalima » Su 26.12.2004 14:19

Joulun jatkoa,

Juffe ja kumppanit:

Ei näin :oops:

Vaan näin :D

Eli koneessa pitää aina olla juotavaa mukana. Ja kun juodaan - seuraa siitä myös se mainittu hätätila. Helpoin tapa hoitaa ns "homma" koneessa on käyttää pakastuspussia. Semmoista kahisevaa ohutta muovia olevia pusseja, joita saa ihan kaikista kaupoista. Niitä taskuun ennen lentoa. Kun tarve yllättää pussi esiin ja puhaltamalla kokonaa auki ja sitten siihen sauvan tyveen mukavasti kohdalleen. Kun homma on hoidettu pussin vartta kierretään muutama kerta ja "pommi" luukusta pihalle. Jos on ns vihreän aatteen henkilöitä - saa kaupasta myös maatuvia malleja. Pussien tulee olla isoja ja pitkän mallisia. Siten ne on helppo kiertää kiinni tarpeiden teon jälkeen.

Kymmenen tuntiakaan ei tunnu ptkältä, kun on evästä mukana ja vessa proseduurit kunnossa.

Antti
THINK POSITIVE - FLAPS NEGATIVE!

Matti Adolfsen
Viestit: 17
Liittynyt: To 29.04.2004 09:09
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti Adolfsen » Su 26.12.2004 15:11

Kesäkuu oli jo pitkällä, ja HC aika edelleen saavuttamatta: tosin vain yksi yritys ja sekin kesti vain 3h34 minuuttia, kun merituuli vei kelin. HC-nousu oli jo tehtynä, pariinkin kertaan barografilla dokumentoituna. 13.6. tultiin Pasin kanssa kentälle, ja arvottiin keskenämme koneita: "ota sinä tuo Kajava (siihen on tyypit vain meillä molemmilla), minä otan Junnun ja merkkaan kenttäkirjaan HC-aika-yritys: saadaan lentää rauhassa keli pois". Pasi starttasi ensin, minä juoksin siivenkärjen ja sitten minun vuoro.

Tämä oli minulle kauden 32. lento, aikaisemmat olivat kestoltaan minimissään 6 minuuttisia (irroitus myötätuuliosan alkuun ja heti laskuun). Pitempiäkin oli tullut lennettyä muutama.

Startti klo 10:51, keli näytti hyvältä. Iltapäivällä se kuitenkin näytti kuivahtavan, joten siirryin kaivoksen tienoille, sieltä löytyi kuplaa. Mietiskelin jo laskua ennen vuorokoneen tuloa, mutta kupla tuntui toimivan, joten sen mukana ajauduin pikkuhiljaa kauemmas kentästä. Finnair tuli, siirryin takaisin kaivoksen luo, ja sain taas kuplasta kiinni, ei muuta kuin ajelehtimaan sen mukana taas itään päin. Finnair lähti ja cumuluksia alkoi taas putkahdella kentän lähelle, joten sinne pyörimään.

5 tuntia tuli täyteen mutta keli vain tuntui paranevan, joten siellä sitä killuttiin kunnes eväät loppuivat. Lasku 16:49, eli kokonaislentoaika 5h58 minuuttia. Pasi tuli laskuun heti perässä, tiimaa kertyi kymmenisen minuuttia enemmän. Kasteltiin nurmikkoa, vietiin koneet halliin ja lähdettiin syömään...

jkarjanl
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 15.09.2003 23:21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkarjanl » Ma 27.12.2004 01:21

Muutamia n. 2 tunnin keikkoja tuli, pisin niistä taisi olla 2 tuntia 8 minuuttia. Kelin puutteeseen ei mikään niistä loppunut. Pääosin noita vessajuttuja tai sitten juomisen puutetta.

Täytyy oikein ottaa tavaksi ensi kaudella ottaa varusteet mukaan joka lennolle. Vaikka kuinka olisi tarkoitus vain käväistä ilmassa, ei sitä koskaan näemmä tiedä kuinka kauan siellä viihtyy.

Avatar
ht
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 28.03.2003 14:03
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja ht » Ti 28.12.2004 15:10

Tyyppikeikka Piratilla 5h 23".Kaveri lensi samaan aikaan K8:n tyyppejä, jotain 5h 20"... Muistin vesipullon, pukeuduin tunnin keikkaa varten -> shortsit ja sandaalit, enkä tietenkään käynyt vessassa ennen starttia... :lol: Näissä hommissa pitää olla rakko ja eturauhanen kunnossa ettei tuu ongelmia.

Juffe
Viestit: 56
Liittynyt: La 15.03.2003 21:21
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juffe » Ti 28.12.2004 16:13

Ens kesänä kyllä pitää varautua lennoille vähän huolellisemmin. Pahimmaksi ongelmaksi ainakin mun osalta tulee paikkojen puutuminen, ei niinkään kylmä tai vessahätä. Mutta tuota pakastepussia pitää koittaa :D Ja voishan sitä koneenki vessaan kehitellä ittelle jonkin näkösen pään. :lol:

Markku K
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 21.01.2004 14:58

Viesti Kirjoittaja Markku K » Ti 28.12.2004 16:26

No mutta, voihan siihen paikkojen puutumiseenkin vaikuttaa. Sopivia palasia vaahtomuovia sopivissa paikoissa auttaa usein jo paljon.. :)

..ja tietysti hyvä peruskunto noin muuten on oleellista.

Juffe
Viestit: 56
Liittynyt: La 15.03.2003 21:21
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juffe » Ke 29.12.2004 16:56

Tuota vaahtomuovia oonki kokeillu ja se toimii hyvin. Peruskunnon kans ei pitäs olla mitään ongelmia kun potkii nahkakuulaa sellaset 4 kertaa viikos :twisted: :wink:

junior
Viestit: 71
Liittynyt: Su 16.03.2003 12:02
Paikkakunta: EFLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junior » Pe 21.01.2005 15:41

moro vaan taas...

Mul tais olla pisin keikka LS4:n tyyppilento... jotain vajaa 4 h. Siinä tuli samalla suhattua vähän matkaakin.

Toi juomapuoli on mulla hoidossa ihan vaan sellasella urheilujuomapullolla jossain sopivan lähellä...

Ja tosiaan se HC lento menikin sitte Juniorilla ns. heittämällä, yhden räpsähdyksen jälkeen... Siinä oppii kummasti luottamaan itseensä ja koneeseen ja siihen että se käännepiste lähestyykin melkein 200 km/h... Keväällä olis tavoitteena lentää nelosella matkaa ja yleensäkin liitoharjottelua ja muuta pientä ja sitte heinäkuussa inttiin... Toivotaan että jotku kisat sattuis siihen heinä-elokuulle että pääsis jotenki luistelemaan. :wink:

Liitosta sitä varmaan pitäis ennemminkin kysellä mutta josko joku täällä tietäisi mikä on viime kesäksi suunnitellun Matkalentoseikkailun tilanne?
junior

Avatar
The_Eki
Viestit: 3
Liittynyt: To 17.06.2004 22:09
Paikkakunta: Lapinlahti

Viesti Kirjoittaja The_Eki » Su 06.03.2005 23:23

Pisin keikka näyttäs olevan hieman vaille 6h. Sit oli niitä neljän tunnin lentoja... Kyllä se on niin et pitää noissa pidemmissä lennoissa rueta jo valmistautumaan. On muuten vaan aika pitkä aika istua jos ei ole huolehtinut "asioista". :roll:
Over the hills and far away....

Vastaa Viestiin