Purjelennon pulinajakso

pulinajakso.ilmailuliitto.fi
Tänään on Ma 24 Syys 2018 19:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Viimevuoden kurssilaisia?
ViestiLähetetty: Ma 24 Maalis 2003 13:21 
Poissa

Tuli mieleeni kysellä tälläisiä, jotta onko mahdollisesti montakin uutta purjelentäjää mukana keskustelemassa, vai onko kaikki jo vanhoja (lue: yli 150 h lentäneitä) siipeilijöitä?

Myös tälläinen toinen juttu askarruttaa mieltä: Miten määritellä valtaisa tarve päästä taivaalle yli viiden kuukauden lentämättömyyden jälkeen? Ihan sama, millä kielellä, mutta varmasti sen Suomeksi ymmärtää parhaiten... 8) Tästä voisi sitten vaikka laittaa äänestyksen tai jotain. :!:

sami

alias junior

Profiili  

Viestin otsikko: Viime vuotisiako?
ViestiLähetetty: Ma 24 Maalis 2003 16:55 
Poissa

Tere!!!

En nyt kyllä oo viime vuotisia oppilaita mutta aika alottelija kumminkin.
Nyt lähtee kolmas lentokausi käyntiin ja tunteja on tullut uskomattomat 30h :oops: . Tänä vuonna olis tarkotus lentää pursilupakirjan jatkoksi B-Ultra.

Tää tauko on aina tuskaa mutta mä ainakin päästän pahimmat paineet pois laittamalla tinttilakin päähän ja pelaamalla SFS:ää :twisted:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma 24 Maalis 2003 19:50 
Poissa

junior kirjoitti:
Tuli mieleeni kysellä tälläisiä, jotta onko mahdollisesti montakin uutta purjelentäjää mukana keskustelemassa, vai onko kaikki jo vanhoja (lue: yli 150 h lentäneitä) siipeilijöitä?

alias junior

Mä viime kesänä olin kurssilla juu. Tiimaa tuli kartutettua vajaa 60h. Itse lentelin vintturista tuon kurssin viime kesänä Hyvinkäällä ja kokemusta on tullut kartutettua Astirilla ja kahdella K-8B:lla. Ihan aloittelijanahan tässä pohdiskelee mitenkä sitä osaa enää lentää pitkän taon jälkeen vai meneekö kurssi samoin tein uusiksi :shock: Ilmaan on kamala houkutus, varsinkin kun tuli käytyä tuolla Padasjoella katselemassa lentotoimintaa.

--
Sami

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti 25 Maalis 2003 10:30 
Poissa

Terve vaan kaimalle ja kaikille muillekin... :wink:

Itse olen lennelly muutamaa minuuttia vaille 26 h. Koulukoneena oli Puchacz ja harjoituskoneena sitten Junior, mistä voitte ehkä päätellä nimimerkinkin. :lol:

Padasjoellekin teki mieli, mutta kun painaa taas pahasti koeviikko päälle, niin oli vain väkisin liideltävä uskonnon ja historian mielenkiintoisissa maailmoissa... :?

Eikä huolta, kyllä se taito tallella on! Kaikkihan ovat lennelleet ahkerasti tietokoneella X-Planea tai FS:ää, vai?

Milloin muuten olette käyneet viimeksi lentämässä? Itse kävin 18.10. Ei termiikkiä :( mutta silti sain 25 min mielenterveyskeikan...

junior

Profiili  

Viestin otsikko: Lentohärvleitä ja muuta
ViestiLähetetty: Ti 25 Maalis 2003 16:00 
Poissa

Joo mä on lentäny ASK-21, ASK-23 ja ASW-19b:llä. Tuo Soaring Flight Simulator on ihan lenneltävä simu. Parhaat keikat siinä on mulla ollu jotain reiluja 500km kolmiota. Viimeiset keikat lensin joskus lokakuun loppupuolella Etelä-Pohjanmaan kerhojen välisissä maaliinlaskukisoissa

Profiili  

Viestin otsikko: Matkalennosta
ViestiLähetetty: Ke 26 Maalis 2003 10:50 
Poissa

Tähän mennessä olen pyörinyt vain kentän ympäristössä, (kurssi valmistui vasta syyskuussa...) mutta nyt olisi tänä kesänä tarkoitus alkaa tuota matkalentoakin hieman harjoittelemaan. Siinä lienee sellainen pieni jännitys mukana, ainakin ekoja lentoja tehdessä, vai?

Mutta ainahan sitä voi haahuilla vaikka Lahden päälle tms. Syksyllä ei mitään ihmeellistä keliä enää ollut eikä syksy muutenkaan varmaan ole paras mahdollinen aika oppia luottamaan koneeseen ja sen liitokykyyn, tosin lokakuun ekalla viikolla oli tosin ihan ihmeellinen keli vuodenaikaan nähden. 1,5 m/s keskinosto.

Selänpää olisi reilun viidenkymmenen kilometrin matkalennon päässä. Tätä vaihtoehtoa olen tähän mennessä harkinnut. Siinä tulisi sitten se kuuluisa, kaikkien himoitsema hopea-c:n matka lennettyä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke 26 Maalis 2003 17:11 
Poissa

Mäkin oon ajatellu lentäväni Hopea-C:n ens kesänä. Vaikeitahan siinä on vaan se viiden tunnin lento. Matkalentoja en nyt oo suuremmin lentäny muutakun meidän kerhon sisäises koko kesän kestäväs kisas jonka vakio reitti on n.40km kolmio. Lensin ASK-23 tuon reitin 17 min 4 sek ja keskinopeus oli 132km/h. Okei okei...uskomattomalla 32 liitoluvulla ei noin kovaa lennetä normaalisti mutta kun sattu hyvä jono toiselle legille ja pohjat 1800m niin kyllähän siinä pääsi. Noin reilun 30 km jälkeen olin menettäny korkeutta 200m yhtään 360 asteen kaartoa tekemättä (en kyllä tehny koko reissun aikana). :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke 09 Huhti 2003 18:31 
Poissa

Moi!

Aloittelen neljättä kautta, mutta tiimaa on vasta n. 40h. Niin se työ häiritsee vapaa-aikaa... :roll: Kurssi tosin valmistui vasta loppukesästä 2000. Heti tokan kesän alussa lensin HC-ajan, mutta matkaan ei ole vielä ollut uskallusta/keliä/konetta *seliseli* 8) Saas katto ny, kuinka käy tänä vuonna puikoissa, kun viime kesänä ei ollut yhtään yksinlentoa :? Siinä mielessä kannattaisi kyllä aloittaa tämä harrastus silloin kun vanhemmat vielä 'maksavat kentällä lorvimisesta' :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke 09 Huhti 2003 21:46 
Poissa

Heh!! Onneksi tuli alotettua 15-vuotiaana ja vieläkin porukat maksaa 8)

Profiili  

Viestin otsikko: Sama täällä
ViestiLähetetty: To 10 Huhti 2003 10:08 
Poissa

Minäkin aloittelin 15 kesäsenä, joten nyt on loogisesti 16 lasissa...

Siirretäänkö tämä keskustelu tuonne nuoriin harrastajiin, jotta sinnekin saadaan aikaiseksi edes jonkinasteinen "pulina".

Profiili  

Viestin otsikko: Ikä
ViestiLähetetty: To 10 Huhti 2003 15:00 
Poissa

mulla on sitten loogisesti ikää 17 ja kolmas kesä 8)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To 10 Huhti 2003 15:49 
Poissa

Mitä opiskelet?

Junior on lukion ekalla ja lasissa on viimeinen jakso...

Profiili  

Viestin otsikko: Ikä
ViestiLähetetty: To 10 Huhti 2003 16:53 
Poissa

Joo mäkin käyn lukion ekaa ja vipa jakso. ´Täytin helmikuus

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe 11 Huhti 2003 10:01 
Poissa

Ennen lukiota ei ole elämää, vai miten se menee? 8) Tai ainakaan ennen purjelentokauden alkua ei ole elämää...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La 12 Huhti 2003 18:22 
Poissa

terve vaa !!

olin viime vuonna kursilla ja tuli lennettyä n.25h neljällä eri koneella ja kova halu olis taas ilmaan, menin kursille 15 vuotiaana ja nyt oon 16 ja opiskelen helikopteri asentajaksi.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La 12 Huhti 2003 19:29 
Poissa

No MOI!!!! :lol:

Mahtavaa että purjelentäjillekkin on avattu oma pulinapaikka! :)
Juups...mulla alkaa kolmas purtsikkakesä piakkoin ja tunteja on vain (vaivaiset) 26h! :( Jäi viimekesältä sen verran paljon lentelemättä kun kävin opiskelemassa ja lentämässä itelleni SEP-luvat ja sen takia tuli ehkä "liikaa" lenneltyä motskarikoneilla!! :wink:
Purtsikoista olen lennelly ASK-21 ja 23:lla, Pukulla ja Junnulla ja K-8 Piratilla. :D
Täytän täs piakkoin 18 vuotta mutta tunnen kyllä kuuluvani nuoriin harrastajiin... :wink: ...heh...
Noh...Toivottavasti tulee kesällä lenneltyä tosi paljon ja olis hyvät kelit ja koneet pian kasassa!! Niin ei muuta kuin lentelemisiin!!! :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti 15 Huhti 2003 15:23 
Poissa

Henkka kirjoitti:
No MOI!!!! :lol:
Täytän täs piakkoin 18 vuotta mutta tunnen kyllä kuuluvani nuoriin harrastajiin... :wink: ...heh...

Minusta tuntuu että kaikki alle 30v ovat purjelennossa ns. nuoria ;)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su 18 Touko 2003 22:36 
Poissa

Terve vaan täältäkin. Viime vuosi meni tiimaa kerätessä, tosin kuin edellinen kurssikesä, jolloin tiimaa tuli 20h. Viime kesä meni putkeen (yht.60-70h) ja lensin HC-diplomin(EFHV-EFFO), joka tipahti luukusta pari viikkoa sitten. ASW-19 tuli tyypitkin syksyllä. Tänä vuonna olis tarkotus saada tyypit faijan Pikistä ja toivottavasti aikaa ja uskallusta likenisi KC:lle.

PS. Viiminen koeviikko alkaa (lukion eka) ja sitte pääsee töihin/lentää
ja eikös se ole niin, että 15v on paras ikä alottaa purjelento

Edit: pieni virhe määränpäässä, huomasin vasta

Viimeksi muokannut Janne Huvilinna päivämäärä Ke 17 Syys 2003 16:33, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma 19 Touko 2003 9:57 
Poissa

[quote="Janne Huvilinna"]
PS. Viiminen koeviikko alkaa (lukion eka) ja sitte pääsee töihin/lentää
ja eikös se ole niin, että 15v on paras ikä alottaa purjelento[/quote]

Ehdollisesti, eiku ehdottomasti tietenkin... Jannellekin tervetuloa jaksolle mukaan...

Kysyn, mitä ideaa on pitää lukiossa koeviikko juuri Vesivehmaa - Openin aikaan, ja vastaan itse, siksi, ettei sinne vain pääsisi...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti 20 Touko 2003 16:26 
Poissa

HOTAS kirjoitti:
Minusta tuntuu että kaikki alle 30v ovat purjelennossa ns. nuoria ;)

Olet varmasti oikeassa. Ei siitä ole kuin parisen vuotta, kun itsekin viimeksi sain kuulla olevani "nuorisoa", vaikka ensi vuonna tulee neljäkymppiä mittariin. Niin että mitäs me nuoret harrastajat :oops:

-Mikko-

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]