Purjelennon pulinajakso

pulinajakso.ilmailuliitto.fi
Tänään on Ke 15 Elo 2018 15:37

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma 08 Tammi 2018 10:47 
Poissa
WGC-2006 Team

Liittynyt: Ma 03 Maalis 2003 15:27
Viestit: 426
Moi, onko joku teettänyt 12v peruskorjauksia turvavöihin, ja jos on niin missä? Uudelta näyttävät, 12v vanhat Scrothin vyöt ovat EASA:n mielestä käyttökelvottomat, joten pitäisi keksiä ostaako uudet vai huollattaako vanhat? Kangasosat näihin kai vaihdetaan peruskorjauksessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma 08 Tammi 2018 11:34 
Poissa

Liittynyt: Pe 18 Marras 2005 10:47
Viestit: 21
Jos aiot pysyä samassa merkissä, ainoa vaihtoehto ostaa uudet. Valmistaja ei peruskorjaa niitä. Ongelma on lukossa josta joutuneet julkaisemaan lyhyen ajan sisällä parikin SB/AD:ta. Eli suosittelivat tilaamaan uudet vyöt kun tiedustelin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma 08 Tammi 2018 19:47 
Poissa
Aktiivikirjoittaja

Liittynyt: Pe 20 Huhti 2007 14:04
Viestit: 107
Paikkakunta: Raisio
Eikö sulla ollut Gadringerin tekemät?
He ainakin peruskorjaavat vyönsä n. 1/2 hintaan (n. 200e)

_________________
terv HK


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma 08 Tammi 2018 20:42 
Poissa
WGC-2006 Team

Liittynyt: Ma 03 Maalis 2003 15:27
Viestit: 426
Kyllä nämä ovat Schrothit, he ilmoittivat että vyöt voi lähettää sinne ja antavat arvion sitten kun näkevät että kannattaako korjata vai ostaa uudet. Vähän epävarmalle kuulosti kun mitään hinta-arvioita ei annettu eikä edes varmaa tietoa siitä voiko niitä korjata. Liekö moni saanut tuolta korjattuja vöitä takaisin?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma 08 Tammi 2018 21:12 
Poissa

Liittynyt: Ke 10 Helmi 2010 16:19
Viestit: 3
Minä sain aikoinaan samanlaisen vastauksen. Lähetin vyöt sinne ja ilmoittivat että ei kannata korjata. Paluupostissa tuli uudet vyöt. Olisko ollu noin 350.-. JS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti 09 Tammi 2018 15:28 
Poissa
Aktiivikirjoittaja

Liittynyt: Pe 20 Huhti 2007 14:04
Viestit: 107
Paikkakunta: Raisio
Yksi mahdollisuus on vaihtaa merkkiä niin toimii paremmin jatkossa.

_________________
terv HK


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti 09 Tammi 2018 16:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su 12 Kesä 2005 13:45
Viestit: 61
Paikkakunta: Halikko
Moi,

Näissä Easan vaatimuksissa on parin viimevuoden aikana tapahtunut aikalailla. Sinne huolto-ohjelmaan voi aika surutta todeta että yksityiskäytössä olevassa ilma-aluksessa ei noudateta osan valmistajan ohjeita vaan koneen omistajan määrittelemään huolto-ohjetta / jaksoa. Jos osalle on Easan tai valmistajan antama lentokelpoisuusmääräys, ei sellaista osaa ym. voi omalla huolto-ohjeella ylittää muutoin kyllä. Näin olen nähnyt toimittavan mm. sivuperäsin vaijereiden kanssa jossa valmistaja on määrännyt eliniäksi 1000h tai 5v.

Miksi näin ei voisi toimia myös vöiden kanssa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti 09 Tammi 2018 17:51 
Poissa
Aktiivikirjoittaja

Liittynyt: Pe 26 Tammi 2007 21:22
Viestit: 299
Paikkakunta: Tuusula
Meillä tuli 2W:ssä sama ongelma eli uusiksi meni metalliosien takia. Seuraavaan koneeseen tulee Gadringer...

T. Wille


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To 11 Tammi 2018 11:06 
Poissa
WGC-2006 Team

Liittynyt: Ma 03 Maalis 2003 15:27
Viestit: 426
Joo Gadringeriin siirrytään sitten mekin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su 25 Helmi 2018 12:40 
Poissa
WGC-2006 Team

Liittynyt: Ma 03 Maalis 2003 15:27
Viestit: 426
kristian kirjoitti:
Joo Gadringeriin siirrytään sitten mekin.


Tarina eteni kuitenkin siten että Schrothit lähetettiin tehtaalle joka ilmoitti että lukko on rikki eikä vöitä kannata peruskorjata, mutta vika menee takuuseen (!) ja uusista vöistä veloitetaan vain peruskorjauksen hinta, n. 250 euroa posteineen. Reiluhkoa toimintaa. Prosessia hidasti se että tehdas ei hoida asioita sähköpostilla kovinkaan säntillisesti, eli aina viikko meilin jälkeen piti soittaa tehtaalle ja pyytää heitä etsimään ja lukemaan se viimeisin sähköposti, ja kommunikointi oli varsin hidasta tällä menetelmällä. Täsmälleen samalla tamalla toimii muuten Winter, nopeusmittarin värimerkintöjen maalaus on ottanut nyt 3 kk eikä valmista vielä ole tullut kun en tajunnut että sähköpostilla sovittuja asioita ei hoideta loppuun, on ihan okei vain jossain vaiheessa jättää vastaamatta niihin ja unohtaa kaikki. Meilin jälkeen puhelin soitto "voitteko lukea sen meilin" on ainut tapa hoitaa asioita, mutta yksi talvi on lyhyt aika tällaiseen prosessiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su 25 Helmi 2018 18:21 
Paikalla
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: Ti 18 Helmi 2003 22:12
Viestit: 394
Paikkakunta: Mustasaari
[/quote]Meilin jälkeen puhelin soitto "voitteko lukea sen meilin" on ainut tapa hoitaa asioita, [/quote]
Hienoa kun jostakin saxalaismirmalta löytyy jo se sähköpostiosoite. Kyllä se 10 vuoden päästä voi toimiakin :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su 25 Helmi 2018 20:00 
Poissa

Liittynyt: Su 20 Loka 2013 20:06
Viestit: 79
Ehkä se mittaritehtaan nimen alkuperä selvisi. Mikähän olisi sopiva nimi. No sehän on tuo meidän toimitusaika. Winter :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma 26 Helmi 2018 22:19 
Poissa
Aktiivikirjoittaja

Liittynyt: Pe 20 Huhti 2007 14:04
Viestit: 107
Paikkakunta: Raisio
Tiedoksenne:
Olen luopunut Gadringerin vöiden edustamisesta politiikan muutosten johdosta.
Mutta lähettäkää vyönne tehtaalle niin homma hoituu niin kuin Schrothinkin kanssa näköjään.
Minulla ei sakujen kanssa ole ollut ongelmia postien kanssa - johtuuko se kielestä.

_________________
terv HK


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com