Sivu 1/1

Puolalaiset J5 "syöksyvyöt"

Lähetetty: Ti 25.05.2010 11:56
Kirjoittaja asko
Hei,

Onko kukaan hankkinut uusia J5-vöitä, jotka ovat käytössä lähes kaikissa SZD-koneissa? Saako tekstiiliosia vaihdatettua erikseen? Mistä kannattaisi kysellä, paljonko kustantaa ja kauanko kestää? Kiitos!

Re: Puolalaiset J5 "syöksyvyöt"

Lähetetty: Ti 25.05.2010 20:52
Kirjoittaja viper
asko kirjoitti:Hei,

Onko kukaan hankkinut uusia J5-vöitä, jotka ovat käytössä lähes kaikissa SZD-koneissa? Saako tekstiiliosia vaihdatettua erikseen? Mistä kannattaisi kysellä, paljonko kustantaa ja kauanko kestää? Kiitos!
Meidän kerholla on tilauksessa Allstar:ilta Juniorin vyöt. Hinnaksi antoivat vöille 560e + alv22% + postitus 45 euroa. Vyöt tulee kai muutamassa viikossa, mutta ne pitää maksaa etukäteen. PZL bulletiinissa BE-006/93/J5.00.00 on määritelty vöiden maksimi-eliniäksi 15 vuotta, joten tekstiiliosia ei käsittäkseni voi vaihtaa.

Re: Puolalaiset J5 "syöksyvyöt"

Lähetetty: Ke 26.05.2010 08:25
Kirjoittaja asko
Kiitos tiedosta. Täytynee kääntyä Allstarin puoleen vyöasioissa.

Re: Puolalaiset J5 "syöksyvyöt"

Lähetetty: Ke 26.05.2010 09:32
Kirjoittaja Hatakka
viper kirjoitti:Meidän kerholla on tilauksessa Allstar:ilta Juniorin vyöt. Hinnaksi antoivat vöille 560e + alv22% + postitus 45 euroa.
Melko kalliita nuo puolalaisten vyöt? Saksalaiselta Gardringer-Gurtelta saa uudet nelipistevyöt Suomeen toimitettuna veroineen n. 400 euron hintaan. Lisätietoa http://www.gadringer-gurte.de tai email info@gadringer-gurte.de

Re: Puolalaiset J5 "syöksyvyöt"

Lähetetty: Ke 26.05.2010 10:49
Kirjoittaja asko
Kallistahan tuo on, mutta vyötyypin vaihtoruljanssi viranomaisen kanssa ei houkuta...

Re: Puolalaiset J5 "syöksyvyöt"

Lähetetty: Ke 26.05.2010 18:53
Kirjoittaja Sauli S.
asko kirjoitti:Kallistahan tuo on, mutta vyötyypin vaihtoruljanssi viranomaisen kanssa ei houkuta...
Voisko tuota ajatella niinpäin, että pyytää valmistajalta ( siis ilma-aluksen) hyväksyntää käyttää esim. näitä Gadringerin vöitä. Valmistajalla kun näissä EASA-kuvioissakin on se painavin sana.
Jos hyväksyntä tulee, niin eiku tilaus Saksaan. Me kyllä käytettiin vyöt Saksassa LTB Schlemann GmbH ( EASA DE145.0188) uusittavana 'overhaul', ja he olivat vaihtaneet nimenomaan vöitten kangasosat 'liinat' ja lukon jousiklipsin. Hinta kertyi hiukan yli 300 eur. virallisine EASA FORMeineen

Re: Puolalaiset J5 "syöksyvyöt"

Lähetetty: Ke 26.05.2010 19:56
Kirjoittaja Kimu
Lisätään tähän vielä yksi versio.
Meillä(NIL) on Juniorissa käytetty nyt jo toista vuotta Gadringerin vöitä ja hyvin ovat kelvanneet!

K.P

Re: Puolalaiset J5 "syöksyvyöt"

Lähetetty: Ke 02.06.2010 19:20
Kirjoittaja HK
Hei
Edustan noita Gadringerin vöitä. Niitä on asenneltu useampia puolalaisiin koneisiin. Mukana tulee EASA form 1 ko. konetyypille ja se riittää.
Uudet vyöt maksavat n. 350e ja peruskorjaus n.150e. Gadringer peruskorjaa monia muitakin merkkejä mm. PIK20 mutta ei Autoflug

Re: Puolalaiset J5 "syöksyvyöt"

Lähetetty: To 03.06.2010 08:40
Kirjoittaja asko
Tämä kuulostaa hyvältä. Allstar ei ole vastannut tiedusteluuni. Ja koska tarkastettavana oleva huolto-ohjekin tulee todennäköisesti bumerangina takaisin, vyötyypin muutos hoituu muiden korjausten mukana.