LS koneiden tyyppitodistus

Kysymyksiä ja keskustelua koneiden tekniikasta.
AkiSuokas
Viestit: 17
Liittynyt: La 23.12.2006 09:48

LS koneiden tyyppitodistus

Viesti Kirjoittaja AkiSuokas » Ti 05.10.2010 18:53

EASA julkaisi hetki sitten uuden A.095 tyyppispecificaatin LS sarjan koneille (LS-1 ... LS-7).
Sehän näyttää lopettavan tehtaan rahastusyritykset. Siinä nimittäin myös vanha Maintenance Manual todetaan päteväksi (sen uuden rinnalla). Ja sisältö todetaan identtiseksi tuossa dokumentissa.
Eli senpuoleen näille koneille ei tarvi tehdä sopimusta tehtaan kanssa lentokelpoisuuden ylläpitämiseksi.

Mutta varaosien saanti voikin olla toinen tarina.
Aki Suokas, SUIO Oy CAM

papafox-Sakke
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 314
Liittynyt: Ke 05.02.2003 21:57
Paikkakunta: HKI

Re: LS koneiden tyyppitodistus

Viesti Kirjoittaja papafox-Sakke » Ti 05.10.2010 19:45

Hienoa!

Tiedä niistä varaosista... katselin tuossa piirustusta, jonka perusteella laittelin Seiskan lentojarrua. Piirustuksessa lukee, että se koskee tyyppejä LS6-c, 6-std, 6-c18, 6-18w, 4-b, 7-wl, 8, 8-a, 8-18, 9, 8-b ja 8-t. (Miksi puhdas Seiska puuttuu?) Kaikille yhteiset osat. Voi päteä moneen muuhunkin osajärjestelmään. Kai niitä osia jotain kautta saa.

PS. Mutta mistä saa piirustukset...
papafox-Sakke

AkiSuokas
Viestit: 17
Liittynyt: La 23.12.2006 09:48

Re: LS koneiden tyyppitodistus

Viesti Kirjoittaja AkiSuokas » Ti 05.10.2010 19:50

Korjaaminen on periaatteessa paljon helpompaa kuin ennen. TN DG-G-01 antaa meidän "Muikun listalaisille" lähes täydet oikeudet korjata konetta. Kunhan piirustukset löytyy (ja pari muuta dokumenttia).

Ja voimassa olevat piirustukset saa.. tehtaalta.
Aki Suokas, SUIO Oy CAM

Vastaa Viestiin