Jannen kisat 2010

Kuulumisia, kommentteja ja tuloksia purjelentokilpailuista

Valvoja: Alfalima

Aku
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 202
Liittynyt: La 30.07.2005 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Aku »

Tervehdys,

tänä vuonna pääsin jälleen nauttimaan lopukesän kilpalentämisestä ulkomailla. Siitä nauttiessa nousi pinnalle vanha kysymys jota olen jo jonkun aikaa pohtinut. Miksi suomen kisasesonki on niin lyhyt?

Meillä kaikki kisat on käsitelty parhaassa tapauksessa alle 1 1/2kk aikana ja thats it. Mitäs sitten touhutaan juhannuksen jälkeen?

Jannen kisat voisi hyvin järjestää vaikka elokuun ensimmäisellä tai heinäkuun viimeisellä viikolla. Näin kisasesonki olisi vesikseltä janneihin jo 2 ja puoli kuukautta. Jannen kisat sopivat mielestäni tähän hyvin, koska niillä ei ole vakiintunutta paikkaa kalenterissa, eikä niihin vaikuta vaihtelevasti lennettävät kansainväliset arvokisat. Kisaruuhkan purkaminen saattaisi jopa näkyä lisääntyneenä osanottona. Säät ovat suomessa aivan yhtä epävarmat missä tahansa kohtaa kesää, joten senkään ei pitäisi olla esteenä.

Tärkeintä tässä on tietenkin kaikkien kilpalentäjien näkemys, eli mitä mieltä te olette?


Aku

skuosman
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 322
Liittynyt: Su 31.12.2006 16:45
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja skuosman »

Olen Akun kanssa samoilla linjoilla. Pitäisi pitää ainakin yhdet kisat elokuussa. 2010 ehdotan järjestettäväksi kisat la 7.8.-15.8.2010 Räyskälässä. Räyskälä siksi, että kun nyt ehdotan niin minun on helpompi olla auttamassa kisaorganisaatiossa jos ne pidetään EFRY. Opiston Duo ilmoittautuu jo nyt tuolloin pidettäviin kisoihin.

Siis, ei meidän tarvitse tehdä tätä liian vakavasti. Aloitetaan- ja miksi ei jatkettaisi- Jannen Kisa hengessä.

Muutenkin-noin yleisemmin-ehdotan, että rakennamme koko kesän läpi eri puolilla olevien kisojen ja tapahtumien ketjua. Sovitaan niiden ajat niin, että eivät mene ristiin ja kukin valitsee ne tapahtumat jotka sopivat hänen aikatauluun. Opiston Duo voisi olla kussakin kisassa mukana.

Aku avasi keskustelun. UGH! Saku on puhunut.

saku
http://www.suio.fi

Kaitsu M.
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 304
Liittynyt: To 10.04.2003 22:23
Paikkakunta: Suomen Kerava

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Kaitsu M. »

Pasi Heikuran (Alivaltiosihteeri) vuonna 2004 julkasitun kirjan nimeä lainatakseni: "Samoilla linjoilla".
Niin paljon laskevia, niin vähän aikaa...

hnpilot
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 455
Liittynyt: Ma 21.04.2003 06:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja hnpilot »

Kaitsu M. kirjoitti:Pasi Heikuran (Alivaltiosihteeri) vuonna 2004 julkasitun kirjan nimeä lainatakseni: "Samoilla linjoilla".
Purjelentosopulina: "Peesaan" ;)

hannu

juliethoo
Viestit: 91
Liittynyt: To 18.05.2006 18:48

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja juliethoo »

Jannen kisojen alkuperäinen tarkoitus oli että ne pidetään heinäkuussa syystä että suomi on silloin kiinni ja "tavallisilla" ihmisillä on silloin kesäloma. Eli ei tarvinnut tehdä erityisemmin mitään eritysjärjestelyjä lomien suhteen joten pursipilotitkin saivat kätevästi kotoa "luvan" lentohommiin.
Nykyään ihmiset on vain lomilla koko ajan että ihan hyvin kisoja vois lentää myös elokuussa...

Hessu

Kari K
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 05.02.2003 00:22
Paikkakunta: Tampere

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Kari K »

Olen Aku ajatellut samaa, alkukesästä on kaikki "ohi" ja aletaan odottelemaan seuraavan kesän kisoja. Tosin elokuu on jo minusta vähän myöhään, harvat pitävät lomaa silloin tai jemmaavat lomaviikkoa niin kauas...

Heinäkuun kolmas/ viimeinen viikko?

t: Kari /YF

Aku
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 202
Liittynyt: La 30.07.2005 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Aku »

Moi,

Oma ajatukseni oli heinäkuun viimeinen tai vaihtoehtoisesti viikko juuri kuun vaihteessa. Kuitenkin niin, että kisat eivät olisi viimeisellä viikolla ennen koulujen alkua.

Toinen asia on se, että kisa pitää ehdottomasti saada IGC-ranking kelpoiseksi. Tämä ei tosin taida vaatia kuin pienen maksun maksamisen järjestäjän toimesta ja tulosten lähettämisen. Tämän maksun voisi hyvin periä vaikka 10€ lisänä osanottomaksussa. Suomalaisten tulokset rankingissä paranevat vain kahdella tavalla: lennetään kotimaassa enemmän ranking kisoja ja tuodaan ulkomailta käydyistä kisoista pisteitä mukana seuraavan vuoden kotimaisiin kisoihin. Jannen kisojen ilmoittaminen rankingin auttaisi tämän ensimmäisen kohdan kanssa. Jatkossa MM-kisoista todellakin karsitaan henk.koht pisteiden mukaan, joten pisteitä todella tarvitaan.

Aku

kristian
WGC-2006 Team
Viestit: 478
Liittynyt: Ma 03.03.2003 14:27

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja kristian »

Muistakaahan hyvät herrat että kisoja pidetään alkukesästä myös sen vuoksi että pellot ovat silloin laskukelpoisia. Kokemattomia kisalentäjiä en laittaisi kisoihin silloin kun vilja on pitkää (elokuu), sm-tasolla tilanne on eri, etenkin 18m-luokassa jossa useimmilla on moottori.

kristian

kristian
WGC-2006 Team
Viestit: 478
Liittynyt: Ma 03.03.2003 14:27

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kuten joku on jo saattanut huomata, allekirjoittanut on lupautunut kilpailunjohtajaksi Jannenkisoihin 2010.

Tässä hieman alustavia tietoja kisasta, sekä ajatuksiani yleensä jannenkisalentämisestä.

- Kisa-ajankohta on Jannenkisalle perinteinen heinäkuun eka viikko, 3.-10.7. Ensimmäinen kisapäivä on 3.7. lauantai ja viimeinen 10.7. lauantaina. Päättäjäisiä vietetään 10.7. lauantai-iltana.

- Kisoissa käytetään uusia tasoituskertoimia (vielä työn alla). Kertoimien perustana on IGC:n kerholuokan lista, laajennettuna uudempiin konetyyppeihin. Eroa DAeCin kerroinlistaan tulee lähinnä siinä, että nyt kertoimet ovat tasapuoliset kaikille. Ainakin vakio/laippa/20m-koneiden keskinäiset suhteet korjataan, jatkopalojen tuomaa lisää kertoimeen pienennetään, uusimmat konetyypit saavat oikeammat kertoimet.

- Maaliintulokuvioita yritän kehittää turvallisempaan suuntaan. Vanhojen maalilinjojen sijaan voisi kokeilla maaliympyrää, tai ainakin maalinjojen siirtämistä kentän päältä sen reunalle. Lähtölinjan aukioloaikaa kontrolloin tarkemmin, tarkoitus ei ole pyöriä kaksi tuntia 30 muun koneen kanssa lähtöpisteen päällä. Sekään ei ole turvallista, ei edes hauskaa.

- Jotta mielekkäitä tehtäviä olisi helpompi antaa eritasoisille koneille, ajattelin jakaa osallistujat kahteen luokkaan: kerho/vakioluokka sekä avoin luokka. Vakioluokan koneet voivat luonnollisesti lentää jatkopaloilla avoimessa luokassa.

- Perinteiseen tapaan kilpailu tehdään uusille kilpalentäjille mahdollimman helpoksi ja turvalliseksi. Tehtävänannon filosofiani: en ala kyttäämään marginaalisia kuivatermiikki/sadekuuropäiviä, sitä voi harrastaa sm-tasolla. Tehtävä annetaan ainoastaan jos kaikilla on realistinen mahdollisuus läpilentämiseen, eikä heikossa säässä lähdetä korpitaipaleille. Mutta: hyvässä kelissä lennetään vastaavasti pidempään. Pikkusaunan aukioloaika huomioiden.

Näitä ajatuksia saa ja olisi hyväkin kommentoida. Nyt talvella rakentaviin kommentteihin on hyvää aikaa reagoida.

Kristian

Kari K
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 05.02.2003 00:22
Paikkakunta: Tampere

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Kari K »

Hienoa!

Kuulostaa hyvältä, varsinkin ajatukset tehtäväfilosofiasta. Tällaisen vakiintuessa osallistumiskynnys alenee ja kerhot tohtivat päästää useamman kokemattoman pilotin opettelemaan kisalentämistä kerhon koneilla. Jannen kisat on ollut mukava, rela kisa, jossa on hyvä tilaisuus kehittää toimintatapoja ja kokeilla ideoita; Vesis voisi olla vähän samanlainen kokeilija.

Jospa ne kisat vain olisivat edes viikkoa myöhemmin…edellisistä kisoista olisi vain 9 päivää. Toivoa sopii lisäksi, että edelleen myös suunniteltu kerholuokka voi lentää Jannen kisoissa vesillä. On usein ollut ainoa syy osallistua, että kerholuokan koneellakin voi kerran kesässä lentää kisaa vesien kanssa.

Suurella mielenkiinnolla odotellaan kerroinremontin lopputulemaa…

Kari/ YF
Viimeksi muokannut Kari K, Ma 09.11.2009 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kristian
WGC-2006 Team
Viestit: 478
Liittynyt: Ma 03.03.2003 14:27

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja kristian »

Terve Kari,

vesiballastia saa toki käyttää entiseen malliin kummassakin luokassa, nythän ei ole tarkoitus lentää "oikeata" IGC-kerholuokkaa, vaan yhdistettyä kerho/vakioluokkaa. Laskeskelin että aikaisemmissa Jannenkisoissa osallistujat olisi saatu jaettua aika tarkkaan kahteen yhtä suureen ryhmään kun erotetaan kerho/vakioluokan koneet muista. Siitä siis tämä luokkajako.

Kisa-ajankohta muodostui nyt sellaiseksi kun se on, siirto viikolla suuntaan tai toiseen varmaan sopisi jollekin paremmin ja yhtälailla huonommin jollekin muulle. Positiivisena seikkana kisa on nyt kahdeksanpäiväinen (viime vuonna 6 pv), ja alkaa sekä päättyy viikonloppuna. Vai oliko se jonkun mielestä negatiivinen seikka, en muista enää.

Jatkakaa vaan kommentointia jos tulee jotain mieleen.

Kristian

Kari K
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 05.02.2003 00:22
Paikkakunta: Tampere

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Kari K »

Koko tämän threadin (Akun) alkuperäinen aihe oli kisojen ajoitukset lähekkäin.
Varmaankin idea oli saada edes Jannen Kisat vähän kauemmaksi muista kisoista ja levittää kisoja kesän kalenterissa.
Mutta ei tietty herrajjestas elokuulle.

Anyway, jos muut käytännön asiat vaikuttavat, niin ok.
Hienoa, että taas löytyi järjestäjä.

Kari/ YF

Aku
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 202
Liittynyt: La 30.07.2005 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Aku »

Moi,

Ajatukseni nimen omaan oli tehdä ehdotus lajin kehittämiseksi. Kisakesän lyhyt kesto on ollut monien puheissa jo pitkään. On järjetöntä, että meillä on 4 kuukautta jolloin kisoja voidaan lentää ja niistä hyödynnetään vain 5-7 viikkoa. Tässä kohtaa ajatus sai jopa näin kriittisellä foorumilla kannatusta, tuleva kisanjohtaja oli ainut kuka vastusti.

Mitä tulee kisan pitämiseen elokuussa kannattaa haastatella niitä jotka olivat mukana ensimmäisissä 18m SM-kisoissa Nummelassa. Kisat olivat aika myöhään kesällä (muistaakseni elokuun ensimmäinen viikko) ja lennettiin 7 päivää 8 mahdollisesta. Silloin ei ollut muuten moottoria yhdessäkään koneessa Katselin tuossa vielä OLC:stä viime kesän saldot samoilta ajoilta 1-10.8. lennettiin joka päivä ja parhaina päivinä kilometrit olivat 700 alkuisia, 600 ja 500:t olivat lennettynä useampina päivinä. Kelithän vaihtuvat vuosittain ja mielestäni mikään aika ei ole kelin suhteen varmempi kuin toinen, ei myöskään heinäkuu.

On erittäin hienoa, että Kristian on lupautunut kisanjohtajan tehtävään. Ajatus millä hommaan on lähdetty on varmasti Jannen kisoihin sopiva.

Aku

Mara
Viestit: 39
Liittynyt: To 08.01.2004 19:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Mara »

moro

Aku kirjoitti:Mitä tulee kisan pitämiseen elokuussa kannattaa haastatella niitä jotka olivat mukana ensimmäisissä 18m SM-kisoissa Nummelassa. Kisat olivat aika myöhään kesällä (muistaakseni elokuun ensimmäinen viikko) ja lennettiin 7 päivää 8 mahdollisesta.
olin mukana noissa kisoissa, ja kelithän olivat oikein hyvät. kisat oli elokuun eka viikkolla. kannatan ajatusta että saataisiin yhdet kisat myös loppukesälle.

mara

kristian
WGC-2006 Team
Viestit: 478
Liittynyt: Ma 03.03.2003 14:27

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja kristian »

Aku kirjoitti:Moi,
Ajatukseni nimen omaan oli tehdä ehdotus lajin kehittämiseksi. Kisakesän lyhyt kesto on ollut monien puheissa jo pitkään. On järjetöntä, että meillä on 4 kuukautta jolloin kisoja voidaan lentää ja niistä hyödynnetään vain 5-7 viikkoa. Tässä kohtaa ajatus sai jopa näin kriittisellä foorumilla kannatusta, tuleva kisanjohtaja oli ainut kuka vastusti.
Aku
"En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin". Mainitsin aikaisemmin maastolaskuolosuhteista loppukesästä, ne sopivat huonosti Jannenkisojen kohderyhmälle. Vai oletko eri mieltä?

Perinteisesti Vesis on ollut toukokuun puolessa välissä, vakio/15m kesäkuun alussa ja Jannenkisa heinäkuun alussa. Olen edelleen sitä mieltä että esim. kerho/18m sm-kisat voisivat olla heinäkuun lopussa/elokuussa. Näin kisat olisivat jaettu tasaisesti 2,5 kk jaksolle. Tulevan kesän Jannenkisa-ajankohtaan omalta osaltani vaikutti muuten lähinnä kesälomani, kisoja kun on helpompi johtaa paikan päältä.

Suomessa järjestetään neljän viikon verran kisoja kesässä. Niin kauan kuin ne eivät ole päällekkäin, kisojen ajankohtien muutos ei tuo yhtään kisapäivää kesään lisää. Samat neljä kisaviikkoa sieltä löytyvät.

Voin vielä kommentoida kisasäistä sen verran, että ymmärtääkseni suurin todennäköisyys auringonpaisteelle on touko-kesäkuussa, ja vuoden suurimmat sademäärät taas osuvat heinä-elokuulle. Toisaalta tiedetään että sm-kisojen aikaan sataa aina. Tuon sääargumentin voi siis unohtaa heti kättelyssä, jos kelien puolesta olisi olemassa ns. varma ajankohta, tai edes pikkuisen varmempi kuin joku toinen, niin kyllä se olisi jo löydetty.

Kristian

Avatar
Hene
Viestit: 66
Liittynyt: Ke 28.06.2006 14:15
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Hene »

Akun kehitysidea on varsin hyvä. Vesiksen kisat on ollut aivan mahtava startti alkavaan kauteen varsinkin kun kelit on ollut ainakin viimeiset 3 vuotta parhaat missä olen lentänyt. Siinä onkin mukava tauko puuhata mitä haluaakin ennen sm-kisoja. Jannen kisat onkin sitten siihen perään ja täts it. Siinä meni meidän kisakausi. Kristianin pointti maastolaskujen osalta on tärkeä. Uusille kisalentäjille vieraat paikat, uudet kuviot ja kisajännitys sekoittaa ja silloin olisi maastolaskuolosuhteet oltava hyvät.

Toisaalta jos sm-kisaluokkia alkaa tulla vielä lisää niin jotkuthan voisi siirtää elokuulle? Oma mokahan tämä on ollut, mutta itselläni tuo lentäminen loppuu 80% teholla viimeisten kisojen jälkeen. Yhdet kisat loppukesästä olisi oiva tapa lopetella kisakausi ja luulenpa että tulisi jäämään paljon enemmän käteen seuraavaa kautta ajatellen.

-Hene

Aku
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 202
Liittynyt: La 30.07.2005 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Aku »

Kuten sanoin edellisessä viestissäni, on hienoa, että kisalla on johtaja. Kovin moni ei uhraa vapaa-aikaansa kisojen järjestämiseen. Kilpailun johtajan lomat ovat myös hyvin pätevä syys kisojen sijoitteluun.

Olen samaa mieltä siitä, että toiset SM-kisat sopisivat kaikista parhaiten loppukesään. Itse lensin pari vuotta sitten Puolassa vastaavat kisat elokuun viimeisellä viikolla. Kokemus oli erittäin hyvä, vaikka kelit eivät olleet enää parasta mitä kesä siellä voi tarjota. Se miksi ehdotin tätä sijaintia Jannen kisoille johtui kisoihin liittyvästä byrokratiasta. Jannenkisojen kohdalta siihen ei tarvita kuin säätiön ja kilpailunjohtajan suostumus. SM-kisojen kohdalla mukana on edustuspaikkojenjako, arvokisojen sijainti ja PT yms. Lisäksi kentällä liikkui paljon hyvää puhetta Räyskälän matkalentoleiristä joka taisi syntyä vähän kuin itsestään Lehdon Antin ja Kenin yhteistyöstä. Tämä kahden viikon pätkä oli viime kesänä heinäkuun lopulla. Oli jopa puhetta, että tällainen viikko voitaisiin järjestää juuri ennen Jannen kisoja ja seuraavalla viikolla sitten olisi kisat. Näin olisi saatu parin viikon paketti aloittelijoille. Tämä oli tietenkin vain kentänlaidalla käytyä keskustelua, mutta tieto ideasta oli myös säätiön edustajilla loppukesästä.

Mitä säähän tulee, mielestäni sanoin ettei se ole argumentti suuntaan tai toiseen.

Elokuun aikaan on toki heikommin laskupaikkoja, mutta jos tehtävänannossa ei pyritä maksimoimaan päivän mittaa ja marginaalikeleissä ei lennetä, niin silloin homma on varmasti ihan ok. SM kisoissa mukana on kyllä kokeneempia pilotteja, mutta tehtävän antokin on erilaista.

Kisaviikkoja on ihan yhtämonta lennetään ne vaikka kaikki perättäin ja nollataan tulokset vain välissä. Kuten Hene osuvasti totesi, muun tekemisen kannalta se ei ole ihan sama. Tätä aihetta on hyvin käsitelty jo Nurmisen Ramin vanhoissa prujuissa kun puhuttiin loppukesän harjoittelusta ja motivaatiosta.

Kun pohditaan suomalaisen kilpapurjelennon tasoa ja haasteita törmätään usein yhtenä ongelmana kauden mittaan. Viimeaikoina kautta on jatkettu erittäin onnistuneesti espanjassa ja vähän kauempanakin. Nämä ovat varmasti merkittäviä toimenpiteitä jos halutaan kehittyä. Opiston järjestäytynyt toiminta on tuonut Espanjan leirit erinomaisesti kaikentasoisten pilottien saataville. On myös hyviä esimerkkejä siitä, että suomessa lentämälläkin saa aikaiseksi hiukeaa kehitystä ja kautta pystyy venyttämään aika paljon. Hirvolan Harri on kotimaisten kelien hyödyntämisestä ja tinkimättömästä harjoittelusta oiva esimerkki. Suurimmalle osalle olisivat yhdet kisat kesän lopulla kuitenkin erittäin hyvä motivaation lähde loppukesän lentämiseen. Eikä varmaan haittaisi osanottajamääriäkään, jos maailmalla olleet miehet ja koneet olisivat takaisin arvokisoista.

Olen edelleen asiasta samaa mieltä kun olin ennen kuin tiesin koska kisat ovat ja kuka johtaa. Kyse on puhtaasti asioista ei ihmisistä. Pyrin myös esittämään asian ennakkoon, enkä jälkikäteen valituksen muodossa. Näen näin toimisen hyvänä mallina asioiden kehittämisessä.

Aku

kristian
WGC-2006 Team
Viestit: 478
Liittynyt: Ma 03.03.2003 14:27

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja kristian »

Aku kirjoitti:Se miksi ehdotin tätä sijaintia Jannen kisoille johtui kisoihin liittyvästä byrokratiasta. Jannenkisojen kohdalta siihen ei tarvita kuin säätiön ja kilpailunjohtajan suostumus. SM-kisojen kohdalla mukana on edustuspaikkojenjako, arvokisojen sijainti ja PT yms.
SM-kisat on taidettu myöntää viime vuosina poikkeuksetta ainoalle hakijalle. Ei PT ole muistaakseni koskaan paikkaa tai aikaa määrännyt. Sikäli niiden siirtely on aivan yhtä helppoa tai vaikeaa kuin muidenkin kisojen, siis täysin organisaation omista lomista ja haluista riippuvaa.
Aku kirjoitti: Lisäksi kentällä liikkui paljon hyvää puhetta Räyskälän matkalentoleiristä joka taisi syntyä vähän kuin itsestään Lehdon Antin ja Kenin yhteistyöstä. Tämä kahden viikon pätkä oli viime kesänä heinäkuun lopulla. Oli jopa puhetta, että tällainen viikko voitaisiin järjestää juuri ennen Jannen kisoja ja seuraavalla viikolla sitten olisi kisat.
Matkalentoleiri ennen Jannenkisaa on ensi kesänä täysin mahdollista järjestää, kumpikaan sm-kisa ei estä siihen osallistumista.
Aku kirjoitti: Kisaviikkoja on ihan yhtämonta lennetään ne vaikka kaikki perättäin ja nollataan tulokset vain välissä. Kuten Hene osuvasti totesi, muun tekemisen kannalta se ei ole ihan sama. Tätä aihetta on hyvin käsitelty jo Nurmisen Ramin vanhoissa prujuissa kun puhuttiin loppukesän harjoittelusta ja motivaatiosta.
Kyllä teillä on vaikeaa motivaatioittenne kanssa. Kisat ei saa olla lähekkäin kun menee niin hapoille ettei jaksa lentää. Toisaalta heti kun viimeiset kisat on ohi niin auton takavalot vaan näkyvät kun lentäminen ei enää kiinnosta. :D

Kristian

Avatar
Hene
Viestit: 66
Liittynyt: Ke 28.06.2006 14:15
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Hene »

Niin. Ainahan se ei ole motivaatiosta kiinni. Halusin vain tuoda mielipiteeni esille Akun ideasta järjestää loppukesästä kisat. Helppoahan se on täältä kirjoitella, kun järjestäjät ottaa yhteistä hyvää varten lomaa. Kaikki kunnia heille. Ideahan on vasta foorumitasolla ja sitä on täällä hyvä ja helppo spekuloida. On vaikea avata suutaan jos ei ole tekijämiehiä. Ehkä aiheelle pitäisi olla oma threadi jonne sepustaa. Hyvään aikaan Jannen kisat ovat ja varmasti mahtavat kisat tulossa.

-Hene

Aku
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 202
Liittynyt: La 30.07.2005 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jannen kisat 2010

Viesti Kirjoittaja Aku »

Eipä tässä ollut alkujaan kyse kenenkään henk.koht. asioista tai motivaatiosta. Jannen kisojen paikka ei vaikuta minun lentämiseeni millään tavalla ensi kesänä ja motivaatiota tuntuu riittävän muutenkin, tänä vuonna tuli 200 tuntia plakkariin. Eikä muuten mennyt edes hapoille muuten kuin Pikkusaunan valitusten kuuntelemisen suhteen ;)

Tosi asia nyt vaan on se, että vanhoilla menetelmillä saadaan vanhanlaisia tuloksia ja uusilla menetelmillä uudenlaisia. Erittäin monessa muussa maassa kisat sijoitetaan eripuolille kesää siten, että kisakausi maksimoidaan. Tämä voisi yksi uusi kokeilemisen arvoinen asia, jolle tuntuu löytyvän kannatusta laajalla rintamalla.

Aku

Vastaa Viestiin