WGC 2014 / Leszno

Kuulumisia, kommentteja ja tuloksia purjelentokilpailuista

Valvoja: Alfalima

Avatar
jari p
Site Admin
Viestit: 397
Liittynyt: To 20.02.2003 08:20
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

WGC 2014 / Leszno

Viesti Kirjoittaja jari p » Ma 14.07.2014 15:09

Seuraava MM -kisa on jo nurkan takana. Suomen joukkueen kuulumisia voi lueskella blogista osoitteessa

http://fgt-leszno2014.blogspot.fi/

Suomesta mukana on seuraavat pilottimme huoltojoukkoineen:

Harri Hirvola 15m Ventus 2a EH
Tapio Tourula 15m Ventus 2bx KX

Aku Jaakkola 18m ASG-29E MX
Olli Teronen 18m ASG-29E OT

Martti Koivula Open Nimbus 4T 4T
Erkki Heinonen Open Antares 23 E LS

Tärkeimmät päivämäärät:

Unofficial training: 13-21.07.2014 and 26.07.2014
Official training: 22-25.07.2014
Opening ceremony: 26.07.2014 evening
Contest flying: 27.07-9.08.2014

Viralliset kisasivut:
http://www.wgc2014.hb.pl/

Jari

WS
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 367
Liittynyt: Su 18.09.2005 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: WGC 2014 / Leszno

Viesti Kirjoittaja WS » To 17.07.2014 11:20

Mistä löytyy lista osallistujista ? Minun koneeni ei ainakaan avaa virallisten sivujen tiedostoa. :?:
WS

pekkah
Viestit: 49
Liittynyt: To 07.08.2003 20:00
Paikkakunta: Imatra

Re: WGC 2014 / Leszno

Viesti Kirjoittaja pekkah » To 17.07.2014 12:18

Viralliset kisasivut:
http://www.wgc2014.hb.pl/

Siellä Entry & Registration.

Jopa Internet Explorer 8 näyttää pilotit kuvineen.
Päki

Avatar
jari p
Site Admin
Viestit: 397
Liittynyt: To 20.02.2003 08:20
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: WGC 2014 / Leszno

Viesti Kirjoittaja jari p » To 17.07.2014 13:13

iPad/iPhone ainakaan ei jostain syystä ymmärrä järjestäjien luomaa www koodia valikkojen suhteen...

Open: http://www.wgc2014.hb.pl/index.php/entr ... rfilters=0

18m: http://www.wgc2014.hb.pl/index.php/entr ... rfilters=0

15m: http://www.wgc2014.hb.pl/index.php/entr ... rfilters=0

Lassi
Viestit: 23
Liittynyt: To 21.04.2011 22:49

Re: WGC 2014 / Leszno

Viesti Kirjoittaja Lassi » Su 27.07.2014 19:42

Olikos joukkueella tällä kertaa fb-sivuja?

Avatar
Nikke
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 30.11.2005 18:02

Re: WGC 2014 / Leszno

Viesti Kirjoittaja Nikke » Su 27.07.2014 20:14

Lassi kirjoitti:Olikos joukkueella tällä kertaa fb-sivuja?

Sama sivu kuin Räyskälän joukkueella: Finnish Gliding Team. Toivottavasti he päivittävät sivua ahkerasti ja netti toimii.

Avatar
jari p
Site Admin
Viestit: 397
Liittynyt: To 20.02.2003 08:20
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: WGC 2014 / Leszno

Viesti Kirjoittaja jari p » Ma 28.07.2014 09:27

Hei

Sikäli kuin yhteydet toimivat niin päivittelen blogia jonka osoite ensimmäisessä viestissä ja laitan FB sivulle myös päivittäin jotain juttua ja kuvaa.

Avatar
jari p
Site Admin
Viestit: 397
Liittynyt: To 20.02.2003 08:20
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: WGC 2014 / Leszno

Viesti Kirjoittaja jari p » Ke 30.07.2014 10:01

jari p kirjoitti:Hei

Sikäli kuin yhteydet toimivat niin päivittelen blogia jonka osoite ensimmäisessä viestissä ja laitan FB sivulle myös päivittäin jotain juttua ja kuvaa.
Nettiyhteydet ovat aika lailla kiven takana. Aamusta toimii jotenkuten mutta puolenpäivän jälkeen alkaa olla tukossa niin WLANit kuin 3/4G. PÄivitellään kun on mahdollisuus. Suurin osa kaistaa menee kuitenkin säätietojen päivittelyyn päivän aikana.

Eki Heinonen
WGC 2008 Team
Viestit: 239
Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:08

Re: WGC 2014 / Leszno

Viesti Kirjoittaja Eki Heinonen » To 14.08.2014 00:30

MM-kisa Lesznossa on ohi. Jari Pakkaselle kiitokset joukkueenjohtajan työstä, ja kiitokset joukkueelle yhteistyöstä. Meillä oli hyvä alku sitten tulokset olivat vaatimattomammat myöhemmin. Muutama hyvä päiväsijoitus saatiin. Itse olin asettanut tavoitteeksi kuuden parhaan joukkoon, ja vähintäin kymmenen parhaan joukkoon, mutta viimeisen päivän alhaisen lähtökorkeuden myötä se sija putosi pari pykälää ja oli lopulta 12. Eteen tulivat monet vakionimet ja taakse jäi muutama mm. Centka.

Koneeni Antares 23m oli suorituskykyinen, joskin aivan lopullinen arvio jäi hiukan epämääräiseksi. Heikkoina päivinä EB29 oli selkeästi parempi. JS1 21 m ja Quintus kulkivat suurinpiirtein samoihin, puuskaisissa nostoissa JS saattoi nousta hiukan paremmin.

Kimppakaveri Mara lensi vanhalla Nimbus4 koneella, ja siipikuorma oli joinain päivinä 10kg per neliö pienempi joka varmasti vaikutti liidossa. Maralla oli myös teknisiä huolia vuokrakoneessaan.

Aku oli ensimmäistä kertaa 18m luokan MM-kisassa ja lensi hyvin kärjen tuntumassa. 18m luokka lienee vieläkin kaikkein kovatasoisin, joskin jotakin siirtymistä takaisin 15m luokkaan on tapahtunut ja samoin avoimeen on siirtynyt mm. tämän kisan kakkonen Davis ja Hollannin Termaat. Kaiken kaikkiaan luokat ovat tasoittuneet.

Lesznon järjestelyt olivat skaalan huonoimmasta päästä; tehtävät vs sää eivät kohdanneet toisiaan, usein olivat aivan alimittaiset tehtävät, kerran ajettiin kaikki luokat peltoon, aivan alkeellisimmatkin asiat kuten pöytien järjestämiset joukkueille briifinkiin tuntui tuskallisen vaikealta, WiFi tuli vasta parin viimeisen päivän ajaksi leirintäalueelle jne. Kisojen johto vaikutti yllättävän kokemattomalta.

Säät olivat kuitenkin kokonaisuudessaan oikein hyvät myös lomailun kannalta, Lesznon kaupunki on kiva, Puola oli positiivinen yllätys monessa mielessä. Lesznon kenttä on aivan ykkösluokkaa fasiliteeteiltaan.

Meillä suomalaisilla on ikuisuusongelma meidän keskinäisessä toiminnassa. Me emme osaa laittaa joukkueen ja luokkien sisäistä toimintaa samalle tasolle kuin mitä se on suurten purjelentomaiden joukkueilla. Lensin useamman kerran mm. ranskalaisten avoimen joukkueen läheisyydessä, ja voi vain ihailla kuinka heillä homma sujuu. Näistä varmaan puhutaan myöhemmin maajoukkueen keskuudessa.

T Eki

Vastaa Viestiin