MM-2006 Eskilstuna

Kuulumisia, kommentteja ja tuloksia purjelentokilpailuista

Valvoja: Alfalima

Avatar
Alfalima
WGC 2008 Team
Viestit: 480
Liittynyt: Ma 03.02.2003 16:48
Paikkakunta: Helsinki

MM-2006 Eskilstuna

Viesti Kirjoittaja Alfalima » Ti 30.05.2006 22:10

Tervehdys,

Joukkueen sivut: http://www.ilmailuliitto.fi/index.php?mid=119

Harjoitusviikko on hyvää vauhtia meneillään ja säät ovat jo kisavaiheessa. Vettä sataa. Kenttä on pikkuhiljaa muuttumassa suoksi ja
- leirintäalue on jo. Ilman kumisaappaita ei pärjää. Leiri on väliaikais viritys pienellä niityllä, joka viettää kohti kenttää. Normaalit autot eivät pääse enää leiristä pois. Ulosajoväylä loivaan ylämäkeen on muuttunut mutavelliksi.

Huominen päivä on peruutettu jo tänään. Pelkäävät kentän puolesta. Sinne ei passaa autoilla mennä, jottei käy samoin kuin leirialueelle. Ja ennusteetkin näyttävät kostean kelin jatkuvan. Perjantaiksi ehkä tulee parempaa keliä. Lauantaina on avajaiset ja sunnuntai on ensimmäinen kisapäivä.

Selailin juuri täältä netistä sääennusteita alkavalle viikolle ja jotain parannusta on odotettavissa, kunhan kisat alkavat. Itse olen täällä lentänyt yhden 2,5 tunnin keikan. Silloinkin kuurot keskeyttivät matkanteon. Siihen asti oli toki hyvää keliä. Lähtöpisteen jälkeen yksi nosto ja perään 207 km liito.

Me kaikki suomalaiset olemme lentäneet aiemmin täällä Ruotsissa. Ja kelit ovat muutenkin hyvin kotoisan oloiset. Siten katson, että ihan kilpailun kannalta on oikeastaan meille edullista, jos muut eivät pääse liiemmin harjoittelemaan. Teksasin miehillä on sitten ihmettelemistä tuolla keski Ruotsin korpien päällä itse kisan aikana.

Hannu saapui tänään kisapaikalle ja näin koko Suomen joukkue on koossa. Kalusto on kaikilla kunnossa ja mieli korkealla.

Tämän palstan kautta kannattaa lähettää viestejä joukkueelle. Mieluusti tietysti kannustavia sellaisia. Toki kriittisiäkin kysymyksiä voi lähetellä, niihin vastaillaan kunhan ehditään. Toivottavasti aika kuluu täällä muutenkin, kuin netin ääressä.

Mutaisin terveisin,

Antti
THINK POSITIVE - FLAPS NEGATIVE!

WPQ
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:23

Re: MM-2006 Eskilstuna

Viesti Kirjoittaja WPQ » Ti 30.05.2006 22:35

Alfalima kirjoitti: Ja kelit ovat muutenkin hyvin kotoisan oloiset.
Tarkoittanet räyskäläläiset 8)

Kaitsu M.
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 282
Liittynyt: To 10.04.2003 22:23
Paikkakunta: Suomen Kerava

Viesti Kirjoittaja Kaitsu M. » Ke 31.05.2006 15:20

Ottakaa mutakylpyjä, niin on sitten naama kunnossa kun lehdistö tenttaa mitali kaulassa kotiin palaavia pilotteja.

TSEMPPIÄ.
Niin paljon laskevia, niin vähän aikaa...

Avatar
jari p
Site Admin
Viestit: 397
Liittynyt: To 20.02.2003 08:20
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari p » To 01.06.2006 07:54

Syksyllä kun käytiin oli sitten vähän parempi keli ...

http://www.ideavideo.fi/zo/hakureissu/s ... _3177.html

Jari

Avatar
Alfalima
WGC 2008 Team
Viestit: 480
Liittynyt: Ma 03.02.2003 16:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alfalima » To 01.06.2006 11:33

Huomenta,

Nyt on torstai aamu. Sade on lakannut ja tuuli puhaltaa virkistävästi pohjoisesta. Lämpötila on noin 10 astetta. Briefing päättyi juuri ja uusi on iltapäivällä. Saamme - ehkä - lentokelpoista säätä iltapäivällä kolmen jälkeen.

Ohjelmassa on odottelua ja kaluston virittelyä.

Antti
THINK POSITIVE - FLAPS NEGATIVE!

Markku K
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 21.01.2004 14:58

Viesti Kirjoittaja Markku K » To 01.06.2006 12:03

En muista tiedä, mutta tuota selostusta kuunnellessa ainakin itselle tulee dejavu-fiilis nuorten PM-kisayrityksestä vuonna 2002, jolloin ei tosiaan viikon kisan aikana saatu ainuttakaan kisapäivää. Harjoitusviikolla silloinkin toki päästiin muutama tunti lentämään.. Toivottavasti kuitenkin säät tällä kertaa mahdollistavat kunnollisen kilpailun ja riittävästi kisapäiviä.

Tsemppiä vaan koko joukkueelle!

Artisti
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 12.07.2004 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Artisti » Pe 02.06.2006 16:21

Markku K kirjoitti:... tuota selostusta kuunnellessa ainakin itselle tulee dejavu-fiilis nuorten PM-kisayrityksestä vuonna 2002,
Et ole ihan ensimmäinen Kronobergshedin veteraani jolle nämä kelit aiheuttavat flashbackeja. Paikallakin meitä on täällä kaksi ja RR muisteli tekstiviestitse tuota katastrofia...

No, kattellaan. Ainakin lentosuo on jo pikkuisen kuivumaan päin ja leiristäkin saattaisi jo päästä autolla pois jos joku sinne vielä uskaltautuu ajamaan.
Voc, Gtr, Flt, ASW

ttmy
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 11.03.2003 07:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ttmy » Pe 02.06.2006 16:24

Markku K kirjoitti:Toivottavasti kuitenkin säät tällä kertaa mahdollistavat kunnollisen kilpailun ja riittävästi kisapäiviä.

Tsemppiä vaan koko joukkueelle!
Laitan taas perinteisen linkin näihin omiin kuviini, joita latailen sivuilleni aina silloin, kun tämä intternet vähän futaa. Tuolla mutapainialueella se wlan on niin nutullaan, etten kehtaa rääkätä sitä yhtään enempää.

http://mute.iki.fi/mIg/index.php?pageTy ... tuna_2harj


Kävimme sentään Linköpingin museossa, ihan muikea paikka.

Kohta pittää mennä taas tuonne ulesj kuuntelemaa, jotta olisiko niitä
avestushommia kohta tarjolla, jos vaikka kotio tulisivat.



Teemu (tm) /// EU:n avestaja Jumalan armosta

Avatar
Alfalima
WGC 2008 Team
Viestit: 480
Liittynyt: Ma 03.02.2003 16:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alfalima » Pe 02.06.2006 22:57

Tervehdys,

Saatiinpa sentään oikein kunnolinen harjoituspäivä.Kuivatermiikissä 430 km tehtävä. Tuuli oli kova - lounaasta 35-40 km/t. Nostot veivät parhaimmillaan 1700 metriin. Kaikki eivät lentäneet reittiä läpi ja tuloksilla ei sinänsä ole mitään merkitystä. Tuntui siltä, että useampikin nimimies jäätyään joukosta suunnisti suoraan kotiin. Ainakin pari ranskalaista...

Omalla kohdalla tuloksissa on matkapisteet. Lensin reitin läpi, mutta loggeri -ihan uusi sellainen - ei jostain syystä oikein toiminut. Kakkosloggeri on ihan kunnossa, joten suurempaan murheeseen ei ole aihetta. Saisivat vehkeet toki toimia kunnolla. Nopeus oli aika tarkkaan 100 km/t. Etalle hävisin muutaman minuutin.

Järjestäjät ovat hieman lirissä tuon kentän kanssa. Sinne ei voi viedä kuin puoet koneista kerrallaan. Kuiva alue on niin pieni, kun käytettiin rataa 23. Ensin hinattiin vakio ja avoin ja sitten vasta 15m ja 18m luokkien koneet vietiin kentälle. Taas tulee ikävä Räyskälää.....

Huomenna on ohjelmassa avajaiset kl 14 ja lennot on kielletty. Kenttää säästellään - enkä oikein tiedä onko keliäkään tulossa. Nyt on ainakin pilvistynyt ja yön aikana pitäisi rintaman mennä yli. Virallisen tilaisuuden jälkeen joukkueenjohtaja Ylipaavalniemi tarjoaa koko Suomen joukkueelle päivällisen Ravintolassa. Saapas nähdä kuinka hieno ravintola Eskilstunasta löytyy....

Muta leirissä on kuivumaan päin. Kohta pääsee taas autolla vaunun viereen.

Antti
THINK POSITIVE - FLAPS NEGATIVE!

Avatar
Hannu N
Site Admin
Viestit: 414
Liittynyt: Ke 29.01.2003 15:25
Paikkakunta: Strömfors
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu N » Su 04.06.2006 23:07

No niin, nyt on saatu kisat käyntiin kohtuullisessa säässä ja ihan hyvin tuloksinkin.
Aamulla briefingissä saatiin tehtäviä vakion 2,5 tunnuin AAT:n ja avoimen reilun neljänsadan kilometrin perinteisen tehtävän väliltä. Hinaukset päästiin aloittamaan klo 11 ja keli oli jo silloin ihan kohtuullista. Porukalla mietimme ilmassa hyvää lähtöaikaa, koska tehtävät eivät olleet mitenkään pitkiä hyvään keliin nähden.
Itse päätin sitten kuitenkin lähteä kohtuullisen hyvissä ajoin, koska pilvet alkoivat reitin suunnassa lauttautua melko voimakkaasti. Ensimmäinen reittiväli oilikin aika vaikeaa lautoista sekä vähän hakusessa olleista ajolinjoista johtuen. Sitten kuitenkin ensimmäisen kääntöalueen jälkeen homma alkoi toimimaan selvästi paremmin.
Lopussa ihmetystä aiheutti vielä sama lauttautunut keli kentän lähellä. Viimeisissä kunnollisissa nostoissa ylös päästyä olin periaatteesa liukupolulla, mutta ilman mitään marginaalia noin 60km maalista. Joitain koneita oli vielä vähän lähempänä etsimässä nostoa pienien hapsujen alla, mutta kun siinäkään ei tuntunut oikein mitään olla, päätin yrittää suoraan kotiin tummemman näköisen pilvilautan reunan kautta. Tämä kantelikin senverran, että pääsin tulemaan suoraal liitämällä maaliin. Lopputuloksena seitsemäs sija, mutta eroa kärkeen vähän turhan paljon. Ihan hyvä alku kuitenkin.

Kaikenkaikkiaan suomalaisilla päivä meni hyvin, Kristian oli vakion kolmas ja Timo kuudes.

Avatar
Alfalima
WGC 2008 Team
Viestit: 480
Liittynyt: Ma 03.02.2003 16:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alfalima » Ti 06.06.2006 18:49

Tiistai klo 1730

Tänään Briefingissä annettiin 500 km tehtävät kaikille luokille. Luvassa oli länteen kuivatermiikkiä pariin tuhanteen metriin. Päivä kului sateen ropinaa kuunnellessa harmaan taivaan alla. Ongelman muodosti ihan paikallinen säätila. Keli kuivui lännessä, mutta kostea ilmamassa kentän ympäristössä ei mahdollistanut hinauksia. Tehtävät peruutettiin 1445 ja jo puoli neljältä paistoi aurinko.

Yhden luokan kilpailu olisi lyhennetyillä tehtävillä ollut ehkä mahdollinen. Koko porukan - 120 konetta - taivaalle hinaaminen kestää noin tunnin. Lähtölinja viimeiselle luokalle aukeaa puoli tuntia viiemeisen hinauksen jälkeen. Avoin on aina lähdössä viimeisenä, eikä sen tehtävää olisi lyhennettynäkään ehtinyt enää lentää. Luppopäivä siis...

Kaksi ensimmäistä kisapäivää on lennetty vaihtelevisa keleissä. Parhaimmillaan kahden tonnin pilvirajoja ja 4 metrin nostoja, mutta myös sadekuuroja tonnin pilvirajassa ja suuria lauttautuneita alueita. Suomalaisten kisa on lähtenyt hyvin käyntiin ja vakioluokassa oikeastaan erinomaisesti. Jossain vaiheessa kirjoittelin eksoottisten maiden kisailijoiden mahdollisuuksia väheksyen - kun noita harjoituspäiviä ei saatu aikaan. Tämä arvio meni pieleen, vakiossa argentiinalainen on ottanut kaksi päivävoittoa ja meillä avoimessa vuoden 2001 maailmanmestari Oscar Goudriaan on kärjessä.

Eilisen epäonnisin oli Asko. Hän oli viimeisellä käännepisteellä 18 km ennen maalia vielä pari sataa metriä liukupolun päällä, mutta sade pari kilometriä myöhemmin vei marginaalit ja hän jäi viimeiselle pellolle ennen kenttää vain 400m maalista. 30 metriä korkeutta olisi riittäny viimeisten puiden yli, sen jälkeen alkaa alamäki. Kenttä on montussa.

Avoimessa moottoreitaan päräyttelivät hallitseva mestari Karow ja molemmat ranskalaiset - mestarismiehiä hekin. Saa nähdä saavatko kirivaihteen päälle. Päiviä on toki vielä paljon jäljellä.

Toivottavasti huomenna pääsemme jälleen tositoimiin.

Ekeby klo 1747..

Antti
THINK POSITIVE - FLAPS NEGATIVE!

Avatar
timbe
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 30.07.2003 22:11
Paikkakunta: Espoo

2. kisapäivä vakiossa

Viesti Kirjoittaja timbe » Ti 06.06.2006 19:28

Nyt on aikaa kirjoitella vakion kisakuulumisia kun kolmas kisapäivä on peruttu. Vakiossa toinen päivä meni hyvin ja kimppa Kristianin kanssa toimi loistavasti. Ensimmäisen kisäpäivän lähtöä ei saatu onnistumaan kunnolla, joten siitä viisastuneena kinnasimme Kristianin kanssa nyt lähtöpisteen lähellä pohjiin kiinni ja sitten melko nopeasti reitille lähtö etteivät kuurot ja lauttautuminen sotke lisää. Sateen reunassa kanteli mukavasti ja eteneminen sujui vaikeuksitta, kunnes ennen 1. kp:ttä pilvet loppuivat lautan alla. 5km ennen kp:tä 400m:ssä saimme kiinni heikon noston, jossa piti nousta keossa se mitä tarjolla oli 1200m korkeuteen. Siitä kp:lle ja varovainen liito seuraavalle pilvelle, jota harottiin yhdessä ja löysin heikon noston, jonka turvin liidimme lounaaseen hyvään nostoon. Siitä eteenpäin oli hyvää jonoa Ludvikan kaupungin kautta 2. kp:lle. Britit ja muu kärkiporukka ottivat suunnan lähelle Borlengen rajaa reitin pohjoispuolella. Yhytin tämän puljan 2. kp:tä käännettäessä ja tästä eteenpäin seurasin puljan linjanvalintoja ja sain ne ennen pitkää kiinni. Kristian oli hiukan takana, mutta pulja lensi niin varovasti niin että Kristiankin sai helposti meidät kiinni. Nyt oli noin 15 koneen pulja kasassa, joka eteni jonoja pitkin 3. ja 4. kp:lle. Lopussa omat linjanvalinnat sattuivat sopimaan kantaviin hyvin ja huomasin olevani puljan keulilla. Kristianin kanssa pohdittiin yhdessä missä otetaan loput kotiin tarvittavat korkeudet ja Köpingin kaupungin kohdalta 30km ennen maalia reilu kakkonen turvasi kotiinpaluun hyvillä marginaaleilla. Tuloksena jaettu kolmas tila vain 7 pistettä päivävoittajasta, Kristian 8 pistettä jäljessä viidentenä.

timbe

Kaitsu M.
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 282
Liittynyt: To 10.04.2003 22:23
Paikkakunta: Suomen Kerava

Viesti Kirjoittaja Kaitsu M. » Ti 06.06.2006 21:16

HIENOA.
Niin paljon laskevia, niin vähän aikaa...

kristian
WGC-2006 Team
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 03.03.2003 14:27

Viesti Kirjoittaja kristian » Ti 06.06.2006 23:04

Muutamia kommentteja N3:n ohjaamosta havaittuina:

-Kelit ovat olleet hyvin suomalaistyyppiset: kylmää, pilvikeliä, lauttoja ja kuuroja. Katsotaan miten tilanne muuttuu kun lämmintä ilmaa alkaa saapua.

-Porukoiden lentämisessä on aika vahva taktikoinnin maku. Hyvässäkin pilvikelissä 15 koneen pulja ajaa nostossa pilvirajaan ja jää odottamaan että joku lähtee. Aika suuri osa porukasta ei pilvikelissäkään tee juuri omia ratkaisuja, tämä taas hidastaa koko puljan etenemistä.

-Tästä johtuen olemme ihan normaalilla peruslentämisellä pystyneet Timpan kanssa ajamaan kahdestaan kärjen tahtiin. Perusnopeus siis riittää kun ei aja itseään vaikeuksiin.

-Viime vuoden harjoittelusta on selvää hyötyä. Loppuliukulinjat ja tehtäväalue ovat tuttuja ja noston paikat kohtuu selväpiirteisiä löytää myös kuivatermiikkipäivinä.

Terv. Kristian

Artisti
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 12.07.2004 12:01
Paikkakunta: Vantaa

World Gridding Championships 2006

Viesti Kirjoittaja Artisti » Ke 07.06.2006 22:20

Noniin, lopetetaanpa se vouhkaaminen kilpapurjelennosta ja keskitytään oleelliseen eli Gridaamiseen, heti Cessnailun jälkeen maailman jaloimpaan ilmailulajiin:

Eilinen suoritus oli varsin kohtuullinen, Gridissä päästiin käkkimään puoli kolmeen asti. Heti alkuun saatiin hinausten lykkäämistä ja aivan suoraan putkeen uusi tehtävä gridissä. Tästä päästiin sitten tosi gridaamiseen johon liittyy mm. koneen kuivaamista sateen jäljiltä, odotusten siirtoa aina 14:30 (muistaakseni) asti ja sen jälkeen HAG ja kansainvälisen tason gridinpurkuhärdelli. Sillä tavalla, näin se homma toimii.

Tänään saatiin vielä parempaa herkkua, hinauksia siirrettiin 15 min kerrallaan ja päätettiinpä vielä hinata 15m- ja 18m-luokat ilmaankin. Useat lentoonlähteneet tekivät näyttävän HAH-suorituksen ja maahan jääneitä odotti aina yhtä herkullinen HAG. Purkuhärdelli oli ehkä jopa näyttävämpi kuin eilinen johtuen 23:n pienemmästä griditilasta jota ryyditti kutkuttavasti laskeutuvien 18m- ja 15m-koneiden aihettamat tilapäiset ruuhkat. Oikeastaan ainoa negatiivinen puoli tässä gridissä oli se että se loppui jo ennen kahta. Kyllä tällä tasolla pitäisi päästä jopa 16:00 jatkuviin grideihin. Jo toisen kerran gridissä peruttu päivä aiheutti paineita joillekin piloteille ja avustajille ja väitetäänpä gridissä kuullun jopa karkeaa kielenkäyttöä, huutamista ja miehenlyömisellä uhkailua. Tähän tasoon ei Griddingin SM-kisoissa päästä kovinkaan usein.

Jäämme innolla odottamaan huomisen Gridiä.

- Artisti, Finnish Gridding Team -
- Open class, contest number 73, ASW22Ble -



PS: Tosikoille tiedoksi että kyseessä oli huumori

PPS: Gridaajien ammattislangia aloittelijoille:
Hotel Alpha Golf = Hanat Auki Gridissä
Hotel Alpha Hotel = Hanat Auki Hinauksessa
Hotel Alpha Papa = Hanat Auki Putkella


... päivä peruttu ...
Voc, Gtr, Flt, ASW

Kaitsu M.
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 282
Liittynyt: To 10.04.2003 22:23
Paikkakunta: Suomen Kerava

Viesti Kirjoittaja Kaitsu M. » To 08.06.2006 10:26

Tätä gridaamistahan puitiin jo Liettuassa 2004: http://www.hansto.fi/purjelentoforum/vi ... .php?t=234
Niin paljon laskevia, niin vähän aikaa...

Avatar
Hannu N
Site Admin
Viestit: 414
Liittynyt: Ke 29.01.2003 15:25
Paikkakunta: Strömfors
Viesti:

Kolmas kilpailupäivä

Viesti Kirjoittaja Hannu N » To 08.06.2006 22:24

Saatiin sitten kaiken gridaamisen jälkeen aikaan kolmas kilpailupäiväkin.
Tänäänkin saatiin odotella sään paranemista aika pitkään, mutta sitten päästiin tositoimiin. Ensimmäisenä lähteneelle 18m luokalle annettiin B-tehtävä, joka oli etelään, kun meillä muilla oli suunta pohjoiseen. Etelän suunta oli parempi, sillä pohjoiseen tuli myöhemmin erittäin suuri lauttautunut alue, joka kukisti lähes kaikki pilotit matkalle. Avoimen pitkäsiipisistä tuli vähän enemmän läpi, mutta 15 metrisistä vain kaksi ja vakiosta yksi.

Oma suoritus oli kaiken aikaa erittäin takkuisen tuntuista, mutta jälkeenpäin katsottuna on kaikilla muillakin ollut vaikeaa. Itselle jäi aika tavalla jossiteltavaa, kun viimeisessä heikossa nostossa jo lautan alla yksi törkimys avoimesta luokasta avasi hanat juuri hiukan yläpuolella ja kasteli Ventuksen aivan perusteellisesti. Vettä tuntui riittävän niin pitkään, että oli pakko lähteä nostosta eteenpäin. Tämä oli viimeinen nosto ja siinä nouseminen jäi 100-150 metriä vajaaksi. Periaatteessa tuo lisä olisi riittänyt Köpingin kentän vieressä ylös pääsemiseen, koska vakion voittaja MP tuli juuri senverran ylempänä hiukan toimivien pilvien alle. Itse pääsin siihen vähän alle kahdensadan metrin ja ei siitä korkeudesta enään napannut vaan laskin kentälle.

Lopputulos oli kuitenkin kohtuullinen päiväsijoitus jaettu viides ja nousu ainakin alustavissa yhteispisteissä neljänneksi.

Vakion miehet tekivät hyvän peussuorituksen, jolla ei hyviä asemia menetetty. Niitäkin tarvitaan pitkässä kisassa.

Hannu, YX, 15m

Kaitsu M.
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 282
Liittynyt: To 10.04.2003 22:23
Paikkakunta: Suomen Kerava

Viesti Kirjoittaja Kaitsu M. » To 08.06.2006 22:50

Kuka se oli se avoimen lortti, Jaana lupasi jutella sen kanssa...

Ei kun hienosti menee, usvaa putkeen vaan.
Niin paljon laskevia, niin vähän aikaa...

Avatar
jari p
Site Admin
Viestit: 397
Liittynyt: To 20.02.2003 08:20
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari p » Pe 09.06.2006 07:41

Ja kotonakin sai jännittää YX:n lentoa VPOSin kautta :)

Ikävästi tracking meni poikki vähän ennen Tarnsjoa. Zemppiä kaikille piloteille ja avustajajoukolle.

Jari

Avatar
Alfalima
WGC 2008 Team
Viestit: 480
Liittynyt: Ma 03.02.2003 16:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alfalima » Pe 09.06.2006 09:52

Moottorin pärinää...

Hannun kuvaamassa Köpingin nostossa pääsivät päältäni ylös skandinaavit TC ja DM. Norjalainen oli vain hiukan ylempänä ja pääsi kiinni.

Muutamaa minuuttia aiemmin ETA ja ETAbiter pääsivät ylös ja heillä lienee ollut tällä kertaa hyötyä pikkaisen paremmin liitävistä koneista. Jälkeenpäin maaliin tulivat vielä ransakalaiset.

Nyt aamulla on lämmintä ja aurinkokin paistelee keskipilvien lomasta. Koneita ei kuitenkaan viedä kentälle... Syytä en tiedä, pian se kuullaan.

Antti
THINK POSITIVE - FLAPS NEGATIVE!

Vastaa Viestiin