"Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Mulla on käyttöpuhelimena LG V10. Auringossa näkyvyys ei ole kyllä OMASTA mielestä läheskään sitä tasoa kuin Galaxy Note 3:n amoled näytössä. Minä tuijottaisin tuota Sunlight contrast ratio arvoa. Note 3:n näkyvyys on ollut hyvä ja ainoastaan, jos sattuu aurinko peilaamaan näytöstä suoraan niin ei ole nähnyt , mutta olen peittänyt vasemmalla kädellä auringon näissä harvinaisissa tapauksissa.
Siitä vähän paneeli vertailua
http://www.gsmarena.com/lg_g5-review-1416p3.php#dt
Siitä vähän paneeli vertailua
http://www.gsmarena.com/lg_g5-review-1416p3.php#dt
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
^Tuossa testissä ei näytön kirkkaus ole täysillä, tuosta käyttäjäperäisestä ongelmasta on netti pullollaan juttua.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Niin onko kyseessä asia, että näytön kirkkaus automaatilla on näyttö kirkkaammalla auringon valossa kuin manuaalisesti täysillä vai mikä kirkkaus hakkerointi on kyseessä?
Tässä omassa LCD:ssä on suurella kirkkaudella surkea kontrasti.
E: tälläisen jutun tuosta G5:sta löysin
Tässä omassa LCD:ssä on suurella kirkkaudella surkea kontrasti.
E: tälläisen jutun tuosta G5:sta löysin
The G5 includes LG’s Daylight Mode feature that boosts outdoor visibility when using the auto-brightness mode. This pushes peak brightness to an impressive 802 nits, just shy of LG’s 850 nit claim, but the backlight cannot sustain this level for very long without overheating. After hitting its peak brightness, the display immediately begins to dim linearly over a period of two minutes until it reaches its maximum stable brightness of about 405 nits.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Ok, jos kirkas näyttö toimii minuutteja, pitänee jatkaa hengityksen pidättelyä... Terv. nimim. vuodesta 1999 näyttötekniikan kehittymistä mustavalko-LCD:n ohi odotellut.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Note 3:ssa on näytön suurin mahdollinen kirkkaus automaatilla 680cd ja Note 4:ssa 750cd
En ole ainakaan rekisteröinyt, että himmenisi ajan myötä.

Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Eink näytön käytössä pitää vähän olla mielikuvitusta, kun ei ole värejä. Toisaalta Ipackitkin taisi ollamustavalkoisia, ja jos navikoi järvillä ja teillä ja haluaa vain nähdä ilmatilarajoja ja lukemia niin onhan se aika OK. Jos kestää hienoista nykimistä ja viivettä operoinnissa.
Yotaphonen suunnitteluporukkaa haastateltiin joskus taannoin ja ne kertoivat että värinäytölliset Eink näytöt olivat silloin protovaihessa. Olisko ollut viimevuoden keväällä. Nähtäväksi jää, tulevatko kauppoihin.
Optimi olisi varmaan tällä hetkellä kaksi näyttöä, yksinkertaista nopeasti hahmotettavaa taktista tietoa eink näytöllä, ja sitten värinäytöllä laajempi karttakuva ja liikennetiedot ratekiseen reitin suunnitteluun jne. Pikkuhiljaa kelitietoja on tulossa karttapohjalle, eiköhän joku keksi kohta laittaa sateliittikuvat pilvistä...
Yotaphonen suunnitteluporukkaa haastateltiin joskus taannoin ja ne kertoivat että värinäytölliset Eink näytöt olivat silloin protovaihessa. Olisko ollut viimevuoden keväällä. Nähtäväksi jää, tulevatko kauppoihin.
Optimi olisi varmaan tällä hetkellä kaksi näyttöä, yksinkertaista nopeasti hahmotettavaa taktista tietoa eink näytöllä, ja sitten värinäytöllä laajempi karttakuva ja liikennetiedot ratekiseen reitin suunnitteluun jne. Pikkuhiljaa kelitietoja on tulossa karttapohjalle, eiköhän joku keksi kohta laittaa sateliittikuvat pilvistä...
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Se vähä mitä olen e-ink-näyttöjä kokeillut, niin ruudunpäivitys on niin hidasta ettei noilla liikkuvaa karttanäyttöä oikein kunnollisesti tehdä.
Tietääkseni väri-LCD-näyttöjä tehdään ulkokäyttöön sopivan kirkkaina, mutta kun kaupan hyllyltä ei saa valmiita tuotteita missä noita käytetään. Ehkäpä kuvauskopterikäytössä niille alkaa löytyä suuressa mittakaavassa sen verran kysyntää että kuluttajatuotteita tulee saataville.
Tietääkseni väri-LCD-näyttöjä tehdään ulkokäyttöön sopivan kirkkaina, mutta kun kaupan hyllyltä ei saa valmiita tuotteita missä noita käytetään. Ehkäpä kuvauskopterikäytössä niille alkaa löytyä suuressa mittakaavassa sen verran kysyntää että kuluttajatuotteita tulee saataville.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Kristian, älä lennä niin lujaa, niin pysyy karttakin mukana 

Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Joo, kun lentää eInk näytöllä on aikalailla pakko pitää karttanäkymä pohjoinen ylhäällä -tilassa jossa vain koneen paikka ja orientaatio muuttuu. Näin näytön nytkähdykset eivät ole niin häiritseviä.kristian kirjoitti:Se vähä mitä olen e-ink-näyttöjä kokeillut, niin ruudunpäivitys on niin hidasta ettei noilla liikkuvaa karttanäyttöä oikein kunnollisesti tehdä.
Tietääkseni väri-LCD-näyttöjä tehdään ulkokäyttöön sopivan kirkkaina, mutta kun kaupan hyllyltä ei saa valmiita tuotteita missä noita käytetään. Ehkäpä kuvauskopterikäytössä niille alkaa löytyä suuressa mittakaavassa sen verran kysyntää että kuluttajatuotteita tulee saataville.
Ja termiikkikaarrosta oikaistessa pitää osata vähän ennakoida kompassisuuntia. Mutta ylivoimainen luettavuus auringonpaisteessa kompensoi mulle noi puutteet. Käytän Flarmia gps paikan lähteenä. Se lähettää tiedon kerran sekunnissa. Viive näytön päivityksessä on sekunnin osia. Mutta koko näytön päivitys on senverran hidas, että silmä havaitsee muutostilanteen.
Kannattaa seurata Open Vario -projektia, siellä on hyvä tieto näyttötekniikasta.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Olen seurannut, Stefanin mukaan he eivät voi käyttää kosketusnäyttöä niiden puutteellisen kirkkauden vuoksi. Tämä on ongelma ohjelmien kanssa mitkä on suunniteltu toimimaan juuri kosketusnäytöllä. Sinänsä kiva projekti.Hytsky kirjoitti:
Kannattaa seurata Open Vario -projektia, siellä on hyvä tieto näyttötekniikasta.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
XCSoar on alunperin suunniteltu Altair nimiselle laitteelle, jota on käytetty painonapein ja kiertokytkimin. He sitten antoivat softan vapaasti edelleenkehitettäväksi, sillä puheella että toimii jatkossakin heidän raudassaan. Fiksu veto.
Painonapit ja kiertokytkimet toimiva käyttötapa edelleen. Itseasiassa olisi kiva jos olisi puhelimen pidike jossa olisi nuo samat napit ja kiertokytkimet.
http://www.triadis.ch/download.php?id=960224,83,3
Painonapit ja kiertokytkimet toimiva käyttötapa edelleen. Itseasiassa olisi kiva jos olisi puhelimen pidike jossa olisi nuo samat napit ja kiertokytkimet.
http://www.triadis.ch/download.php?id=960224,83,3
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Tässä tuon Openvario-hemmon mielipide asiasta:Hytsky kirjoitti:XCSoar on alunperin suunniteltu Altair nimiselle laitteelle, jota on käytetty painonapein ja kiertokytkimin. He sitten antoivat softan vapaasti edelleenkehitettäväksi, sillä puheella että toimii jatkossakin heidän raudassaan. Fiksu veto.
Painonapit ja kiertokytkimet toimiva käyttötapa edelleen. Itseasiassa olisi kiva jos olisi puhelimen pidike jossa olisi nuo samat napit ja kiertokytkimet.
"The AAT is a function that is not that good implemented in XCSoar for the use of hardware keys."
Vaikea sanoa kokeilematta, mutta intuitiivisesti kartalta mielivaltainen piste on helpompi valita ruutua tökkäisemällä kuin menemällä ensin valikkoon ja sitten x-y-suunnissa erikseen ruuvailemalla. Varmaan senkin oppisi jos olisi intoa tai aivan pakko.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Totta. Kiertokytkimillä ja crosshair osoittimilla voisi olla jotain toivoa. En tosin ole mikään kosketusnäytön suuri ystävä lennettäessä..
Tuo Altair historia on ilmeisimmin syy siihen, miksi noi menunäppäimet on asetettu aina siihen näytön reunaan tasavälein... Ne voi kyllä muokata haluamikseen.
Tuo Altair historia on ilmeisimmin syy siihen, miksi noi menunäppäimet on asetettu aina siihen näytön reunaan tasavälein... Ne voi kyllä muokata haluamikseen.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
No joko vihdoin?kristian kirjoitti:Ehkäpä kuvauskopterikäytössä niille alkaa löytyä suuressa mittakaavassa sen verran kysyntää että kuluttajatuotteita tulee saataville.
http://www.dji.com/crystalsky
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Meillä olis nyt beta testauksessa kapine, jolla sekä KOBO että Android laitteet liittyvät FLARMiin. Oudiesta en tiedä, joku vois koklata, mahtaako se toimia WiFi:n kanssa ollenkaan?
https://www.youtube.com/watch?v=DMrARYljQlI
https://www.youtube.com/watch?v=vYUaEoN5urw
https://www.youtube.com/watch?v=DMrARYljQlI
https://www.youtube.com/watch?v=vYUaEoN5urw
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
LK8000 androidille on nyt saatavilla, beta 6.1c. Pikaisen testin perusteella toimii sutjakkaasti. Vaihto Yotaphonen e-ink takanäytölle on napin painalluksen takana ja maastopohjia ym. säätämällä luettavuus harmaasävynäytöllä on hyvinkin selkeää.
LK:n käyttö on muuten samanlaista kuin navigaattorilla, mutta sujuvampaa. Lopullinen totuus selviää sitten kesällä.
LK:n käyttö on muuten samanlaista kuin navigaattorilla, mutta sujuvampaa. Lopullinen totuus selviää sitten kesällä.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Pikaisesti testattuna sarjaliikenne vaikuttaisi pelaavan wifin yli ok. Testattu samsungin luurilla.
Miinuksena Bluetooth ei toimi, ioio korttia ei ole testata tähän hätään mutta ei taida sekään toimia, ei ole ainakaan valittavana.
Miinuksena Bluetooth ei toimi, ioio korttia ei ole testata tähän hätään mutta ei taida sekään toimia, ei ole ainakaan valittavana.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
(saattaa tulla tuplana, äskeinen viesti katosi, niin kuin tällä foorumilla mulle on käynyt ennenkin)
Ostin minäkin tuollaisen Yotaphonen LK8000-käyttöä varten. Uusi Android-softa toimii hyvin ja näyttö myös näkyy hyvin auringonpaisteessa.
Eink-näyttöön tuli nyt kuitenkin jokin vika, eli yksi valkoinen raita, joka ei näytä lähtevän pois vaikka pumppaisi mustan ja valkoisen näytön välillä. Sammutuskaan ei auta.
Ulkomaisilla foorumeilla tästä on keskusteluja ("blank row problem"). Taitaa olla näytön laatu kehnonpuoleinen. Tuo yksi raita ei vielä mitään haittaa, ei juuri normikäytössä (LK8000) edes näy, mutta jos noita ilmaantuu enemmän, niin häviää idea hyvästä näytöstä.
Asko
Ostin minäkin tuollaisen Yotaphonen LK8000-käyttöä varten. Uusi Android-softa toimii hyvin ja näyttö myös näkyy hyvin auringonpaisteessa.
Eink-näyttöön tuli nyt kuitenkin jokin vika, eli yksi valkoinen raita, joka ei näytä lähtevän pois vaikka pumppaisi mustan ja valkoisen näytön välillä. Sammutuskaan ei auta.
Ulkomaisilla foorumeilla tästä on keskusteluja ("blank row problem"). Taitaa olla näytön laatu kehnonpuoleinen. Tuo yksi raita ei vielä mitään haittaa, ei juuri normikäytössä (LK8000) edes näy, mutta jos noita ilmaantuu enemmän, niin häviää idea hyvästä näytöstä.
Asko
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Takuu hoitanee asian?
Kerrotko sitten kuinka takuu on käytössä hoidettu.
Kerrotko sitten kuinka takuu on käytössä hoidettu.
Re: "Älypyhelin" & purjelentonavigaattori
Ihan mielenkiinnosta tiedustelen, että mikä siinä LK8000:ssa viehättää? Eikö vain ole tullut XCsoaria käytettyä vai mikä se juttu on?