Simulaattorilentämisen ohjaimet

Yleisön pyynnöstä palsta PDA- ja muillekin ohjelmille
kale

Simulaattorilentämisen ohjaimet

Viesti Kirjoittaja kale » Pe 11.02.2005 17:43

Eli, minkälaisia ohjaimia käytätte? (tikut, polkimet, ratit).

Kaikki hyvät neuvot ja ajatukset tarpeen.
Viritelmät ja valmiit paketit yms. kiinnostaa, sekä käyttökokemukset näistä.

Itsellä ei ole kokemusta simulaattoreista, vielä.

jkarjanl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkarjanl » Ma 14.02.2005 08:33

Sauvan osalta olen huomannut, että suurimmassa osassa ns. normaalihintaisista ohjaimista on mekaanista välystä keskialueella. Ei välttämättä haittaa niin kauheasti jossain sotapelissä viholliskoneita teurastettaessa, mutta purjelentämisessä olen kokenut sen ongelmaksi.

Tapaus polkimet on sitten ihan erikseen... Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, koko läntisessä globaalitaloudessa ei ole kuin YKSI VALMISTAJA joka tekee polkimia lentokäyttöön. Eli CH Products. Olen kokeillut heidän polkimiaan, ja en todellakaan pitänyt niistä. Ja hinta oli, kun viimeksi tarkistin, hiukan vajaa 140 euroa...

Eli aloittelin tässä polkimien väsäämisen ihan itse, lähtökohtana (mekaanisesti) hajonneen joystickin sähköosat. Kun/Jos saan joskus valmiiksi, laitan kyllä nettiin kuvien kanssa, ja linkin tänne.

Et kysynyt mitään itse simulaattorista, eli oletan että se on jo hanskassa. Toivottavasti vain ei FS2004... ?

Samu
Viesti:

Re: Simulaattorilentämisen ohjaimet

Viesti Kirjoittaja Samu » Ma 31.12.2007 15:46

Sauvana Microsoftin Sidewinder (Force Feedback 2) ja polkimina Saitekin Pro Flight Rudder Pedalssit. Polkimet ovat parhaat mitä minä olen koskaan päässyt kokeilemaan, tosin alle laitoin liukuestematon "nopeampia tilanteita" varten. Kyllähän sitä varmasti itse saisi tehtyä vieläkin paremmat. Softina käytössä lähinnä Condor ja FS2004.

jari p
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari p » Ti 01.01.2008 11:15

Kotikäytössä on ihan MS SideWinder FF2 tikku. Polkimia ei varsinaisesti ole vaan tarvittaessa
tikun kahvalla.

Kohta saa käyttää sitten ihan oikeita ohjaimia :-)

Kuva

Niin, simuna on Silentwings ( http://www.silentwings.no )

Jari

Geebee

Re:

Viesti Kirjoittaja Geebee » Ma 03.11.2008 17:34

jkarjanl kirjoitti:Sauvan osalta olen huomannut, että suurimmassa osassa ns. normaalihintaisista ohjaimista on mekaanista välystä keskialueella. Ei välttämättä haittaa niin kauheasti jossain sotapelissä viholliskoneita teurastettaessa, mutta purjelentämisessä olen kokenut sen ongelmaksi.
Mikä ohjain on sulla käytössä?

Lauri.M

Viesti Kirjoittaja Lauri.M » Su 20.03.2011 14:24

Minä käyttelen Thrustmasterin Hotas Cougar-tikkua ja kaasukahvaa hieman modattuina, ja tällä hetkellä on hakusessa purjekoneen ohjaamo josta saisi simulaattoriohjaamon pykättyä. Siinäkin käyttäisin vielä Hotasia, mutta joudun modaamaan tikkua vielä rankemmin, ja muutaman hyrräpyötän joudun piilottamaan jonnekkin ohjaamoon jonkin pikku luukun alle, jotta pystyn kalibroimaan ohjaimen tarvittaessa uudelleen. Jos jollakulla on tiedossa tarpeettomana lojuva purjekoneen ohjaamo tai istuin (saa olla rikkikin) ottaisitteko yhteyttä minuun?

Terv. Lauri.M
If Flying would be the language of man, Soaring were it's poetry.

Vectro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vectro » To 14.07.2011 19:00

Terve,

Onko kenelläkään kokemuksia Silent Wings-simulaattorista ja Force-ohjaimista, esim. tukeeko Silent Wings MS Sidewinder FF2-ohjainta tmv.

jari p
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari p » To 14.07.2011 23:07

Vectro kirjoitti:Terve,

Onko kenelläkään kokemuksia Silent Wings-simulaattorista ja Force-ohjaimista, esim. tukeeko Silent Wings MS Sidewinder FF2-ohjainta tmv.

SW ei tue FF ohjaimia ainakaan tällä hetkellä.

Jari

topspeed1
Aktiivikirjoittaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja topspeed1 » Su 24.05.2015 13:09

Logitechin extreme 3D Pro on mun joy stick.

Vastaa Viestiin