Simulaattorilentämisen ohjaimet
Simulaattorilentämisen ohjaimet
Eli, minkälaisia ohjaimia käytätte? (tikut, polkimet, ratit).
Kaikki hyvät neuvot ja ajatukset tarpeen.
Viritelmät ja valmiit paketit yms. kiinnostaa, sekä käyttökokemukset näistä.
Itsellä ei ole kokemusta simulaattoreista, vielä.
Kaikki hyvät neuvot ja ajatukset tarpeen.
Viritelmät ja valmiit paketit yms. kiinnostaa, sekä käyttökokemukset näistä.
Itsellä ei ole kokemusta simulaattoreista, vielä.
Sauvan osalta olen huomannut, että suurimmassa osassa ns. normaalihintaisista ohjaimista on mekaanista välystä keskialueella. Ei välttämättä haittaa niin kauheasti jossain sotapelissä viholliskoneita teurastettaessa, mutta purjelentämisessä olen kokenut sen ongelmaksi.
Tapaus polkimet on sitten ihan erikseen... Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, koko läntisessä globaalitaloudessa ei ole kuin YKSI VALMISTAJA joka tekee polkimia lentokäyttöön. Eli CH Products. Olen kokeillut heidän polkimiaan, ja en todellakaan pitänyt niistä. Ja hinta oli, kun viimeksi tarkistin, hiukan vajaa 140 euroa...
Eli aloittelin tässä polkimien väsäämisen ihan itse, lähtökohtana (mekaanisesti) hajonneen joystickin sähköosat. Kun/Jos saan joskus valmiiksi, laitan kyllä nettiin kuvien kanssa, ja linkin tänne.
Et kysynyt mitään itse simulaattorista, eli oletan että se on jo hanskassa. Toivottavasti vain ei FS2004... ?
Tapaus polkimet on sitten ihan erikseen... Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, koko läntisessä globaalitaloudessa ei ole kuin YKSI VALMISTAJA joka tekee polkimia lentokäyttöön. Eli CH Products. Olen kokeillut heidän polkimiaan, ja en todellakaan pitänyt niistä. Ja hinta oli, kun viimeksi tarkistin, hiukan vajaa 140 euroa...
Eli aloittelin tässä polkimien väsäämisen ihan itse, lähtökohtana (mekaanisesti) hajonneen joystickin sähköosat. Kun/Jos saan joskus valmiiksi, laitan kyllä nettiin kuvien kanssa, ja linkin tänne.
Et kysynyt mitään itse simulaattorista, eli oletan että se on jo hanskassa. Toivottavasti vain ei FS2004... ?
Re: Simulaattorilentämisen ohjaimet
Sauvana Microsoftin Sidewinder (Force Feedback 2) ja polkimina Saitekin Pro Flight Rudder Pedalssit. Polkimet ovat parhaat mitä minä olen koskaan päässyt kokeilemaan, tosin alle laitoin liukuestematon "nopeampia tilanteita" varten. Kyllähän sitä varmasti itse saisi tehtyä vieläkin paremmat. Softina käytössä lähinnä Condor ja FS2004.
Kotikäytössä on ihan MS SideWinder FF2 tikku. Polkimia ei varsinaisesti ole vaan tarvittaessa
tikun kahvalla.
Kohta saa käyttää sitten ihan oikeita ohjaimia

Niin, simuna on Silentwings ( http://www.silentwings.no )
Jari
tikun kahvalla.
Kohta saa käyttää sitten ihan oikeita ohjaimia

Niin, simuna on Silentwings ( http://www.silentwings.no )
Jari
Re:
Mikä ohjain on sulla käytössä?jkarjanl kirjoitti:Sauvan osalta olen huomannut, että suurimmassa osassa ns. normaalihintaisista ohjaimista on mekaanista välystä keskialueella. Ei välttämättä haittaa niin kauheasti jossain sotapelissä viholliskoneita teurastettaessa, mutta purjelentämisessä olen kokenut sen ongelmaksi.
Minä käyttelen Thrustmasterin Hotas Cougar-tikkua ja kaasukahvaa hieman modattuina, ja tällä hetkellä on hakusessa purjekoneen ohjaamo josta saisi simulaattoriohjaamon pykättyä. Siinäkin käyttäisin vielä Hotasia, mutta joudun modaamaan tikkua vielä rankemmin, ja muutaman hyrräpyötän joudun piilottamaan jonnekkin ohjaamoon jonkin pikku luukun alle, jotta pystyn kalibroimaan ohjaimen tarvittaessa uudelleen. Jos jollakulla on tiedossa tarpeettomana lojuva purjekoneen ohjaamo tai istuin (saa olla rikkikin) ottaisitteko yhteyttä minuun?
Terv. Lauri.M
Terv. Lauri.M
If Flying would be the language of man, Soaring were it's poetry.
Terve,
Onko kenelläkään kokemuksia Silent Wings-simulaattorista ja Force-ohjaimista, esim. tukeeko Silent Wings MS Sidewinder FF2-ohjainta tmv.
Onko kenelläkään kokemuksia Silent Wings-simulaattorista ja Force-ohjaimista, esim. tukeeko Silent Wings MS Sidewinder FF2-ohjainta tmv.
Vectro kirjoitti:Terve,
SW ei tue FF ohjaimia ainakaan tällä hetkellä.
Jari
Logitechin extreme 3D Pro on mun joy stick.