Tee-se-itse LXNAV bluetooth

Yleisön pyynnöstä palsta PDA- ja muillekin ohjelmille
vostok
Aktiivikirjoittaja

Tee-se-itse LXNAV bluetooth

Viesti Kirjoittaja vostok »

Herrasväelle pikku vinkki. Jos ei ostanut S100/S10 variometriä, niin S80/S8:iin saa lisättyä bluetoothin yhden euron hintaisella HC-05 moduulilla.

Todennäköisesti sama palikka löytyy LXNAVin myymästä moduulista (https://gliding.lxnav.com/products/s7-s ... th-module/)

Kuva
https://i.imgur.com/x9LFcTK.png

Tämä tekee saman asian kuin flarmin ja näytön väliin laitettava Soartronic BT1 (käyttää myös HC-05 moduulia), mutta tällä saa sekä flarmilta tulevat koneiden paikat että variolta tulevat ilmadatat XCSoarille.

hnpilot
Aktiivikirjoittaja

Re: Tee-se-itse LXNAV bluetooth

Viesti Kirjoittaja hnpilot »

vostok kirjoitti:
Ke 01.07.2020 11:02

Tämä tekee saman asian kuin flarmin ja näytön väliin laitettava Soartronic BT1 (käyttää myös HC-05 moduulia), mutta tällä saa sekä flarmilta tulevat koneiden paikat että variolta tulevat ilmadatat XCSoarille.
Kaiken saman datan saa myös Soartronicin BT2:lla. Niitä voi myös ketjuttaa eteenpäin eli voi jakaa useampaan laitteeseen.

h

vostok
Aktiivikirjoittaja

Viesti Kirjoittaja vostok »

Joo, myös BT2:n voi johdottaa S80:n PDA-porttiin. Siinähän on myös ihan sama HC-05 moduuli.

S80:n kanssa ei kuitenkaan tarvitse niitä BT2-levyllä olevia lisäkilkkeitä, koska S80:n PDA-portista on tarjolla +5V, GND sekä TTL-tasoiset RX ja TX eli nuo neljä karvaa voi suoraan kytkeä tuohon yhden euron hintaiseen HC-05:een.

Hytsky
Aktiivikirjoittaja

Viesti Kirjoittaja Hytsky »

Soartronic ei käytä HC-05 chippiä, mutta jos joku sitä haluaa käyttää (ihan OK komponentti) niin apuja löytyy senkin ohjelmointiin. Soartronic at gmail. Jos tarvetta on, voidaan tehdä LX laitteille sopiva versio joka on kytkentävalmis, mutta pitäisi saada luokkaa 15 tilausta että viitsii piirilevyjä alkaa tilaamaan. Helpompi on käyttää BT2 modulia.

Soartronickilta löytyy IOIO kortille DIY interface paketti ja ohjeet. Markkinoille on tulossa värillisellä eInk näytöllä varustettuja Android puhelimia. Sellainen pyyhkinee pöydän näytön luettavuudessa auringonvalossa. IOIO kortilla saa sekä datan että latauksen, sekä patterijännitteen. Soartronicin paketilla 4 sarjaliikenneporttia (3xRS232, 1xTTL) ja yksi sisäänrakennettu RJ45 splitteri. Esim. loggeri, variometri ja Flarm.

Vastaa Viestiin