ICAO ID Flarmiin

Yleisön pyynnöstä palsta PDA- ja muillekin ohjelmille
jkettu
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 24.07.2012 17:33

ICAO ID Flarmiin

Viesti Kirjoittaja jkettu »

(Avasin uuden säikeen kun menee ohi sen säikeen aiheesta, jossa Vostok alunperin kirjoitti:)
Flarmeille on tarjolla kaksi validia ID:tä. Toinen on tehtaalla annettu sarjanumero, tyypillisesti DD-alkuinen, toinen on sen lentsikan 24-bittinen ICAO ID johon laite on asennettu. ID:n voi vaihtaa flarm ID:stä ICAO ID:ksi ainakin flarm toolilla, ehkäpä muistikortillakin.

Vaihtamalla käyttöön tuon ICAO-osoitteen välttyy kaikilta törmäyksiltä.

Lentsikan ICAO ID:n saa selville mistä?

Miten niin välttyy kaikilta törmäyksiltä? Ei kai se Flarmi transponderiksi muutu? Alkaa näkyä TCAS:issa? Ponderit alkaa näkyä Flarmissa? Mitä minä en nyt taas ymmärrä?
Ventti
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 160
Liittynyt: La 22.02.2003 10:55
Paikkakunta: hyvinkää

Re: ICAO ID Flarmiin

Viesti Kirjoittaja Ventti »

ICAO ID:n olen aikanaan saanut lähetettynä Traficomilta ( mikäs nimi silloin mahtoikaan olla), eli jos paperi ei ole tallessa niin kysymällä sieltä varmaan selviää.

Luulenpa että Vostok tuossa tarkoitti fyysisen törmäyksen sijasta näiden Flarm ID tunnusten törmäilyä, jonka näin voi välttää. Tuolla taivaallahan OGNnää katsellessa näkyy aina silloin tällöin "vanhoilla tiedoilla" purjehtivia.
Ventti / PIY, OIK, VLK, ISK, HYIK
vostok
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 180
Liittynyt: Su 15.11.2009 00:52

Re: ICAO ID Flarmiin

Viesti Kirjoittaja vostok »

Ventti tulkitsi oikein, eli osoitteiden törmäilystä oli kyse.

ICAO-osoite ainakin uusissa lentsikoissa lukee muistaakseni rekisteröintitodistuksessa tai sitten jossain muussa vastaavassa initial-paperissa. On lentsikkakohtainen eikä samaa voi olla millään muulla koneella. Ehkäpä viranomaiselta tosiaan saa, jos on rekisteröity kivikaudella.
Vastaa Viestiin