Kevään 2008 harjoittelu, viikko 22

Tiedotusta maajoukkueen yhteisharjoittelusta
papafox-Sakke
Aktiivikirjoittaja

Kevään 2008 harjoittelu, viikko 22

Viesti Kirjoittaja papafox-Sakke » Ti 01.04.2008 10:43

Ismo ehdotti, että viimevuotiseen tapaan viikko 22 julistetaan kansalliseksi purjelentoharjoitusviikoksi.

Viikko 22 on sopivasti Vesiksen kisojen jälkeen, 26.5. - 1.6.

Onko kiinnostuneita? Ilmoittautumisia toivotaan tähän alle, tai jos ujostuttaa, minulle sähköpostilla:
sakari.pyorre at destia.fi

Henk koht aion olla jonkin päivän paikalla, jos vaan työtilanne sallii. Se paikkahan on suurella todennäköisyydellä Räyskälä.
papafox-Sakke

Mara

Re: Kevään 2008 harjoittelu, viikko 22

Viesti Kirjoittaja Mara » Ti 01.04.2008 22:43

Moikka !

Hyvä ajankohta, koitan olla mahdollisuuksien mukaan Räyskälässä tuolloin, jos hyvin käy saatan olla koko viikonkin.
Hain tänään Ventukseni talvisäilöstä, ens viikonloppuna huolto ja puunaus ja sit vakuutus voimaan.
En ole ollutkaan sitten 15;een vuoteen näin ajoissa liikenteessä. Nyt tuntuu olevan virtaa :evil: :evil: :evil:

mara

Ismo

Viesti Kirjoittaja Ismo » Ma 21.04.2008 20:56

Moi

Idean esittäjä on luonnollisesti pelipaikalla Räyskälässä viikolla 22.

t. Ismo

Alfalima
WGC 2008 Team

Viesti Kirjoittaja Alfalima » Ti 22.04.2008 20:41

Tulen mahdollisuuksien mukaan paikalle. 27.-31.5. en pääse, mutta muuten ei ole tiedossa olevia esteitä. 24.5-26.5 voitaisiin Maran kanssa pitää avoimen luokan harjoitusviikko.

Antti
THINK POSITIVE - FLAPS NEGATIVE!

Eki Heinonen
WGC 2008 Team

Viesti Kirjoittaja Eki Heinonen » To 15.05.2008 00:01

Olen 26-30.5 Rayskalassa, ja paasen silloin harjoittelemaan. Toivottavasti on porukaa paikalla niin saadaan hyvat harjoitukset. Miten on? Mara ja Ismo ovat tulossa miten on muiden kanssa?

T Eki

Wille
Aktiivikirjoittaja

Viesti Kirjoittaja Wille » Su 18.05.2008 17:16

Olen paikalla maanantaina ja tiistaina.

t. wille

Wille
Aktiivikirjoittaja

Viesti Kirjoittaja Wille » La 31.05.2008 21:38

Vähän iltajunassa tämä kommentti maanantaista (26.5.). Paikalle saapuneiden kesken sovittiin haastava tehtävä RY-Salo-Hämeenlinna-Selänpää-RY (422 km).

Ilmassa oltiin myöhään, mutta periksi ei annettu. Salossa käytiin (HK/Eki, DN/Antti, 2W/Wille) jo liitäen kuivassa ja ajoittain tasaisen piimässä. Käytiin kuitenkin ja päästiin takaisin pilvikeliin Someron kupeella. Ennen Hämeenlinnaa tavattiin ekat vesipisarat. Erilaisia reitinvalintoja noudattaen edettiin Selänpäähän. Taivas oli aika tavalla harmaa ja paluumatka alkoi kaartamatta, koska nostoa ei ollut. Tumma pilven pohja kuitenkin kantoi ja jopa nosti. Itse liidin lähes 80 km kaartamatta ja totesinkin, että tämähän on kivaa.

Siitä alkoivatkin ongelmat. Antti ja Eki eri reittiä ajaneena löysivät hyvän noston Tuuliharjan pohjoispuolelta, mutta minä Orimattilan hyviin pilviin pettyneenä ja aikanaan saman pilven alla haroen en ko. nostoa tavoittanut. Mylly pärähti... Myöhemmin osittain Helsingin TMA:n rajoittamana eteneminen länteen tuli käytännössä mahdottomaksi kelin tukkeutuessa. Niinpä kaikki kolme moottorillista (2W, DN, HK) päräyttivät päästäkseen Räyskälään.

Haasteellinen tehtävä vaativassa kelissä. Oppia tuli taas ihan urakalla. Jälkianalyysissä todettiin ainakin edessä olevan kelin ennustamisen ja ymmärtämisen tärkeys. Esimerkiski milloin olisi syytä ottaa kaikki korot vaikka alle metrin nostossa, kun ei enää keskinopeudella juuri ole väliä...?

Viikon kuluttua ajellaan SM-kisaa. Toivottavasti sää suosii ja saadaan lentää urakalla. Lukemattomia ratkaisuja per päivä. Kuka ne tekee oikein lienee tuloksissa korkealla!

Tsemppiä kaikille kisailijoille!

t. Wille

Eki Heinonen
WGC 2008 Team

Viesti Kirjoittaja Eki Heinonen » Su 01.06.2008 00:30

Maanantaista Wille jo kertoikin, tiistaina ei lennetty (tai en olisiko joku lentänyt Mönkkösen Kaitsun lisäksi), keskiviikkona oli paikalla useampia, ja me Maran kanssa päätimme lentää Syrjäntaka Kausala. Oli kuivaa, ja ajoittain hankalaakin ja vasta lopussa muutama pilvenhattara. Mutta hyvää treenausta ja oppia. Torstaina Mara sanoi tehtäväksi Juva, Selänpää, Kiikala. Ilman karttaa suostuin tehtävään, mutta kun seuraavana päivänä katsoin että missähän se Juva oikein on niin tokkopa olisin niin innostunut...Pilviä oli poksahdellut ja näytti hyvältä...mutta pilvet eivät olleet luotettavia; itse asiassa juuri mikään niistä ei toiminut ja minä jouduin Hollolassa 300 metriin kun ei vaan löytynyt. Mara ja Rissasen Mare menivät hiukan pohjoisempaa reittiä, ja eteneminen kuitenkin sujui sitten Päijänteen itäpuolella paremmin. Mutta ennen Mikkeliä pojilla oli todella huonoa kun minulla taas sujui hiukan paremmin reittiviivan eteläpuolella. Pilvet olivat kulissipilviä, ja joskus saattoi noston läytää kuivassa pilvien välissä. Oli kova luoteistuuli. K2 ja KT päättivät kääntyä kohti Selänpäätä mutta minä olin jo niin lähellä Juvaa että kävin kääntymässä (en olisi välttämättä mennyt sinne ilman turboa...). Takaisin Räyskläänpäin kaikki pääsivät hyvin ja keli taas parani Nastolan-Turengin välillä. Oli mielenkiintoinen reissu!

Eilen perjantaina tehtävä Hämeenlinna Artjärvi, alku oli nihkeätä Hämeenlinnaan asti, sitten hiukan parani kunnes hiukan ennen Järvelää pilvet loppuivat ja kovan pohjoistuulen vuoksi näytti että Päijänne tekee kylmän pussin pitkälle alas etelään. Liidin kuivaan pitkälle ja nosto löytyi Orimattilasta. Toinen Artjärven päältä, ja sitten takaisin yhden noston kautta takaisin Järvelään ja kiinn pilviin. Loppu meni sitten kovaa. KT tuli samoja reittejä, Maran piti lähteä kotiin hiukan aiemmin iltakiireiden takia.

Oli hauska ja opettavainen viikko! Viikolla lensivät myös Ismo, PF Sakke, Timo Saarnimo ja muita Räyskälän vakioporukoita. Toivottavasti näitä kelejä riittää vielä kesäkuun toiselle viikolle...

T Eki

Vastaa Viestiin