Suomen Urheiluilmailuopisto järjestää Hannu Korhosen uudistetun Lujitemuovirakenteet -kirjan mukaisen peruskurssin. PeruskurssiPLUS-kurssi on Räyskälässä 22.-25.1.2009. PeruskurssiPLUS on yhdistetty perus- ja jatkokurssi. Peruskurssin käyneet tekevät vaativampia harjoituksia.
Kurssin vähimmäismäärä 9 henkeä ja max. 12 henkeä. Ilmoittaudu pian!
Sakari
http://www.suio.fi
Lujitemuovirakenteet -kurssi Räyskälässä 22.-25.1.2009
-
- Aktiivikirjoittaja
- Viestit: 322
- Liittynyt: Su 31.12.2006 16:45
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Lujitemuovirakenteet -kurssi Räyskälässä 22.-25.1.2009
Kurssin vetäjät ovat alan huippuja: Lentokapteeni Hannu Korhonen, lentokapteeni Markku "Miuku" Hiedanpää ja Reijo "Tikli" Mäkeläinen. http://www.vnk.fi/toiminta/arvonimet/myonnetyt/fi.jsp
Kurssille mahtuu vielä muutama osalistuja.
saku
Kurssille mahtuu vielä muutama osalistuja.
saku
-
- Aktiivikirjoittaja
- Viestit: 322
- Liittynyt: Su 31.12.2006 16:45
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Lujitemuovirakenteet -kurssi Räyskälässä 22.-25.1.2009
Ilmailijoiden kannattaisi olla perillä PartM asioista ja hankkia ennen syksyä 2009 oikeuksia eri osa-alueilta. Sen jälkeen joutuukin istumaan huomattavasti enempi saadakseen edes perusopinnot kuntoon huoltotoiminnasta. Sitten tarvitaan lisäksi kunkin aihealueen erityisosaamista.
Viikonlopun Nummelan seminaarissa kuullun esityksen perusteella näyttää siltä, että jos olet muistanut kertoa IH:lle osaamisesi huoltotoimmassa on purjelentokoneen korjaaminen mahdollista ihan omin voimin JOS tekijällä on koulutusta ja osaamista ko. aihealueesta.
3 paikkaa on auki kuitukurssilla. 12 henkeä on maksimi!
saku
Viikonlopun Nummelan seminaarissa kuullun esityksen perusteella näyttää siltä, että jos olet muistanut kertoa IH:lle osaamisesi huoltotoimmassa on purjelentokoneen korjaaminen mahdollista ihan omin voimin JOS tekijällä on koulutusta ja osaamista ko. aihealueesta.
3 paikkaa on auki kuitukurssilla. 12 henkeä on maksimi!
saku
Re: Lujitemuovirakenteet -kurssi Räyskälässä 22.-25.1.2009
ANtaakos ko kurssi jotain oikeuksia/mahdollisuuksia korjauksiin ?
Jari
Jari
-
- Aktiivikirjoittaja
- Viestit: 322
- Liittynyt: Su 31.12.2006 16:45
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Lujitemuovirakenteet -kurssi Räyskälässä 22.-25.1.2009
Ilman kuitukurssin käyntiä tai muuta vastaavaa näyttöä kuituosaamisesta ET SAA tehdä lujitemuovikorjauksia. Kurssin tarkoitus on antaa perusteet lujitemuovisten ilma-alusten korjaamiseen. Kurssin käytyäsi Opisto lähettää tiedon harrsteilmailuyksikköön ja jos olet antanut tietosi "Harrasteilmailun huoltajatietojen kerääminen -lomakkeella" tämä uusi kurssi lisätään tietoihisi, että olet teoriassa pätevä tekemään korjauksia.
Nummelassa kuulemamme tiedon perusteella tällainen harrastajahuoltaja voisi tulevaisuudessa korjata katkenneen PIK-20 lentokoneen rungon ihan itse. Tämä perustuu siihen, että PIK-20 koneella on valmistajan antama korjauskäsikirja. On kuitenkin taivaan tosi, että ei siihen osaamattoman pidä ryhtyä.
Näin jos olen ymmärtänyt oikein.
saku
Nummelassa kuulemamme tiedon perusteella tällainen harrastajahuoltaja voisi tulevaisuudessa korjata katkenneen PIK-20 lentokoneen rungon ihan itse. Tämä perustuu siihen, että PIK-20 koneella on valmistajan antama korjauskäsikirja. On kuitenkin taivaan tosi, että ei siihen osaamattoman pidä ryhtyä.
Näin jos olen ymmärtänyt oikein.
saku
Re: Lujitemuovirakenteet -kurssi Räyskälässä 22.-25.1.2009
Mainos on aina hyvä, varsinkin ilmainen. Vinoleuka voisi todeta ettei kurssi yksin takaa osaamista ja hymiö peräänskuosman kirjoitti:Ilman kuitukurssin käyntiä tai muuta vastaavaa näyttöä kuituosaamisesta ET SAA tehdä lujitemuovikorjauksia. Kurssin tarkoitus on antaa perusteet lujitemuovisten ilma-alusten korjaamiseen. Kurssin käytyäsi Opisto lähettää tiedon harrsteilmailuyksikköön ja jos olet antanut tietosi "Harrasteilmailun huoltajatietojen kerääminen -lomakkeella" tämä uusi kurssi lisätään tietoihisi, että olet teoriassa pätevä tekemään korjauksia.
Nummelassa kuulemamme tiedon perusteella tällainen harrastajahuoltaja voisi tulevaisuudessa korjata katkenneen PIK-20 lentokoneen rungon ihan itse. Tämä perustuu siihen, että PIK-20 koneella on valmistajan antama korjauskäsikirja. On kuitenkin taivaan tosi, että ei siihen osaamattoman pidä ryhtyä.
Näin jos olen ymmärtänyt oikein.
saku
