SIL, Trafi ja Suomen Urheiluilmailuopisto järjestävät yhteistyössä Lentoturvallisuusseminaarin la 1.2.2014 klo 9-17. Tilaan mahtuu enintään 200 henkeä. Ennakkoilmoittautuminen mari.lehtinen (ät) suio.fi tervetulokahvien organisointia varten.
EDIT 24.1.:
8.45 - 9.10 Avauskahvit (SIL/Trafi tarjoaa)
9.10-9.25 Avaus, Tapio Pitkänen SIL
9.25-10.40 Turvallisuustutkinnan tuloksia, OTKES, Ismo Aaltonen
10.40- 11.15 Yleis- ja harrasteilmailun turvallisuus, Trafi, Jukka Hovi
Lyhyt tauko
11.30-12.15 Harrasteilmailun turvallisuuden analysointi, lentokaudet 2012 – 2013, SIL, Jorma Laine
12.15 – 13.00 Lounas (omakustanne )
13.00-13.15 Ilmatila-asiaa, Ilmatilatyöryhmä
13.15-13.45 Ilmatilauudistus, Trafi, Jukka Hannola
13.45 - 14.15 Finavia, Kari Savolainen
14.15-14.45 Trafi, Pekka Henttu
14.45-15.30 Kahvitauko (iltapäiväkahvin tarjoaa Ilmatieteen laitos)
15.30-16.15 Ilmailijan sää, Ilmatieteen laitos, Terhi Nikkanen
16.15- 16.45 Loppukeskustelu
Sakari Kuosmanen, Suomen Urheiluilmailuopisto
Lentoturvallisuusseminaari la 1.2.2014 Ilmailumuseo, Vantaa
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: To 10.03.2011 21:35
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: To 10.03.2011 21:35
Re: Lentoturvallisuusseminaari la 1.2.2014 Ilmailumuseo, Van
Muistakaa ilmoittautua mari.lehtinen (ät) suio.fi. Tilaa salissa on vain 200 hengelle ja haluamme tietää määrän myös tarjoilujen järjestämiseksi. Yrittäjä on hankalassa tilanteessa jos ei tiedä väkimäärää.
EDIT 29.1.2014 TILAISUUS TÄYNNÄ. Tilaisuus kuvataan ja materiaali on nähtävissä SIL-sivuilla 3.2.2014 lähtien.
saku
http://www.suio.fi
EDIT 29.1.2014 TILAISUUS TÄYNNÄ. Tilaisuus kuvataan ja materiaali on nähtävissä SIL-sivuilla 3.2.2014 lähtien.
saku
http://www.suio.fi
Oli hyvä seminaari !! Re: Lentoturvallisuusseminaari la 1.2.
Oli hyvä seminaari ja tupa täynnä; neljättä kertaa ja mielestäni joka kerta on entisestään vain petraantunut. Hyvä esimerkki palveluista mitä Urheiluilmailujärjestö työkaluna tuottaa SIL jäsenille. Itse olin ainakin tyytyväinen niin ohjelmaan kuin esitysten sisältöön ja rakentavaan keskusteluun mitä harrastajaväen ja Finavia/tj. Savolainen ja TraFi/Henttu välillä käytiin. Näinköhän ns. isoissa ilmailumaissa vastaavasti on; meinaan vaan että yksi vahvuus siinä mielessä että pienen maan pieni ilmailuyhteisö koettaa muuttuvassa maailmassa pärjätä. Siis asioiden substanssista voidaan olla toki montaa mieltä, mutta ainakin kontaktipinnat on olemassa ja mahdollisuudet edunvalvontaan.
On sitten eri asia, ovatko harrasteilmailijat huomanneet että maailma ja sen vaatimukset ympärillä muuttuvat, entiseen ei ole paluuta ja oikea tapa on fiksusti löytää keinot muuttua ja siten menestyä myös tulevaisuudessa.
Siis ihan eri dekadilla ollaan tässä suhteessa mitä ennen muinoin Ilmailuhallituksen ja -laitoksen ja Ilmailuhallinnon aikana. Mutta eipä se näin simppeliä ole, vaan selvästi harrasteilmailijoiden omissa käsissä on huolehtia omien asioiden ajamisesta... keskusjärjestöstä down to yksittäiseen ilmailijaan joka osaa toimia tötöilemättä ilmailuyhteisön osasena niin että näyttää myös sivullisen katsomana ns. vastuulliselta toimijalta ja siten huomioon otettavalta toimijalta. Pieni filosofointi tälleen lopuksi.
Kiitokset seminaarista;
Mika Mutru, Suomen Ilmailuliiton jäsen.
On sitten eri asia, ovatko harrasteilmailijat huomanneet että maailma ja sen vaatimukset ympärillä muuttuvat, entiseen ei ole paluuta ja oikea tapa on fiksusti löytää keinot muuttua ja siten menestyä myös tulevaisuudessa.
Siis ihan eri dekadilla ollaan tässä suhteessa mitä ennen muinoin Ilmailuhallituksen ja -laitoksen ja Ilmailuhallinnon aikana. Mutta eipä se näin simppeliä ole, vaan selvästi harrasteilmailijoiden omissa käsissä on huolehtia omien asioiden ajamisesta... keskusjärjestöstä down to yksittäiseen ilmailijaan joka osaa toimia tötöilemättä ilmailuyhteisön osasena niin että näyttää myös sivullisen katsomana ns. vastuulliselta toimijalta ja siten huomioon otettavalta toimijalta. Pieni filosofointi tälleen lopuksi.
Kiitokset seminaarista;
Mika Mutru, Suomen Ilmailuliiton jäsen.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: To 10.03.2011 21:35
Re: Lentoturvallisuusseminaari la 1.2.2014 Ilmailumuseo, Van
On toinenkin, paljon helpompi, tapa (40. harrastusvuoden jälkeen); ostaa purjeveneOn sitten eri asia, ovatko harrasteilmailijat huomanneet että maailma ja sen vaatimukset ympärillä muuttuvat, entiseen ei ole paluuta ja oikea tapa on fiksusti löytää keinot muuttua ja siten menestyä myös tulevaisuudessa.

-
- Aktiivikirjoittaja
- Viestit: 173
- Liittynyt: To 03.09.2009 00:49
Re: Lentoturvallisuusseminaari la 1.2.2014 Ilmailumuseo, Van
Hitsi ... mä myin jo omani 20v sitten ... pitääkö ostaa uus? Meri vaain on nykyään liian kaukanaMatts kirjoitti: On toinenkin, paljon helpompi, tapa (40. harrastusvuoden jälkeen); ostaa purjevene

Re: Lentoturvallisuusseminaari la 1.2.2014 Ilmailumuseo, Van
Hienoa että esitykset näkyvät Youtubessa, se on nykyaikaa (kait?).