Purjelennon pulinajakso

pulinajakso.ilmailuliitto.fi
Tänään on Ma 10 Joulu 2018 10:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti 28 Tammi 2014 14:04 
Poissa
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: Ke 05 Kesä 2013 8:10
Viestit: 531
Paikkakunta: Oulu
Miten tulisi toimia..tai mitä vaihtoehtoja olisi jos meillä haluaisi opiskella riittävästi lentotekniikkaa jotta saisi luvan tehdä jonkun "lentohärvelin" myyntiin ?

Onko koulutus vain mekaanista matikkaa aiheesta vai mitä ?

_________________
http://max3fan.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti 28 Tammi 2014 17:01 
Poissa
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: Ke 05 Kesä 2013 8:10
Viestit: 531
Paikkakunta: Oulu
Viimeksi kun 2012 kysyin mahdollisuutta tutkia yliopistolain puitteissa rakenteita aurinkoenergia koneeseen viitattiin kintaalla ja mainittiin, että lentotekniikan laitosta ollaan sulkemassa Aallolla..pitääkö paikkaansa ?

Onko silloin ainoa vaihtoehto AMK Tampereella ?

_________________
http://max3fan.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti 28 Tammi 2014 23:37 
Poissa

Liittynyt: La 02 Huhti 2005 21:33
Viestit: 45
Paikkakunta: Espoo
Kannatta kysellä tässä foorumissa:
http://www.ilmailu.org/forum/index.php/board,93.0.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke 29 Tammi 2014 10:42 
Poissa
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: Ke 05 Kesä 2013 8:10
Viestit: 531
Paikkakunta: Oulu
Okei kirjauduin sinne..kiitos.

Toivottavasti ei bännätä heti. :wink:

_________________
http://max3fan.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti 04 Helmi 2014 13:23 
Poissa
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: Ke 05 Kesä 2013 8:10
Viestit: 531
Paikkakunta: Oulu
Jyri Raivio kirjoittaa Aallon lekotekniikasta näin; http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa ... oulutusta/

Wiki kertoo aiheesta näin; http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentotekni ... s_Suomessa

Onko Rovaniemellä ja muualla AMK-pohjaista opetusta ?

_________________
http://max3fan.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe 17 Kesä 2016 17:06 
Poissa
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: Ke 05 Kesä 2013 8:10
Viestit: 531
Paikkakunta: Oulu
2012 muuten pyrin suorittamaan jatko-opintoja Polilla ( Aalto ), koska jäin työttömäksi ja olisi mahdollista yliopistolain puitteissa vaihtaa tiedekuntaa jos on jo teknisellä alalla.

Hanke kaatui siihen, että loppuvaiheessa mun olisi pitänyt tuoda 200 000 euroa teollisuudelta jotta saisin projektin eteenpäin.

Aihe oli aurinkoenergialla lentävä matkustajakone ja puukomposiittirakenne siihen.

Nyt olen kehittänyt maailman kovimman viilukomposiitin ( 1430 kg/m3 ) ja Marsiin lennon tekemään kykenevän lentolaitteen ( 3 hengen miehistöllä ), jonka yksi feature on 3 kW per matkustaja ( 50 matkustajaa ) tuottava panelisto samoilla kennoilla kuin SI IIssa.

Voisko joku opponoida nyt niin saadaan mulle edes feikki tohtorin hattu...ellei joku halua kustantaa 200 000 euroa opintoihini ?

Hyvää viikonloppua ja alkavaa kesää ! :roll:


Liitteet:
SolarEagle_MARS_X2_2016.JPG
SolarEagle_MARS_X2_2016.JPG [ 79.43 KiB | Katsottu 4172 kertaa ]

_________________
http://max3fan.blogspot.com
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe 17 Kesä 2016 22:27 
Poissa
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: Ke 05 Kesä 2013 8:10
Viestit: 531
Paikkakunta: Oulu
Tässä vielä upgreidattu versio. 8)

Baaritiski edessä ( ruokatarjoilu jne ). Wessat keskellä sivuilla etuhuoneella. :mrgreen:

Kahdesta näköalaikkunasta voi matkustajat ihailla maisemia etualalla ( sisäänkäynti oikealla ).

2 lentoemoa ( flight attentands / pursers ) vasemmalla edessä.

Mars visiittejä varten tulee on tonni evästä ja mukaan otetaan vain kolme valikoitua skandinauttia kerrallaan.

Laite pääsee hiipimällä kiertoradalle ( LEO ) jossa se tulee tankata. Laskeutumisnopeus Marsin ilmakehässä on 89 km/t.

Avaruuslentoja varten ( tulevaisuudessa 2030 ) koneesen asennetaan OMS ja muut tarvittavat laitteet.

Aiemmin 2004 on aurinkoleko Helios päässyt 30 kilsan korkeuteen. Tässä on 4,5 kertaa enemmän 33% tehokkaampia kennoja saman kärkivälin laitteessa ( eli tämä pesee vielä Solar Impulse IIsenkin kennoalan 3 kertaisesti ). Siipikuormitus on 48 kertaa pienempi kuin Boeing 747ssä täyteen lastattuna.

Laite on jatkumo De Mongen (mm. Bugatti 100 P ) ja Vincent Burnellin " lifting fuselage " laitteista. Aiheesta; https://simanaitissays.com/2015/04/01/e ... -aircraft/


Liitteet:
SolarEagle_KALEVA.JPG
SolarEagle_KALEVA.JPG [ 102.42 KiB | Katsottu 4103 kertaa ]

_________________
http://max3fan.blogspot.com
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La 18 Kesä 2016 11:10 
Poissa
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: Ke 05 Kesä 2013 8:10
Viestit: 531
Paikkakunta: Oulu
Tämä 260 kW sähkömoottori painaa vain 50 kiloa ja kennot kaikkineen 220 kg...eli voimlaite ja kennot yht 300 kg ( ilman akkuja ) 60 ihmisen lennättämiseen....voiko tämä olla edes totta ?

http://www.gizmag.com/siemens-world-rec ... 8/pictures

Pohjaa tuunattu hieman.


Liitteet:
SolarEagle_KALEVA_interior1.JPG
SolarEagle_KALEVA_interior1.JPG [ 67.56 KiB | Katsottu 4054 kertaa ]

_________________
http://max3fan.blogspot.com
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su 21 Touko 2017 7:30 
Poissa
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: Ke 05 Kesä 2013 8:10
Viestit: 531
Paikkakunta: Oulu
Syksyllä juttelin tästä aiheesta ( 2016 ) ja kuulemma on jo tehty päätös lopettaa lentotekniikka Aallolla. Onko jo loppunutkin ?

_________________
http://max3fan.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com