Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Kaikkea muuta huuhaata
Avatar
topspeed1
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 05.06.2013 09:10
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Viesti Kirjoittaja topspeed1 » Ti 28.01.2014 14:04

Miten tulisi toimia..tai mitä vaihtoehtoja olisi jos meillä haluaisi opiskella riittävästi lentotekniikkaa jotta saisi luvan tehdä jonkun "lentohärvelin" myyntiin ?

Onko koulutus vain mekaanista matikkaa aiheesta vai mitä ?

Avatar
topspeed1
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 05.06.2013 09:10
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Viesti Kirjoittaja topspeed1 » Ti 28.01.2014 17:01

Viimeksi kun 2012 kysyin mahdollisuutta tutkia yliopistolain puitteissa rakenteita aurinkoenergia koneeseen viitattiin kintaalla ja mainittiin, että lentotekniikan laitosta ollaan sulkemassa Aallolla..pitääkö paikkaansa ?

Onko silloin ainoa vaihtoehto AMK Tampereella ?

Pertti Pääsky
Viestit: 45
Liittynyt: La 02.04.2005 22:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Viesti Kirjoittaja Pertti Pääsky » Ti 28.01.2014 23:37

Kannatta kysellä tässä foorumissa:
http://www.ilmailu.org/forum/index.php/board,93.0.html

Avatar
topspeed1
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 05.06.2013 09:10
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Viesti Kirjoittaja topspeed1 » Ke 29.01.2014 10:42

Okei kirjauduin sinne..kiitos.

Toivottavasti ei bännätä heti. :wink:

Avatar
topspeed1
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 05.06.2013 09:10
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Viesti Kirjoittaja topspeed1 » Ti 04.02.2014 13:23

Jyri Raivio kirjoittaa Aallon lekotekniikasta näin; http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa ... oulutusta/

Wiki kertoo aiheesta näin; http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentotekni ... s_Suomessa

Onko Rovaniemellä ja muualla AMK-pohjaista opetusta ?

Avatar
topspeed1
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 05.06.2013 09:10
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Viesti Kirjoittaja topspeed1 » Pe 17.06.2016 18:06

2012 muuten pyrin suorittamaan jatko-opintoja Polilla ( Aalto ), koska jäin työttömäksi ja olisi mahdollista yliopistolain puitteissa vaihtaa tiedekuntaa jos on jo teknisellä alalla.

Hanke kaatui siihen, että loppuvaiheessa mun olisi pitänyt tuoda 200 000 euroa teollisuudelta jotta saisin projektin eteenpäin.

Aihe oli aurinkoenergialla lentävä matkustajakone ja puukomposiittirakenne siihen.

Nyt olen kehittänyt maailman kovimman viilukomposiitin ( 1430 kg/m3 ) ja Marsiin lennon tekemään kykenevän lentolaitteen ( 3 hengen miehistöllä ), jonka yksi feature on 3 kW per matkustaja ( 50 matkustajaa ) tuottava panelisto samoilla kennoilla kuin SI IIssa.

Voisko joku opponoida nyt niin saadaan mulle edes feikki tohtorin hattu...ellei joku halua kustantaa 200 000 euroa opintoihini ?

Hyvää viikonloppua ja alkavaa kesää ! :roll:
Liitteet
SolarEagle_MARS_X2_2016.JPG
SolarEagle_MARS_X2_2016.JPG (79.43 KiB) Katsottu 4589 kertaa

Avatar
topspeed1
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 05.06.2013 09:10
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Viesti Kirjoittaja topspeed1 » Pe 17.06.2016 23:27

Tässä vielä upgreidattu versio. 8)

Baaritiski edessä ( ruokatarjoilu jne ). Wessat keskellä sivuilla etuhuoneella. :mrgreen:

Kahdesta näköalaikkunasta voi matkustajat ihailla maisemia etualalla ( sisäänkäynti oikealla ).

2 lentoemoa ( flight attentands / pursers ) vasemmalla edessä.

Mars visiittejä varten tulee on tonni evästä ja mukaan otetaan vain kolme valikoitua skandinauttia kerrallaan.

Laite pääsee hiipimällä kiertoradalle ( LEO ) jossa se tulee tankata. Laskeutumisnopeus Marsin ilmakehässä on 89 km/t.

Avaruuslentoja varten ( tulevaisuudessa 2030 ) koneesen asennetaan OMS ja muut tarvittavat laitteet.

Aiemmin 2004 on aurinkoleko Helios päässyt 30 kilsan korkeuteen. Tässä on 4,5 kertaa enemmän 33% tehokkaampia kennoja saman kärkivälin laitteessa ( eli tämä pesee vielä Solar Impulse IIsenkin kennoalan 3 kertaisesti ). Siipikuormitus on 48 kertaa pienempi kuin Boeing 747ssä täyteen lastattuna.

Laite on jatkumo De Mongen (mm. Bugatti 100 P ) ja Vincent Burnellin " lifting fuselage " laitteista. Aiheesta; https://simanaitissays.com/2015/04/01/e ... -aircraft/
Liitteet
SolarEagle_KALEVA.JPG
SolarEagle_KALEVA.JPG (102.42 KiB) Katsottu 4520 kertaa

Avatar
topspeed1
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 05.06.2013 09:10
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Viesti Kirjoittaja topspeed1 » La 18.06.2016 12:10

Tämä 260 kW sähkömoottori painaa vain 50 kiloa ja kennot kaikkineen 220 kg...eli voimlaite ja kennot yht 300 kg ( ilman akkuja ) 60 ihmisen lennättämiseen....voiko tämä olla edes totta ?

http://www.gizmag.com/siemens-world-rec ... 8/pictures

Pohjaa tuunattu hieman.
Liitteet
SolarEagle_KALEVA_interior1.JPG
SolarEagle_KALEVA_interior1.JPG (67.56 KiB) Katsottu 4471 kertaa

Avatar
topspeed1
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 05.06.2013 09:10
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?

Viesti Kirjoittaja topspeed1 » Su 21.05.2017 08:30

Syksyllä juttelin tästä aiheesta ( 2016 ) ja kuulemma on jo tehty päätös lopettaa lentotekniikka Aallolla. Onko jo loppunutkin ?

Vastaa Viestiin