Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
Miten tulisi toimia..tai mitä vaihtoehtoja olisi jos meillä haluaisi opiskella riittävästi lentotekniikkaa jotta saisi luvan tehdä jonkun "lentohärvelin" myyntiin ?
Onko koulutus vain mekaanista matikkaa aiheesta vai mitä ?
Onko koulutus vain mekaanista matikkaa aiheesta vai mitä ?
Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
Viimeksi kun 2012 kysyin mahdollisuutta tutkia yliopistolain puitteissa rakenteita aurinkoenergia koneeseen viitattiin kintaalla ja mainittiin, että lentotekniikan laitosta ollaan sulkemassa Aallolla..pitääkö paikkaansa ?
Onko silloin ainoa vaihtoehto AMK Tampereella ?
Onko silloin ainoa vaihtoehto AMK Tampereella ?
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 02.04.2005 22:33
- Paikkakunta: Espoo
Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
Kannatta kysellä tässä foorumissa:
http://www.ilmailu.org/forum/index.php/board,93.0.html
http://www.ilmailu.org/forum/index.php/board,93.0.html
Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
Okei kirjauduin sinne..kiitos.
Toivottavasti ei bännätä heti.
Toivottavasti ei bännätä heti.

Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
Jyri Raivio kirjoittaa Aallon lekotekniikasta näin; http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa ... oulutusta/
Wiki kertoo aiheesta näin; http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentotekni ... s_Suomessa
Onko Rovaniemellä ja muualla AMK-pohjaista opetusta ?
Wiki kertoo aiheesta näin; http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentotekni ... s_Suomessa
Onko Rovaniemellä ja muualla AMK-pohjaista opetusta ?
Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
2012 muuten pyrin suorittamaan jatko-opintoja Polilla ( Aalto ), koska jäin työttömäksi ja olisi mahdollista yliopistolain puitteissa vaihtaa tiedekuntaa jos on jo teknisellä alalla.
Hanke kaatui siihen, että loppuvaiheessa mun olisi pitänyt tuoda 200 000 euroa teollisuudelta jotta saisin projektin eteenpäin.
Aihe oli aurinkoenergialla lentävä matkustajakone ja puukomposiittirakenne siihen.
Nyt olen kehittänyt maailman kovimman viilukomposiitin ( 1430 kg/m3 ) ja Marsiin lennon tekemään kykenevän lentolaitteen ( 3 hengen miehistöllä ), jonka yksi feature on 3 kW per matkustaja ( 50 matkustajaa ) tuottava panelisto samoilla kennoilla kuin SI IIssa.
Voisko joku opponoida nyt niin saadaan mulle edes feikki tohtorin hattu...ellei joku halua kustantaa 200 000 euroa opintoihini ?
Hyvää viikonloppua ja alkavaa kesää !
Hanke kaatui siihen, että loppuvaiheessa mun olisi pitänyt tuoda 200 000 euroa teollisuudelta jotta saisin projektin eteenpäin.
Aihe oli aurinkoenergialla lentävä matkustajakone ja puukomposiittirakenne siihen.
Nyt olen kehittänyt maailman kovimman viilukomposiitin ( 1430 kg/m3 ) ja Marsiin lennon tekemään kykenevän lentolaitteen ( 3 hengen miehistöllä ), jonka yksi feature on 3 kW per matkustaja ( 50 matkustajaa ) tuottava panelisto samoilla kennoilla kuin SI IIssa.
Voisko joku opponoida nyt niin saadaan mulle edes feikki tohtorin hattu...ellei joku halua kustantaa 200 000 euroa opintoihini ?
Hyvää viikonloppua ja alkavaa kesää !

- Liitteet
-
- SolarEagle_MARS_X2_2016.JPG (79.43 KiB) Katsottu 4599 kertaa
Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
Tässä vielä upgreidattu versio. 
Baaritiski edessä ( ruokatarjoilu jne ). Wessat keskellä sivuilla etuhuoneella.
Kahdesta näköalaikkunasta voi matkustajat ihailla maisemia etualalla ( sisäänkäynti oikealla ).
2 lentoemoa ( flight attentands / pursers ) vasemmalla edessä.
Mars visiittejä varten tulee on tonni evästä ja mukaan otetaan vain kolme valikoitua skandinauttia kerrallaan.
Laite pääsee hiipimällä kiertoradalle ( LEO ) jossa se tulee tankata. Laskeutumisnopeus Marsin ilmakehässä on 89 km/t.
Avaruuslentoja varten ( tulevaisuudessa 2030 ) koneesen asennetaan OMS ja muut tarvittavat laitteet.
Aiemmin 2004 on aurinkoleko Helios päässyt 30 kilsan korkeuteen. Tässä on 4,5 kertaa enemmän 33% tehokkaampia kennoja saman kärkivälin laitteessa ( eli tämä pesee vielä Solar Impulse IIsenkin kennoalan 3 kertaisesti ). Siipikuormitus on 48 kertaa pienempi kuin Boeing 747ssä täyteen lastattuna.
Laite on jatkumo De Mongen (mm. Bugatti 100 P ) ja Vincent Burnellin " lifting fuselage " laitteista. Aiheesta; https://simanaitissays.com/2015/04/01/e ... -aircraft/

Baaritiski edessä ( ruokatarjoilu jne ). Wessat keskellä sivuilla etuhuoneella.

Kahdesta näköalaikkunasta voi matkustajat ihailla maisemia etualalla ( sisäänkäynti oikealla ).
2 lentoemoa ( flight attentands / pursers ) vasemmalla edessä.
Mars visiittejä varten tulee on tonni evästä ja mukaan otetaan vain kolme valikoitua skandinauttia kerrallaan.
Laite pääsee hiipimällä kiertoradalle ( LEO ) jossa se tulee tankata. Laskeutumisnopeus Marsin ilmakehässä on 89 km/t.
Avaruuslentoja varten ( tulevaisuudessa 2030 ) koneesen asennetaan OMS ja muut tarvittavat laitteet.
Aiemmin 2004 on aurinkoleko Helios päässyt 30 kilsan korkeuteen. Tässä on 4,5 kertaa enemmän 33% tehokkaampia kennoja saman kärkivälin laitteessa ( eli tämä pesee vielä Solar Impulse IIsenkin kennoalan 3 kertaisesti ). Siipikuormitus on 48 kertaa pienempi kuin Boeing 747ssä täyteen lastattuna.
Laite on jatkumo De Mongen (mm. Bugatti 100 P ) ja Vincent Burnellin " lifting fuselage " laitteista. Aiheesta; https://simanaitissays.com/2015/04/01/e ... -aircraft/
- Liitteet
-
- SolarEagle_KALEVA.JPG (102.42 KiB) Katsottu 4530 kertaa
Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
Tämä 260 kW sähkömoottori painaa vain 50 kiloa ja kennot kaikkineen 220 kg...eli voimlaite ja kennot yht 300 kg ( ilman akkuja ) 60 ihmisen lennättämiseen....voiko tämä olla edes totta ?
http://www.gizmag.com/siemens-world-rec ... 8/pictures
Pohjaa tuunattu hieman.
http://www.gizmag.com/siemens-world-rec ... 8/pictures
Pohjaa tuunattu hieman.
- Liitteet
-
- SolarEagle_KALEVA_interior1.JPG (67.56 KiB) Katsottu 4481 kertaa
Re: Lentotekniikan opiskelu Suomessa ?
Syksyllä juttelin tästä aiheesta ( 2016 ) ja kuulemma on jo tehty päätös lopettaa lentotekniikka Aallolla. Onko jo loppunutkin ?