Purjelennon pulinajakso

pulinajakso.ilmailuliitto.fi
Tänään on To 21 Kesä 2018 3:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su 11 Maalis 2018 19:12 
Poissa

Liittynyt: Ti 24 Heinä 2012 17:33
Viestit: 30
On taas vaihteeksi tullut tipahdettua easa-kärryiltä. Vahvistamattomien huhujen mukaan:
  • Kansallisilla lupakirjoilla on jatkoaika ja niitä myönnetään edelleen.
  • Kansallisia lupakirjoja ei konvertoida easa-kirjoiksi huhtikuun (joku päivä) jälkeen.
  • Joku uusi easa-viritys on tulossa jollain aikataululla.

Olisiko jollakulla virallista faktaa ja/tai osaisi neuvoa mitä kannattaisi tehdä? Itsellä on tilanne, että kansallinen GPL menee toukokuussa vanhaksi ja jotain pitäisi saada tilalle. Mieluummin sellaista, joka säilyttää lähtötapa-,matkustajankuljetus- ja pilvilento-oikeudet ja on mahdollisimman vähällä vaivalla ylläpidettävissä (ja tulevaisuudessa kelpaavaksi lupakirjaksi konvertoitavissa sitten kun sellaista tarvitaan). En lennä ulkomailla, en kouluta, enkä harjoita kaupallista lentotoimintaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma 12 Maalis 2018 13:17 
Poissa

Liittynyt: Pe 07 Tammi 2005 9:10
Viestit: 27
Paikkakunta: EFRY
Terve,

Kysyin pari viikkoa sitten Trafista, pitääkö minun tehdä jotain ennen 8.4.2018 kansalliselle GPL:lle, joka on voimassa 29.4.2019 saakka. Näin vastattiin:

"Purjelentäjän kansallinen GPL lupakirjasi pysyy sellaisenaan voimassa siirtymäajan päättymiseen asti, joka tällä kertaa on siis 8.4.2020. Sivuilla on näköjään nyt vanhaa tietoa, joka on korjattava.
Kansallisessa GPL-lupakirjassa oleva CF merkintä EASA lupakirjaan tehdään ilmaiseksi hakemuksen jälkeen."

t. Juuso
-------------

_________________
Juuso Kilpeläinen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La 24 Maalis 2018 20:12 
Poissa

Liittynyt: Ti 29 Marras 2011 0:24
Viestit: 66
Paikkakunta: Hyvinkää/EFRY
Kansallisen GPL ylläpitäminen on yksinkertaisempaa kuin EASAn. Lisäksi kansallisten vaatimusten uusi takaraja on nyt Trafinkin sivuilla näkyen 8.4.2020. Jotta siinä valossa toistaiseksi siitä ei kannattane luopua kausien -18 ja -19 lentämistä ajatellen vaan muuntaa vasta sitten kun on pakko ja senhetkiseen EASA-purjelentolupakirjaan. Sen sitäpaitsi pitäisi silloin 2020 olla tätä nykyistä kahden lisenssin "LAPL(S) / SPL -systeemiä yksinkertaisempi. Paljonko ne kansalliseen GPL:än mahtavat sitten virtaa kirjoittaa, täydet 5 v. ("varuilta") vai pelkästään 8.4.2020 asti on Trafin asia. Näinköhän niillä siihen vielä kantaa valmiina on.

Omasta puolestani en ole kansallisia GPL/MGPL -kirjojani muuntanut vielä mihinkään ja ne on kirjoitettu jonnekin 2020 ainakin. Mutta omapa on ratkaisuni, en ole vielä katunut.

Ystävällisesti
Mika Mutru


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti 10 Huhti 2018 10:26 
Poissa
Aktiivikirjoittaja
Avatar

Liittynyt: To 10 Huhti 2003 22:23
Viestit: 271
Paikkakunta: Suomen Kerava
Kuinka monta viimeistä (vihon viimeistä) takarajaa Trafi on aikojen saatossa ilmoittanut kansallisten lupakirjojen olemassaolon päättymiseksi ja niiden "pakkomuuntamisesta" EASA-pahveiksi?

_________________
Niin paljon laskevia, mutta niin vähän aikaa...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com