Purjelennon pulinajakso

pulinajakso.ilmailuliitto.fi
Tänään on La 15 Joulu 2018 22:30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su 18 Marras 2018 22:14 
Poissa

Liittynyt: Ma 28 Marras 2011 23:24
Viestit: 72
Paikkakunta: Hyvinkää/EFRY
Liiton syyskokouksesta lyhyesti

Ilmailuliiton syyskokous oli lauantaina 17.11.2018 Ilmailumuseolla. Varsin yllätyksetön ja oikeastaan vaisu meetinki. Purjelentotoimikunnan pj:ksi 2019 valittiin Antti Koskiniemi ja vpj:ksi Mika Mutru. Nykyinen toimikunta jatkaa vuoden loppuun asti. Siitä eteenpäin sitten vuoden 2019 Purjelentotoimikunta. Vuosi 2019 on Liiton 100-vuotis juhlavuosi ja bileet luvassa 30.11.2019. Ilmailuliitto tiedottaa asiasta.

EGU/EASA ja purjelentäjän lupakirjavaatimukset "SFCL" edistymässä

European Gliding Union ja EASA projekti purjelentolupakirjavaatimusten uudistamiseksi - ennen kuin takaraja 8.4.2020 tulee vastaan - on edistynyt hieman eteenpäin siitä mitä Pakkasparlamentissa kerrottiin. EASAn tekstiluonnos päivitetty Sailplane Flight Crew Licencing SFCL on olemassa ja siitä EASA oli pyytänyt työryhmän RMT.0701 osapuolten sekä ilmailuviranomaisten kommentteja verrattuna viime kesän Public Consultation -seminaarissa puhuttuue. Myös Trafilla on sisältöluonnos ollut käsillä. EGU ei ole esittämässä luonnokseen muutoksia vaan toivoo sen etenevän sellaisenaan. Yksityiskohtiin palattaneen alkuvuodesta, kunhan selviää millaisen palautteen EASA RMT.0701 on siihen nyt saanut. Tavoite on saada se EASA komitealle alkuvuodesta ja säädöstä värkännyt työryhmä RMT.0701 aloittanee opastavan AMC/GM -materiaalin työstämisen joulukuussa.

SIL/PT ja Trafi keskustellut DTO-vaatimuksista kun 8.4.2020 tulee aikanaan vastaan

SIL/PT on ollut neuvonpidossa Trafissa aiheena toimet DTO-koulutusorganisaatiovaatimusten käyttöönotosta Suomessa purjelentokoulutuksen osalta. Tässä vaiheessa on selvää että Trafi soveltaa maksimisiirtymäaikaa, so. kansallisin vaatimuksin voidaan toimia 8.4.2020 asti eikä ole tarkoitus että purjelentokouluttajilta vaadittaisiin DTO-systeemit ennen kuin ollaan siirtymässä SFCL-vaatimusten mukaisen purjelentolupakirjan (tai TMG-mopuun rajoitetun pl-lupakirjan jne. koulutukseen). Kukaan tuskin välttämättä nyt haluaa tehdä ATOn tai DTOn kouluttaakseen FCL-mukaista lupakirjaa, kun kansallinen systeemi on helpompi ja SFCL tuloillaan. Sen AMC/GM-materiaaleja ei vielä ole käsillä, mutta SIL/PT on ajan hermolla koulutusohjelman rakentamisen osalta niin, että DTO asiaan päästään ajoissa käsiksi. Unohtamatta Urheiluilmailuopistoa kun tähän kysymykseen paneudutaan teknisten ratkaisujen muodostamiseksi. DTO on yksinkertaisempi kuin ATO, mutta kerhoille haastetta voi olla Trafin maksupolitiikassa.

SIL/PT pyrkii yhteistyöhön kun asiat tässä selkenevät. Lisää aiheesta kerrotaan varmasti kevään Purjelentokerhojen Päivässä, järjestelyjä sen osalta käynnistellään - Stay tuned !

Ystävällisesti
Mika Mutru, SIL/PT vpj.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com