Syljettääkö ketään muuta
Re: Syljettääkö ketään muuta
Niin minäkin oletin sen olevan. Mitä siitä pitäisi oppia? Kenelle Ilmailu pitäisi kirjoittaa? Ilmailuhömppää voi lukea Hesaristakin.
terv HK
Re: Syljettääkö ketään muuta
Moi,
Mönkkö kirjoitti: menee lehteä kaupaksi enemmän ja jos kannessa on Ventus 2 axL 18 w, ...
Laitakaapas joskus tommoisesta koneesta kuva kanteen. En tiedä meneekö lehti kaupaksi, mutta ainakin tulee hieno kansi!
Antti
Mönkkö kirjoitti: menee lehteä kaupaksi enemmän ja jos kannessa on Ventus 2 axL 18 w, ...
Laitakaapas joskus tommoisesta koneesta kuva kanteen. En tiedä meneekö lehti kaupaksi, mutta ainakin tulee hieno kansi!
Antti
THINK POSITIVE - FLAPS NEGATIVE!
Re: Syljettääkö ketään muuta
Gliding internationalikaan ei oo paha. (ja on muuten yleensä hienot kannet, tai ainakin kansikuvien aiheet...)
Muutama iso juttu ja sit paljon pikku-uutisia ihan ympäri maailmaa. Taitaa olla tilaajakantakin aika paljon laajempi.
Jos Ilmailussa olisi kaikista lajeista muutama juttu per lehti niin aikamoinen järkäle siitä taitaisi tulla?
Muutama iso juttu ja sit paljon pikku-uutisia ihan ympäri maailmaa. Taitaa olla tilaajakantakin aika paljon laajempi.
Jos Ilmailussa olisi kaikista lajeista muutama juttu per lehti niin aikamoinen järkäle siitä taitaisi tulla?
Re: Syljettääkö ketään muuta
Tässä yhteydessä Ventus 2 axL 18 w = mikä tahansa purjelentokone.
Alfalima kirjoitti:Moi,
Mönkkö kirjoitti: menee lehteä kaupaksi enemmän ja jos kannessa on Ventus 2 axL 18 w, ...
Laitakaapas joskus tommoisesta koneesta kuva kanteen. En tiedä meneekö lehti kaupaksi, mutta ainakin tulee hieno kansi!
Antti
Niin paljon laskevia, niin vähän aikaa...
Re: Syljettääkö ketään muuta
Tulee kannesta silti hieno(mpi kuin jos siinä on airbussi)!Kaitsu M. kirjoitti:Tässä yhteydessä Ventus 2 axL 18 w = mikä tahansa purjelentokone.
Alfalima kirjoitti:Moi,
Mönkkö kirjoitti: menee lehteä kaupaksi enemmän ja jos kannessa on Ventus 2 axL 18 w, ...
Laitakaapas joskus tommoisesta koneesta kuva kanteen. En tiedä meneekö lehti kaupaksi, mutta ainakin tulee hieno kansi!
Antti
Brittiläisten Sailplane & Gliding on muuten kanssa hyvä lehti purjelennosta lukemiseen, jos englanti taittuu. Suurin ero noiden tässä säikeessä mainittujen ja ilmailun välillä on se, että muut lehdet ovat nimenomaan purjelentolehtiä. Tänä vuonna mutu-menetelmällä purjelentojuttujen määrä ja laatu on ollut ihan positiivisen suuri, kun muistelee edellisiä vuosia. Toki voisihan se aina isompikin.
Liikennelentämiseen keskittyviä juttuja on minunkin mielestäni lehdessä kyllä liikaa.
Re: Syljettääkö ketään muuta
Mua ei varsinaisesti ”syljetä”, mulle vähän voimakas ilmaus, (heh, HK). En kuitenkaan ymmärrä lehden tarjontaa jäsenille; koska:
Ilmailu-lehti on jäsenistönsä lehti. Sen ei pidäkään kilpailla alan yleisilmailulehtien kanssa; niitä on riittävästi jo. Sen ensimmäinen huoli ei pitäisi olla irtonumeromyynti. Jos se loppuisi, lehti ohenisi varmaan, mutta laatu ehkä paranisi.
Kaipaan takavuosien kunnon raportteja kisoista, oli ne hyppykisoja, riippukisoja tai purjelentokisoja, niistä haastatteluja. Kunnon juttu Pakkasparlamentista? Se on kuitenkin ’Gaalailta’!
Lennokkiharrastajille sijansa!
Paavo Koposen sivu on ollut joskus ainoa luettava juttu minulle.
Mulle on ilonaihe, kun Ilmailu tulee postilaatikkoon, mutta se ilo hiipuu pian. En kaipaa enää (en ole kaivannut kauan ennenkään) kuvia 727:stä,737:stä eri värein, museoiden varastoista, tai liikennelentokoneiden sisustuksesta tai private-jet bisneksestä, huh.
Ilmailuliiton jäsenet funtsivat aivan eri asioita.
Voisiko aloittaa kaikkien kisojen kunnollisesta tuloksista ja raportoinnista? Talven touhut eri kerhoissa, kerhotilat, kerhojen suunnitelmat, kerhojuorut, viranomaistappelut?
Päälle kansainvälisten kisojen jutuista? Kalustouutuudet, juorut eri lajeissa?
En usko sitä asiaa, etteikö asian harrastamisen tiimoilta löydy juttua riittävästi.
Toimittajat mukaan sinne, missä toiminta on, kesä tai talvi!
Häh?
Ilmailu-lehti on jäsenistönsä lehti. Sen ei pidäkään kilpailla alan yleisilmailulehtien kanssa; niitä on riittävästi jo. Sen ensimmäinen huoli ei pitäisi olla irtonumeromyynti. Jos se loppuisi, lehti ohenisi varmaan, mutta laatu ehkä paranisi.
Kaipaan takavuosien kunnon raportteja kisoista, oli ne hyppykisoja, riippukisoja tai purjelentokisoja, niistä haastatteluja. Kunnon juttu Pakkasparlamentista? Se on kuitenkin ’Gaalailta’!
Lennokkiharrastajille sijansa!
Paavo Koposen sivu on ollut joskus ainoa luettava juttu minulle.
Mulle on ilonaihe, kun Ilmailu tulee postilaatikkoon, mutta se ilo hiipuu pian. En kaipaa enää (en ole kaivannut kauan ennenkään) kuvia 727:stä,737:stä eri värein, museoiden varastoista, tai liikennelentokoneiden sisustuksesta tai private-jet bisneksestä, huh.
Ilmailuliiton jäsenet funtsivat aivan eri asioita.
Voisiko aloittaa kaikkien kisojen kunnollisesta tuloksista ja raportoinnista? Talven touhut eri kerhoissa, kerhotilat, kerhojen suunnitelmat, kerhojuorut, viranomaistappelut?
Päälle kansainvälisten kisojen jutuista? Kalustouutuudet, juorut eri lajeissa?
En usko sitä asiaa, etteikö asian harrastamisen tiimoilta löydy juttua riittävästi.
Toimittajat mukaan sinne, missä toiminta on, kesä tai talvi!
Häh?
Re: Syljettääkö ketään muuta
Nyt kun kirjoittelu tähän aiheeseen liittyen on hiipumassa ajattelin kysyä toimitukselta tällä palstalla josko nämä mielipiteet jotain muutosta aiheuttavat ja jos niin mitä on odotettavissa?
terv HK
Re: Syljettääkö ketään muuta
Suuria massiivisia muutoksia ei ole luvassa, mutta olen aktivoinut purjelentoaiheista kirjoittavia avustajia. Lisäksi olen penkonut hyviä mahdollisia käännösjuttuja koneuutuuksista, jotka kiinnostavat kyllä muitakin kuin purjelentäjiä. Näin sain käsiini hienon mopujutun, jonka ajattelin pamauttaa vuoden ensimmäiseen numeroon.
Olen samalla myös aktivoinut laskuvarjohyppykirjoittajia. Myös kerhotason juttuja sain tilatuksi. Pari isohkoa kerhoa on täyttänyt vuosia. Näiden värikkäisiin historiallisiin vaiheisiin perehdytään parissa seuraavassa numerossa.
Kyllä otan vakavasti jokaisen lehteä koskevan kritiikinpalasenkin. Ja täältä on tullut hyviä ideoita. Olisihan hullu jos en hyödyntäisi niitä.
Kustantaja (SIL) on antanut sivumäärien suhteen vapaat kädet (vain budjetti rajana), joten tavallista paksumpia lehtiä teemme jatkossa. Hyödynnämme painoalan ylikapasiteettia; saamme entisellä painohinnalla enemmän sivuja.
Jos pääsette talven aikana koelentämään (tai ihan kunnolla lentämään) eri koneita, kokeilkaapa kirjoitustaitojanne. Vastaanotamme mielellämme erilaisia juttuja ihan kerhotason kuulumisista aukeamien kokoisiin artikkelipläjäyksiin. Jos siis kotikerhossanne on tapahtunut jotain mielenkiintoista, muutaman rivin kuvauutinenkin kelpaa.
Muutenkin olen tältä palstalta saanut ideoita. Osa niistä tulee näkymään takuulla myös lehdessä.
Vastaanotan juttuvinkkejä, juttuja, kuvia, haukkuja ja kaikenlaista palautetta puhelimitse, meilitse tai henkilökohtaisesti päin näköä.
Terv mikko(ÄT)ilmailu.fi, 0400 691301, Malmin lentoasema.
Olen samalla myös aktivoinut laskuvarjohyppykirjoittajia. Myös kerhotason juttuja sain tilatuksi. Pari isohkoa kerhoa on täyttänyt vuosia. Näiden värikkäisiin historiallisiin vaiheisiin perehdytään parissa seuraavassa numerossa.
Kyllä otan vakavasti jokaisen lehteä koskevan kritiikinpalasenkin. Ja täältä on tullut hyviä ideoita. Olisihan hullu jos en hyödyntäisi niitä.
Kustantaja (SIL) on antanut sivumäärien suhteen vapaat kädet (vain budjetti rajana), joten tavallista paksumpia lehtiä teemme jatkossa. Hyödynnämme painoalan ylikapasiteettia; saamme entisellä painohinnalla enemmän sivuja.
Jos pääsette talven aikana koelentämään (tai ihan kunnolla lentämään) eri koneita, kokeilkaapa kirjoitustaitojanne. Vastaanotamme mielellämme erilaisia juttuja ihan kerhotason kuulumisista aukeamien kokoisiin artikkelipläjäyksiin. Jos siis kotikerhossanne on tapahtunut jotain mielenkiintoista, muutaman rivin kuvauutinenkin kelpaa.
Muutenkin olen tältä palstalta saanut ideoita. Osa niistä tulee näkymään takuulla myös lehdessä.
Vastaanotan juttuvinkkejä, juttuja, kuvia, haukkuja ja kaikenlaista palautetta puhelimitse, meilitse tai henkilökohtaisesti päin näköä.
Terv mikko(ÄT)ilmailu.fi, 0400 691301, Malmin lentoasema.
Re: Syljettääkö ketään muuta
Terve,msokero kirjoitti: Vastaanotan juttuvinkkejä, juttuja, kuvia, haukkuja ja kaikenlaista palautetta
Terv mikko(ÄT)ilmailu.fi, 0400 691301, Malmin lentoasema.
kaipaan tavanomaisten kisajuttujen ja konetyyppien esittelyjen lisäksi myöskin syvällisempiä artikkeleita. Esim saksankielisessä Segelfliegen-lehdessä on joka numerossa yksi lentoturvallisuusartikkeli, sääartikkeli jne. Samoin muissakin, esim Gliding International. Ilmailu ei ole purjelennon erikoislehti, mutta tuollaisia syvemmälle meneviä artikkeleita kuitenkin kaipaisin ainakin joskus. Ymmärrän senkin, että kirjoittajista on pulaa, mutta voisihan muutaman hyvän ulkomaisen jutun kääntää vuosittain.
Antti
Re: Syljettääkö ketään muuta
Vähän positiivistakin palautetta tähän. Ilmailu postilaatikossa on kuin Aku Ankka 10 vuotiaalle. Lisää purjelentoaiheisia juttuja tietysti lukisi mielellään, että toivotaan parasta. Uutisosastolle voi myös minun puolestani sanoa heippa.
Kiitokset toimitukselle ja juttujen kirjoittajille!
Kiitokset toimitukselle ja juttujen kirjoittajille!
Re: Syljettääkö ketään muuta
Niin ja kohta sitten se sähköinen "paksumpi" Ilmailu E-lukijaan (ja Androidiin), lehtimaailma muuntuu
http://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikk ... a-ipadissa

http://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikk ... a-ipadissa
Re: Syljettääkö ketään muuta
Ehtoota,
Itseä ei syljetä otsikon mukaan:), mutta tarjoaisin juttuaiheeksi Räyskälää joka on kuitenkin merkittävä harrasteilmailupaikka:) Kiinnostaisiko Ilmailua? Paljon on tapahtumassa lähivuosina ja ihan hetkeen en muista että kenttä olisi lehdessä ollut.
Yt
Riku
Itseä ei syljetä otsikon mukaan:), mutta tarjoaisin juttuaiheeksi Räyskälää joka on kuitenkin merkittävä harrasteilmailupaikka:) Kiinnostaisiko Ilmailua? Paljon on tapahtumassa lähivuosina ja ihan hetkeen en muista että kenttä olisi lehdessä ollut.
Yt
Riku
-
- Aktiivikirjoittaja
- Viestit: 140
- Liittynyt: To 30.01.2003 13:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Syljettääkö ketään muuta
Riku,
-Efry toimintasuunnitelma 2010.
Olen Sokeron kanssa asiasta pääpiirteet sopinut. Juttu vain jäi hieman, miten sen nyt sanoisi, hieman vaiheeseen.
Palataanpa yksityispuolella aiheeseen...
-Hansa-
-Efry toimintasuunnitelma 2010.
Olen Sokeron kanssa asiasta pääpiirteet sopinut. Juttu vain jäi hieman, miten sen nyt sanoisi, hieman vaiheeseen.
Palataanpa yksityispuolella aiheeseen...
-Hansa-
Re: Syljettääkö ketään muuta
Tämä oli hyvin sanottu, aivan samat ajatukset. Päätoimittajalle silti ISO plussa siitä että olet jalkautunut tänne vastailemaan meidän kritiikkiin (tunnut kestävän sen hyvin, hatunnosto siitä) ja kuuntelemaan jäsenistön mielipidettä.Kari K kirjoitti:Mulle on ilonaihe, kun Ilmailu tulee postilaatikkoon, mutta se ilo hiipuu pian. En kaipaa enää (en ole kaivannut kauan ennenkään) kuvia 727:stä,737:stä eri värein, museoiden varastoista, tai liikennelentokoneiden sisustuksesta tai private-jet bisneksestä, huh.
Ilmailuliiton jäsenet funtsivat aivan eri asioita.
Voisiko aloittaa kaikkien kisojen kunnollisesta tuloksista ja raportoinnista? Talven touhut eri kerhoissa, kerhotilat, kerhojen suunnitelmat, kerhojuorut, viranomaistappelut?
Joku tuossa aikaisemmin kehui lehden parantunutta laatua, taittoa, kuvia jne.. päätoimittajan vaihduttua. No, nämä on aika henkilökohtaisia mieltymyksiä, minä koin juuri toisinpäin. Alkaen mattapaperin vaihtumisesti "halpaan" kiiltävään, tyylikkään ja johdonmukaisen taiton vaihtumisesta levottomaan ja "amatöörimäiseen" jne... Mutta sisältöhän silti tässä on pääasia. Koen että ongelma ei ole niinkään minkään tietyn ilmailulajin puuttuminen jne... vaan köykäiset juttuaiheet. Sitä kaipaisi semmoisia "vanhan ajan" perusteellisia artikkeleita. Aihe ei ole niin tärkeä, kyllä sitä on tullut luettua laskuvarjohyppääjienkin juttuja jos vain on riittävän hyvin kirjoitettuja ollut.
-Janne