Sivu 1/1

Espoon Ilmailukerho toivottaa uudet pilotit tervetulleiksi !

Lähetetty: Pe 05.04.2013 18:53
Kirjoittaja RR
Tervehdys,

EIK:ssa on jo vuosien ajan todettu, että kerhon koneet voisivat lentää enemmänkin. Nykyinen saldo on liian vähän. Lievän kalustomuutoksen myötä kehitystä on vaikea tarkasti arvioida, mutta ei ole kuin yksi suunta - ylöspäin.

Hallituksen tahtotila on saada kerhoon lisää jäseniä, ja lisätä koneiden käyttöastetta nykyisestä.

Näinollen, EIK ry toivottaa uudet ja vanhat (siis lentokokemukseltaan) liittymään jäseneksi:)

Lentokalustosta se ei jää ainakaan kiinni :

LS-4b (EE), LS-8-18 (ES), ASG-29/18m (EZ) ja Duo Discus XL/(EIK) Lisäksi kerholla on osuus ASK-21 koneesta (-817).

LS-nelosta lukuunottamatta kaikissa koneissa on mm. Cobran putket ja koneissa hyvät mittarit. Kaikissa koneissa on myös automaattikoplaukset työntötangoissa ja pyrstötankit + toimivat vesisysteemit (Pl. ASK-21)

Lentotoimintaohje - ja lentohinnat julkaistaan kaudelle 2013 pikapuoliin.

Sen voi jo etukäteen sanoa, että erillistä "vakuutusmaksua" kerholla ei ole, eikä sitä tule - ei siis ole turhaa estettä tulla lentämään, vaikka olisit kimppakoneen omistaja tai toisen kerhon jäsen.

Lentoterveisin ja tervetuloa:)!

Riku / EIK

www.eik.fi

Re: Espoon Ilmailukerho toivottaa uudet pilotit tervetulleik

Lähetetty: La 06.04.2013 08:51
Kirjoittaja Hannu N
Miten olisi niinkin vanhanaikainen konsti kuin uusien purjelentäjien kouluttaminen?

Hannu

Re: Espoon Ilmailukerho toivottaa uudet pilotit tervetulleik

Lähetetty: La 06.04.2013 22:59
Kirjoittaja MiMutru
Ei, kyllä se kaipaa Suomen purjelento modernimpaa keinoa kuin tuota "samaa vanhaa konstia" virkistyäkseen.

Semminkin kun sen "saman vanhan konstin" jatkeeksi perinteisesti ei ole ollut muuta tarjolla kuin omaa innostusta ja kaikensorttisesta vastuksesta selviytymistä mistä vain sitkeimmät geenivikaiset jaksavat; nehän ne - V.Huovisen "Lampaansyöjiin" mukaillakseni - rähisevät iltamissa, menevät SS-miehiksi ja purjelentäjiksi.

Mutta kun monet täyspäiset eivät jaksa; meillä perinteinen ura on kuin saunan löylyistä hyvin opastettu reitti laiturin päähän. Kato se kouluttaminen. Siinä saa sitten sen lupakirjan, laiturin nokassa - kuvaannollisesti. Muuta ei sitten olekaan jatkona tiedossa kuin ...omaehtoinen loikka "kylmään veteen". Aika karua, sanoisin.

Riku on uusilla urilla. Hienoa. Haluaa välittää muidenkin kuin vain ihan ikioman purjelentämisensä puolesta. Aika moni välittää vain omasta ilmailustaan. Kai se selittää miksei väki mukana pysy. Lisenssien määrä se jatkaa loivaa laskuaan ja siihen on vuosikaupalla käytetty sitä "perinteistä konstia". Yritetty edellisvuoden malliin kouluttaa uusia. Eikä sitten mitään muuta, kuten ei edellisvuodenkaan malliin. Hiihoo ! Tehtäisiin välillä edes muutama vuosi että kannettaisiin huolta niistä keitä on koulutettu eikä aina jätettäisi oman onnensa nojaan.

Ei se silti noin helppoa ole; mutta haloo... vähän voisi miettiä muutakin käyttökelpoista kuten Riku.

Ystävällisesti,
Mika Mutru

Re: Espoon Ilmailukerho toivottaa uudet pilotit tervetulleik

Lähetetty: Su 07.04.2013 00:56
Kirjoittaja Hytsky
Tuokaa pari raaseria tänne Hyvinkäälle, niin kyllä tiimaa alkaa kertyä ;^)

Re: Espoon Ilmailukerho toivottaa uudet pilotit tervetulleik

Lähetetty: Su 07.04.2013 10:58
Kirjoittaja okorpine
Kiitokset EIK:lle tästä fiksusta avauksesta. Räyskälän kerhoilla on hyvää ja yhdenmukaista kalustoa (esim. nelosia taitaa olla melkein joka kerholla?). Tällä hetkellä kelipäivinä koneita jää halliin ja lentäjiä kentän laidalle vuoroa odottamaan. Koneiden ristiinvuokraus tai kahden kerhon jäsenyys voisi olla kaikkille hyödyksi?

T:Pikiläinen Espoosta

Re: Espoon Ilmailukerho toivottaa uudet pilotit tervetulleik

Lähetetty: Su 07.04.2013 14:19
Kirjoittaja kristian
Hyvä Riku ja Mika, juuri noin! Vaikka olen ajoittain taipuvainen fatalismiin, kieltäydyn uskomasta että purjelento ei kiinnosta ketään tässä maassa tulevaisuudessa. Vaikka lupakirjamäärä on loivassa laskussa, laskun pohja saavutetaan ennen nollaa, ainakin mikäli se on minusta kiinni. Ja sen jälkeen lupakirjamäärä joko kasvaa tai ainakin pysyy ennallaan. Katsotaan sitten miten laajaa toimintaa ja millä rakenteella se kannattelee. Mutta siihen asti tarvitaan lisää tällaisia avauksia.