Sivu 1/1

putki ja kone menossa Saksaan

Lähetetty: Su 27.08.2017 14:58
Kirjoittaja tapio k
Pitäisi viedä parin viikon sisällä purjekone Walter Binderille Wurzburgin lähelle. Onko hyviä vinkkejä ja mahdollisia yhteystietoja reiluihin laivapaikan myyjiin?

Tapio.kimanen(at)saunalahti.fi
0400 727 183

Re: putki ja kone menossa Saksaan

Lähetetty: Ma 28.08.2017 12:03
Kirjoittaja RR
Jos Tapsa saat hyviä uusia vinkkejä, laita meillekin tai mulle YV.

Teamilla on tarvetta myös.

Riku

Re: putki ja kone menossa Saksaan

Lähetetty: Pe 15.09.2017 12:26
Kirjoittaja tapio k
Putken veto onnistui hienosti tämän pulinaboxin kautta löytyneen kuljettajan avulla. Mitään uutta kanavaa en kyllä löytänyt, vaikka yritystä ei puuttunut.

Aikataulujen suhteen kätevintä olisi mennä Hangosta Rostockiin, josta pääsisi tien päälle aamulla. Tälle reitille ei kuitenkaan pääse ilman rekkaa ja rahtipalveluna putken kuljetus olisi todella kallista. Helsinki Travemünde on Finnlinesin paras tarjous tällä hetkellä.

Halvinta reissaamista saattaisi olla reitti Baltian kautta. Ruotsin kautta lauttamaksuja tulee aika paljon, eikä autokaan kulje ilmaiseksi.

SILlin edunvalvonta voisi neuvotella alennuksen ainakin samaan tasoon kuin Autoliitto ja Karavaanarit saavat Finnlinesilta. Alennus sinänsä ei ole suuri, mutta jonkinlainen yhteistyösopimus yhdistelmän pituuden ja korkeuden mittaamisesta olisi paikallaan. Vetoauton kanssa pituutta on helposti 15 - 16 m ja korkeus ilman jippoilua nousee yli ratkaisevan 210 cm:n. Kuljetuksen hinta nousee nettisivujen maksimipituudesta 12 metristä lähtien n. 250 - 450€ pituuden ja korkeuden mukaan.

Jippo korkeuden madaltamiseksi on sinänsä helppo: Vetoauton perä kevennetään ja putken perään pannaan kaikki painava tavara laivamatkan ajaksi. Cobran putki madaltui tarvittavat 15 cm.

tapsa k

Re: putki ja kone menossa Saksaan

Lähetetty: La 16.09.2017 20:02
Kirjoittaja jkettu
tapio k kirjoitti:...putken perään pannaan kaikki painava tavara laivamatkan ajaksi...
Riittävän hyvin pakattuna, ettei aallokossa kolhi konetta.