https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaist ... _ops_m1-31
Liitteessä 1 esitetty vaara-alueet, jollaisia purjelentoalueetkin ovat. En kyllä ymmärrä, miksi Nummelankin vaara- alue ulottu siinä pinnalle 195
Trafilta lausuntopyyntöä
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La 02.04.2005 22:33
- Paikkakunta: Espoo
Re: Trafilta lausuntopyyntöä
Kaikki purjelennon D-alueet ylettyvät pinnalle FL 195 kartassa. Olisikohan näkölentosääntöjen maksimikorkeus.
Re: Trafilta lausuntopyyntöä
No niin, nyt on sitten näemmä Tampereen TMA menossa myös transponderipakon alle.
Onkohan liiton ilmatilatyöryhmä lausunut tästä mitään viisauksia?
Vaikka tämä ei sinällään pitäisi koskeakaan moottorittomia ilma-aluksia niin eipä sinne ole oikein aikaisemminkaan juurikaan päässyt ilman transponderia. Iso osa lennonjohtajista ei tunnu tietävän että tuosta "transponderivaatimuksesta voitaisiin kuitenkin poiketa tietyin edelly-
tyksin, jotka julkaistaan ilmailutiedotusjärjestelmässä (AIP ENR 1.6)."
Osaakohan nykylennonjohtajat enää edes pyörittää rulettia ilman transponderia?
Onkohan liiton ilmatilatyöryhmä lausunut tästä mitään viisauksia?
Vaikka tämä ei sinällään pitäisi koskeakaan moottorittomia ilma-aluksia niin eipä sinne ole oikein aikaisemminkaan juurikaan päässyt ilman transponderia. Iso osa lennonjohtajista ei tunnu tietävän että tuosta "transponderivaatimuksesta voitaisiin kuitenkin poiketa tietyin edelly-
tyksin, jotka julkaistaan ilmailutiedotusjärjestelmässä (AIP ENR 1.6)."
Osaakohan nykylennonjohtajat enää edes pyörittää rulettia ilman transponderia?
Re: Trafilta lausuntopyyntöä
Tampereella on ollut de facto transponderipakko vuosikaudet, ei tämä tuo mitään uutta käytäntöä sinne.