Trafilta lausuntopyyntöä

Yleistä purjelentoon liittyvää keskustelua ja informaatiota
Pertti Pääsky
Viestit: 45
Liittynyt: La 02.04.2005 22:33
Paikkakunta: Espoo

Trafilta lausuntopyyntöä

Viesti Kirjoittaja Pertti Pääsky » La 24.02.2018 21:11

https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaist ... _ops_m1-31
Liitteessä 1 esitetty vaara-alueet, jollaisia purjelentoalueetkin ovat. En kyllä ymmärrä, miksi Nummelankin vaara- alue ulottu siinä pinnalle 195

vostok
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 137
Liittynyt: Su 15.11.2009 00:52

Re: Trafilta lausuntopyyntöä

Viesti Kirjoittaja vostok » Su 25.02.2018 14:20

Kaikki purjelennon D-alueet ylettyvät pinnalle FL 195 kartassa. Olisikohan näkölentosääntöjen maksimikorkeus.

Teme
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 30.04.2003 14:35
Paikkakunta: Helsinki / Pori

Re: Trafilta lausuntopyyntöä

Viesti Kirjoittaja Teme » Pe 23.03.2018 14:14

No niin, nyt on sitten näemmä Tampereen TMA menossa myös transponderipakon alle.
Onkohan liiton ilmatilatyöryhmä lausunut tästä mitään viisauksia?
Vaikka tämä ei sinällään pitäisi koskeakaan moottorittomia ilma-aluksia niin eipä sinne ole oikein aikaisemminkaan juurikaan päässyt ilman transponderia. Iso osa lennonjohtajista ei tunnu tietävän että tuosta "transponderivaatimuksesta voitaisiin kuitenkin poiketa tietyin edelly-
tyksin, jotka julkaistaan ilmailutiedotusjärjestelmässä (AIP ENR 1.6)."


Osaakohan nykylennonjohtajat enää edes pyörittää rulettia ilman transponderia?

kristian
WGC-2006 Team
Viestit: 450
Liittynyt: Ma 03.03.2003 14:27

Re: Trafilta lausuntopyyntöä

Viesti Kirjoittaja kristian » Pe 23.03.2018 17:04

Tampereella on ollut de facto transponderipakko vuosikaudet, ei tämä tuo mitään uutta käytäntöä sinne.

Vastaa Viestiin