Autoliiton jäsenyys ulkomaanmatkoilla kannattaa

Yleistä purjelentoon liittyvää keskustelua ja informaatiota
RR
Aktiivikirjoittaja

Autoliiton jäsenyys ulkomaanmatkoilla kannattaa

Viesti Kirjoittaja RR »

Tervehdys,

Ajattelin kirjoitella lyhyesti aiheesta - auton rikkoutuminen kisamatkalla ulkomailla.

Selvittelin ennen MM reissua oman vakuutusyhtiön ns. keskeysturvaa. Selvisi, että ei ole voimassa ulkomailla. Olen aiemmin ollut Autoliiton perusjäsen, mutta koronavuosina ei tullut reissattua niin olipa jäsenyys jäänyt uusimatta.

Plus-jäsenyys maksoi vain 50 eur enemmän kuin perusjäsenyys (79 eur vrt 129 eur).

Mr Murphy iski paluumatkalla ja auto hajosi Puolaan. Täytyy sanoa, että oli ihan mukava sunnuntaiaamuna hieman klo 8 jälkeen soittaa Suomeen (Autoliiton palvelunumeroon) ja kertoa tilanne. Ei tarvinnut itse etsiä korjaamoa ja tilata hinausautoa.

Autoliitosta tuli kolme vaihtoehtoa:

- Majoitus 2 vrk
- Sijaisauto 3 vrk
- Matkakuluja 1900 eur edestä jos pitää päästä esim töihin tms tiettyyn päivään mennessä

Kaikkiin kuuluu maksuton hinaus lähimmälle korjaamolle.

Sijaisautovaihtoehdosta sen verran, että sillä ei voi ajaa maasta toiseen ja jos palauttaa eri paikkaan mistä haettu - pitää itse maksaa erotus.

Valitsimme tuon matkakuluvaihtoehdon ja se kattoi myös auton hakukulut Puolasta.

Prosessi Autoliiton kanssa sujui tosi hyvin (monella vakuutusyhtiöillä olisi opettelemista tästä).

Monelle voi olla tuttuakin, mutta tiedoksi tämä nyt kuitenkin.

Kohti uusia seikkailuita:)

RR