Purjelentokausi avattu Utissa - kiitokset Kouvolan miehille

Yleistä purjelentoon liittyvää keskustelua ja informaatiota
Hannu N
Site Admin
Viesti:

Purjelentokausi avattu Utissa - kiitokset Kouvolan miehille

Viesti Kirjoittaja Hannu N » La 12.04.2003 19:34

On kuulkaa Kouvolan porukka innokasta auttamaan purjelentäjää taivaalle. Soittelin aamulla Lautalan Karille ja Kuittisen Makelle, että lennetäänkö tänään Utissa purjelentoa. Kari oli töissä, mutta sanoi pääsevänsä jos vaan keliä tulee. Make sanoi, että kyllä siellä hinataan autolla ja lennetään. Minä läksin ajelemaan Uttiin ja perille päästyäni totesin, ettei siellä ollut ketään purjelentäjiä paikalla. Make tuli vähän ajan päästä ja ihmetteli samaa. Soiteltiin siitä Karille ja Pulkkisen Pekalle niin he lupasivat tulla. Sitten ilmeni ettei Makella ollut konetta mukana, hän tuli vaan auttamaan muita taivaalle. Kari tuli kentälle ja hänelläkään ei ollut konetta. Pulkkisen Pekka tuli koneen kanssa, mutta epäili ettei keliä tule, eikä kasannut konetta. Kun Kari oli vielä soitellut paikalle Kiurun Markun kunnollisella vetoautollaan niin homma oli valmis alkamaan.

Lopputuloksena oli, että minä, joka olin pyrkimässä taivaalle siinä sivussa, kun Kouvolan porukka lentää Utissa, olin ainoa joka lähti lentämään. Hyvä että lähdin, lensin kolmen ja puolen tunnin keikan, parhaat nostot olivat 2,5 m/s ja veivät puoleentoista tonniin.

Vielä kerran suurkiitokset Karille, Makelle, Pekalle, Kiurun Markulle ja Lehtisen Sepolle, oli hienoa aloittaa Utin purjelentokausi hyvällä keikalla.

Hannu

Onkohan siellä mitään keliä??
Kuva