Sivu 1/1

Kuljetuskärryn piirustuksia

Lähetetty: Ma 18.12.2006 16:31
Kirjoittaja mnikunen
Onko kukaan hiljattain rakentanut tai rakennuttanut putkea 15m koneelle? Olisi mukava tietää rakennuskustannukset. Alle 10 000 euron koneelle ei viitsisi ostaa saman hintaista putkea. Onko suomessa olemassa muotteja kuituputkelle tai piirustuksia?

Lähetetty: Ma 18.12.2006 16:50
Kirjoittaja Hene
Turusta Hietasen Esko ja Jukka teki putken pegaselle. Siitä on kyllä jo tovi aikaa.

Lähetetty: Ma 18.12.2006 20:00
Kirjoittaja jorsep
Millainen muodollisuus itse tehdyn kärryn rekisteriin saaminen on?

Lähetetty: Ma 18.12.2006 21:21
Kirjoittaja Hannu N
Ei siinä mitään muuta merkittävää ole, mutta jarrullisessa perävaunussa akseliston(=jarrujen) ja vetopään yhteensopivuudesta pitää olla valmistajan todistus.

Lähetetty: Ma 18.12.2006 21:22
Kirjoittaja mnikunen
Kävin katsastuskonttorilta ohjeet noin vuosi sitten. Kevyt peräkärryjen vaatimukset ovat aika väljät. Ongelmana vuodenvaihteen jälkeen on se että vetopää, aisa ja akselisto tulee olla tyyppihyväksytty. Aisan tyyppihyväksynnän voi kiertää aisan rakentteella, olikohan se nyt siten että aisa on kiinnitettävä akselin takapuolelle. Konttorilta lupasivat kuvat hyväksytyistä rakenteista mutta en ole sitä vielä käynyt.

Lähetetty: Ti 19.12.2006 05:26
Kirjoittaja SamiM
Täällä saattaa olla jotain hyödyllistä tietoa kärryn rakentamiseen:
http://www.augc.aus-soaring.on.net/memb ... ers.html#1

Lähetetty: Ti 19.12.2006 18:34
Kirjoittaja mnikunen
Tälläinen löytyi netistä http://www.oxaero.com/Luebke-Trailer.asp

Lähetetty: Pe 26.01.2007 13:35
Kirjoittaja mnikunen
Perävaunujen tuonnista katsastuskonttori antoi seuraavat kommentit:

- Perävaunulla tulee olla vanha rekisteröintitodistus, muuten kohdellaan kuin uutta vaunua. Maita joissa perävaunuilla ei ole ollut rek.tod ovat olleet ainakin Belgia, Hollanti, Ranska.

- jos vm 1999 tai vanhempi, ei suurempia ongelmia saada rekisteröityä.
- jos 2000 tai uudempi, todistus vetopään ja jarrujen yhteensopivuudesta
- vm 2007, tyyppihyväksyntä vetoaisalle.