Polaarit hukassa

Yleistä purjelentoon liittyvää keskustelua ja informaatiota
Aku
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 199
Liittynyt: La 30.07.2005 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Polaarit hukassa

Viesti Kirjoittaja Aku » Ti 13.02.2007 16:14

Olisin Discus 2b:n polaaria vailla. Tehtaan sivuilta tai lentokäsikirjasta ei sellaista löydy. Kertokaa jos jostain on moinen vastaan tullut tai tiedätte jollakin sen olevan.

Aku

hnpilot
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 446
Liittynyt: Ma 21.04.2003 06:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Polaarit hukassa

Viesti Kirjoittaja hnpilot » Su 18.02.2007 14:58

Aku kirjoitti:Olisin Discus 2b:n polaaria vailla. Tehtaan sivuilta tai lentokäsikirjasta ei sellaista löydy. Kertokaa jos jostain on moinen vastaan tullut tai tiedätte jollakin sen olevan.
Aku
Riippuu vähän mihin tarvitset ko. käyrää. Tällaisen löysin maailmalta:
http://www.soarmn.com/cumulus/polars.htm

Sieltä löytyvät esim. WinPilotin vaatimat arvot, jos se on tarkoituksena. Tosin siis Discus 2a:lle, mutta ei taida kauheasti heittää b:nkään osalta - lue: "muut virheet sydeemissä kumoavat pienen eron polaarissa" ;)

Toivottavasti edes jotain iloa...

hannu

Aku
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 199
Liittynyt: La 30.07.2005 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Aku » Ma 19.02.2007 12:51

Kun kyselee tuppaa löytämään..

Nyt tuli tutkimusten jälkeen bongattua tieto siitä, että herra johnson on ameriikoissa tehnyt kyseiselle konetyypille testin. Testi esiintyy Soaringing toukokuun numerossa ja vuosi on 1999. Olisiko kellään kyseistä artikkelia olemassa?

Aku

hnpilot
Aktiivikirjoittaja
Viestit: 446
Liittynyt: Ma 21.04.2003 06:55
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hnpilot » Ma 19.02.2007 14:50

Aku kirjoitti:Kun kyselee tuppaa löytämään..

Nyt tuli tutkimusten jälkeen bongattua tieto siitä, että herra johnson on ameriikoissa tehnyt kyseiselle konetyypille testin. Testi esiintyy Soaringing toukokuun numerossa ja vuosi on 1999. Olisiko kellään kyseistä artikkelia olemassa?

Aku
Tästä kuvasta taitaa ainakin osin polaari selvitä. Siipikuormituksesta ei vain ole mainintaa...

http://www.wingsandwheels.com/images/Johnso2.jpg

Ihan hyvin artikkeleita riittää, 1999-huhtikuun numeroon asti... ;)

http://web.archive.org/web/199910010757 ... ohnson.asp

hannu

Pena
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.02.2007 13:08
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pena » Ma 19.02.2007 15:11

hnpilot kirjoitti: Siipikuormituksesta ei vain ole mainintaa...
Sen voi varmaan päätellä käyrien alkupisteistä (40 kts = 70,08 km/h).

-P.N.

Pena
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.02.2007 13:08
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pena » Ti 20.02.2007 13:41

Pena kirjoitti:40 kts = 70,08 km/h
Eikö nyt kukaan huomaa lyöntivirhettä. Laskimella ton laskin, joten ei se laskuvirhe ole.

40 kts = 74,08 km/h

Toivottavasti näistä vinkeistä oli mitään apua. Oletan, että tuon kaltaisissa testauksissa/mittauksissa käytetään joko kuivaa konetta tai täysin lastattua, mikä helpottaa päättelyä.

-P.N.

AkiSuokas
Viestit: 21
Liittynyt: La 23.12.2006 09:48

Viesti Kirjoittaja AkiSuokas » La 17.03.2007 19:24

Kyllä siinä siipikuormitus on mainittu.
Se W/S tarkoittaa juuri sitä.

Yksikkö on paikallinen, eli naulaa/neliöjalka

7,23 lbs/sqft = 35,3 kg/m²

Vastaa Viestiin