Jotkut vitsit naurattaa, toiset ei.....kristian kirjoitti:Ymmärtääkseni mikään ei estä punnitsemasta kaverin konetta vaikka kerran viikossa. .
Markku
Jotkut vitsit naurattaa, toiset ei.....kristian kirjoitti:Ymmärtääkseni mikään ei estä punnitsemasta kaverin konetta vaikka kerran viikossa. .
1. Elikkäs jos kaverin koneelle pitäisi tehdä punnitus niin tehdään jonkin sortin sopimus koneen käyttöoikeudesta?Markku Hiedanpää kirjoitti: Vain oman tai käytössään olevan koneen (kerho tai kimppa) voi punnita omistajahuoltajana. Muuten tarvitaan harrastemekaanikkoa.
Miuku
Tervehdyskmarkkuv kirjoitti:1. Elikkäs jos kaverin koneelle pitäisi tehdä punnitus niin tehdään jonkin sortin sopimus koneen käyttöoikeudesta?Markku Hiedanpää kirjoitti: Vain oman tai käytössään olevan koneen (kerho tai kimppa) voi punnita omistajahuoltajana. Muuten tarvitaan harrastemekaanikkoa. Miuku
2. Olen ennenkin ollut väärässä mutta luulin että vielä jokin aikaa sitten minulla oli oikeus punnita kenen tahansa ultra, pursi tai mopu.
3. Ja jos enään ei niin ole niin... mitäs se puhe niistä isoisäoikeuksista?
Markku
Voiko tekijä olla "Miukun listalla" oleva henkilö vai täytyykö nyt vuositarkastusta halajavien ilmoittautua koulutukseen? Voiko henkilö A kouluttaa henkilö B:n tekemään vuositarkastuksen ihan samalla tavalla kuin tuossa punnitustapauksessakin?5.1 c) mukaiselle ilma-alukselle, jos hänellä on kyseiseen ilma-alusryhmään, huoltotoimenpiteeseen, rakennemateriaaliin tai laitteisiin riittävä koulutus, kokemus ja taito. Huoltotoimenpiteitä, joihin tulee olla lisäkoulutus, ovat muun muassa vuositarkastukset
Terveiset Turkista,Hurja kirjoitti:Kuka tekee nyt vuositarkastukset?Voiko tekijä olla "Miukun listalla" oleva henkilö vai täytyykö nyt vuositarkastusta halajavien ilmoittautua koulutukseen? Voiko henkilö A kouluttaa henkilö B:n tekemään vuositarkastuksen ihan samalla tavalla kuin tuossa punnitustapauksessakin?5.1 c) mukaiselle ilma-alukselle, jos hänellä on kyseiseen ilma-alusryhmään, huoltotoimenpiteeseen, rakennemateriaaliin tai laitteisiin riittävä koulutus, kokemus ja taito. Huoltotoimenpiteitä, joihin tulee olla lisäkoulutus, ovat muun muassa vuositarkastukset
TervehdysSamiM kirjoitti:Koskeeko tuo ylläoleva myös ultria? Eli jos olen aiemminkin tehnyt sekä purtsikoihin että ultriin vuosihuoltoja, niin saanko kuitata niitä edelleenkin? "Miukun listan" mukaan oikeus on päättynyt 28.9.2013..
Tuo 500h vaatimus hämmentää myös, tarviiko siitä vielä murehtiakaan? Kaikkien saatavilla olevien lentopäiväkirjojen perusteella olin kuitannut 17 vuosihuoltoa joista kertyy vasta 255h jos yhdestä vuosihuollosta saa vain 15h.
Onko ainut vaihtoehto käydä lisää maksullisia kursseja ja lunastaa 600e harrastemekaanikon lupakirja että pääsee huoltamaan kerhon koneita ilmaiseksi?