Mahtaakohan jollakin olla sitä valmistajan määräystä jolla vyöt uusittava 12 vuden välein? Siis Gadringer-Gurten vyöt ? Lienee jonkin sortin huolto tms manuaalikristian kirjoitti:Vastaan itse itselleni muutamiin epäselviin kohtiin, kun sain ns. parempaa tietoa pääkallopaikalta.
1. Vanhat vyöt, joille ei löydy laitekorttia, tyyppinumeroa tai valmistajaa (alkuperäiset): kirjataan huolto-ohjelmaan koneen lentokäsikirjan mukainen "regular check" (omistaja tekee), ei peruskorjausjaksoa. Uudemmat vyöt menevät sitten vyötehtaan ohjeiden mukaan, siis 12v ja vaihtoon.
Winter ei ole tainnut sanoa yhtään mitään ?
2. Korkeusmittari (amerikkalainen Kolsmann, ei EASA-hyväksytty mittari, ei valmistajan ohjeita). Voi jättää pois huolto-ohjelmasta.
Astireissakin näyttää olevan (Club) eroja. Astir CS /Jeans/ 77 ei ole mitään punnituksesta paitsi yllä oleva. Club III on taasen mainittu manuaalissa 4 vuotta.4. Punnitus. Koneen manuaalin mukaan, omassa tapauksessani ainoastaan "korjausten, maalauksen ja laiteasennusten jälkeen", ei siis säännöllistä jaksoa.
Toivottavasti tästä oli jollekin apua.
kristian
ps. jos ihmettelette miksi huolto-ohjelmien hyväksyntä kestää, siellä on nyt parikymmentä hyväksytty ja 580 kpl pöydällä.
Jari
Helmikuun alusta ollut HO tarkastettavana Discuksen osalta... mahtaa olla tarkkaan katsottu kun palailee takaisin...