"syöksyvyöt"
"syöksyvyöt"
Onko jollakulla ihan oikeasti huolto-ohjeet Gadringerin vöille ?
Tai edes tietoa mista moista dataa saisi.
Siis muutakin kuin kyseisen tilpehöörin Easa Form Onen:n mukainen 12 vuoden käyttöikätieto?
M arkku
Tai edes tietoa mista moista dataa saisi.
Siis muutakin kuin kyseisen tilpehöörin Easa Form Onen:n mukainen 12 vuoden käyttöikätieto?
M arkku
"tosiasiat hukkuvat hokemien alle"
Re: "syöksyvyöt"
Kauppiaalla on kts http://www.hkavionics.com/gadringer.pdf
Eivät tosin mitenkään ihmeelliset mutta valmistajan tekemät
Eivät tosin mitenkään ihmeelliset mutta valmistajan tekemät
terv HK
Re: "syöksyvyöt"
Kiitos. Ja kiitos myös muille, privaatisti auttaneille.HK kirjoitti:Kauppiaalla on kts http://www.hkavionics.com/gadringer.pdf
Eivät tosin mitenkään ihmeelliset mutta valmistajan tekemät
Tyhmänä utelen; minkä näköinen tyyppi se on tuo "muu viranomaisen hyväksymä henkilö tai organisaatio"?
Liekö yhtään peilikuvani näköinen (harrastehuoltaja)
M Arkku
"tosiasiat hukkuvat hokemien alle"
Re: "syöksyvyöt"
Istuinvöiden ompeleiden korjaus rinnastettiin ainakin ennen EASAa laskuvarjojen valjaiden ompeleiden korjauksiin. Sain Miukulta tällaisen ohjeen noin kesällä 2003, kun peruskorjauksesta tulleet vyöt oli ylipitkät ja niitä piti lyhentää. En tiedä onko asia ennallaan EASA aikana joten kannattaa varmistaa. Laskuvarjojen tarkastajien ja korjaajien toimiluvat ja valtuudet on Trafi.fi sivustolla. Eri asia tekeekö näistä nykyisistä kukaan mitään istuinvöille.kmarkkuv kirjoitti:HK kirjoitti:...minkä näköinen tyyppi se on tuo "muu viranomaisen hyväksymä henkilö tai organisaatio"?
t Antti
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Pe 22.01.2010 14:55
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: "syöksyvyöt"
Se oli silloin ennen,
nyt se on valmistajan tai F tai 145 pajan töitä toimiluvan puitteissa.
nyt se on valmistajan tai F tai 145 pajan töitä toimiluvan puitteissa.
Re: "syöksyvyöt"
Täsmennän että uteliaisuuteni koski seuraavaa, korostettua kohtaa vöiden ohjeesta;kmarkkuv kirjoitti: Tyhmänä utelen; minkä näköinen tyyppi se on tuo "muu viranomaisen hyväksymä henkilö tai organisaatio"?
Liekö yhtään peilikuvani näköinen (harrastehuoltaja)
"The restraint system is to be inspected periodical. The length of interval is to be arranged between owner and authorities but, should not exceed 48 months.
The inspection has to be performed by the manufacturer or an other person or institution approved by the respective authority."
M Arkku
"tosiasiat hukkuvat hokemien alle"
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Pe 22.01.2010 14:55
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: "syöksyvyöt"
Tätä vastaava henkilö on laskuvarjotarkastaja, nyt en vain muista olisiko jollain laskuvarjotarkastajan ( kts: http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth ... 8_2009.pdf ) oikeuksissa tälläistä oikeutta.kmarkkuv kirjoitti:Täsmennän että uteliaisuuteni koski seuraavaa, korostettua kohtaa vöiden ohjeesta;kmarkkuv kirjoitti: Tyhmänä utelen; minkä näköinen tyyppi se on tuo "muu viranomaisen hyväksymä henkilö tai organisaatio"?
Liekö yhtään peilikuvani näköinen (harrastehuoltaja)
"The restraint system is to be inspected periodical. The length of interval is to be arranged between owner and authorities but, should not exceed 48 months.
The inspection has to be performed by the manufacturer or an other person or institution approved by the respective authority."
M Arkku
Re: "syöksyvyöt"
Olisi kohta hyvä löytyä tyyppejä joilla moinen oikeus on, muutoin moni kone maadottuu ja/tai turhaa hiilijalanjäljen kasvatusta esiintyy kun lähetellään vöitä ympäri eurooppaa edestakaisin.Markku Hiedanpää kirjoitti: Tätä vastaava henkilö on laskuvarjotarkastaja, nyt en vain muista olisiko jollain laskuvarjotarkastajan ( kts: http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth ... 8_2009.pdf ) oikeuksissa tälläistä oikeutta.
Kysymyshän ei kuitenkaan ole muusta kuin siitä että tarkastetaan että :
- Liitteet
-
- nimetön.GIF (23.95 KiB) Katsottu 9229 kertaa
"tosiasiat hukkuvat hokemien alle"
Re: "syöksyvyöt"
Asia alkoi sen verran kiinnostamaan, että kysyin Gadringer-Gurte GmbH:lta, että mikä tämä 48 kuukauden tarkastus oikein on ja kuka sen saa tehdä. Harald Muller vastasi oitis:
´Hello- in Germany we have an annual-check of the planes and therein even the belts get checked. Because we do not know the check-intervall in other countries, therefore we gave a "proposal" - this proposed 48 month inspection intervall is not mandatory it is just a sample. Even the inspector of your plane is "approved bt the authority" and can certify the using of your belts. Every owner should take care for himself concerning the status of his belts, therefore we propose an check of the belts before every start.
Mandatory is the 12-years-check: our belts have a max lifetime of 12 years. After that period the webbing and the adjuster springs have to be replaced. This has to be done in our company.´
´Hello- in Germany we have an annual-check of the planes and therein even the belts get checked. Because we do not know the check-intervall in other countries, therefore we gave a "proposal" - this proposed 48 month inspection intervall is not mandatory it is just a sample. Even the inspector of your plane is "approved bt the authority" and can certify the using of your belts. Every owner should take care for himself concerning the status of his belts, therefore we propose an check of the belts before every start.
Mandatory is the 12-years-check: our belts have a max lifetime of 12 years. After that period the webbing and the adjuster springs have to be replaced. This has to be done in our company.´
Re: "syöksyvyöt"
Löytyykö keneltäkään sitten Schrothin vöiden huolto-ohjekirjaa? Vöiden tyyppi on 4-01-125606.
Viranomaisella moinen varmaankin on, koska sellaista osaavat vaatia.
YX Hannu
Viranomaisella moinen varmaankin on, koska sellaista osaavat vaatia.
YX Hannu
Re: "syöksyvyöt"
Kun juttelin tästä 48 kk tarkastuksesta Mikko Jaakkolan (huolto-ohjelmien tarkastaja) kanssa joka oli omien sanojensa mukaan keskustellut asiasta IH:n kanssa, sain vastaukseksi että 48 kk tarkastuksen saa tehdä erityistarkastaja joka on tuolla Miukun listalla http://tietopalvelu.ilmailuhallinto.fi/ ... valtuudet/ kohdassa HarrastehuoltajatMarkku Hiedanpää kirjoitti:Tätä vastaava henkilö on laskuvarjotarkastaja, nyt en vain muista olisiko jollain laskuvarjotarkastajan ( kts: http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth ... 8_2009.pdf ) oikeuksissa tälläistä oikeutta.kmarkkuv kirjoitti:Täsmennän että uteliaisuuteni koski seuraavaa, korostettua kohtaa vöiden ohjeesta;kmarkkuv kirjoitti: Tyhmänä utelen; minkä näköinen tyyppi se on tuo "muu viranomaisen hyväksymä henkilö tai organisaatio"?
Liekö yhtään peilikuvani näköinen (harrastehuoltaja)
"The restraint system is to be inspected periodical. The length of interval is to be arranged between owner and authorities but, should not exceed 48 months.
The inspection has to be performed by the manufacturer or an other person or institution approved by the respective authority."
M Arkku
Jari
Re: "syöksyvyöt"
Siis tämä linkki toiminee:
http://www.ilmailuhallinto.fi/toimiluvat_ja_valtuudet-1
http://www.ilmailuhallinto.fi/toimiluvat_ja_valtuudet-1
Re: "syöksyvyöt"
Olipa todella hienoa palvelua Scrothilta. Puolessa tunnissa tuli manuaali sähköpostilla. Minulta saa kopion, jos joku muukin tarvitsee.Hannu kirjoitti:Löytyykö keneltäkään sitten Schrothin vöiden huolto-ohjekirjaa? Vöiden tyyppi on 4-01-125606.
YX Hannu
Manuaali on tyypeille 4-01-xxxxxx, 4-02-xxxxxx, 4-03-xxxxxx, 4-04-xxxxxx.
Hannu
Re: "syöksyvyöt"
Gadringer&Gurte vöiden tarkastus (huolto/uusimistarve) luulisi hoituvan ARC:n tekijän toimesta. Pesu ja puhdistus pilot ownerin toimesta valmistajan ohjeen mukaan. Lentoa edeltävä tarkastus koneen päällikön toimesta. Peruskorjaus valmistajan, GadringerGurte toimesta. Erillisen tarkastajan toimenpiteitä ei tarvittane. vrt aikaisemmin lähettämäni valmistajan vastaus asiaan.
Re: "syöksyvyöt"
Entäs löytyykö joltain Autoflug- merkkisiin vöihin liittyvää tietoa, eli puuttuu vöiden valmistajan huolto-ohjekirja..
Vyöt ovat Astir Cs- koneessa.
Lantiovyön juuressa on merkki "Autoflug" mutta ei muuta. Siihen kiinnittyy eriväriset vyöt lukkoineen joissa on ainoastaan merkintä "Schlemann" ja päiväys 1998..
Mitähän noille pitää tehdä, pitääkö ne lähettää jonnekkin huoltofirmaan vai ostaa kokonaan uudet vyöt? Ja minne/mistä??

Lantiovyön juuressa on merkki "Autoflug" mutta ei muuta. Siihen kiinnittyy eriväriset vyöt lukkoineen joissa on ainoastaan merkintä "Schlemann" ja päiväys 1998..
Mitähän noille pitää tehdä, pitääkö ne lähettää jonnekkin huoltofirmaan vai ostaa kokonaan uudet vyöt? Ja minne/mistä??

Re: "syöksyvyöt"
Terve Sami,
Ls6b:n huoltomanuaali mainitsee yhtenä vyövaihtoehtona Autoflugit ja määrittelee niiden kangasosilla 10 vuoden vaihtovälin. Itse Autoflugin manuaalista minulla ei ole havaintoa...
t: V-M
Ls6b:n huoltomanuaali mainitsee yhtenä vyövaihtoehtona Autoflugit ja määrittelee niiden kangasosilla 10 vuoden vaihtovälin. Itse Autoflugin manuaalista minulla ei ole havaintoa...
t: V-M
Ventti / PIY, OIK, VLK, ISK, HYIK
Re: "syöksyvyöt"
Hei
Selvittelin vähän asiaa erään kerhon Astirin kohdalla. Autoflug on siirtänyt vöiden valmistuksen ja huollon AmSafe nimiselle USA/GB/DE firmalle. Huolto olisi maksanut (kunhan ensin sain vastauksen) 450puntaa+alv. Edustamani uudet Gadringerit tulivat olennaisesti halvemmaksi n. 350e.
Selvittelin vähän asiaa erään kerhon Astirin kohdalla. Autoflug on siirtänyt vöiden valmistuksen ja huollon AmSafe nimiselle USA/GB/DE firmalle. Huolto olisi maksanut (kunhan ensin sain vastauksen) 450puntaa+alv. Edustamani uudet Gadringerit tulivat olennaisesti halvemmaksi n. 350e.
terv HK
Re: "syöksyvyöt"
Joko muut ovat saaneet iloisia uutisia Pöhkölästä ?
Uusitut ja korjatut istuinvyöt eivät kelpaa ja koneet eivät ole lentokelpoisia. Ainakin Autoflug ja Gadringer vöiden osalta seuraavat korjaajat on julistettu pannaan: LTB Schlemann GmbH ja Lite Flite Aps, Aeronautical safety company.
Onko mitään muita vaihtoehtoja, kuin tilata kaikkiin koneisiin uudet vyöt alkuperäiseltä valmistajalta ?
t. Jyrki
Uusitut ja korjatut istuinvyöt eivät kelpaa ja koneet eivät ole lentokelpoisia. Ainakin Autoflug ja Gadringer vöiden osalta seuraavat korjaajat on julistettu pannaan: LTB Schlemann GmbH ja Lite Flite Aps, Aeronautical safety company.
Onko mitään muita vaihtoehtoja, kuin tilata kaikkiin koneisiin uudet vyöt alkuperäiseltä valmistajalta ?
t. Jyrki
Re: "syöksyvyöt"
Nelosen vyöt olivat Schlemannilla peruskorjattavana 2008.
Tiedustelivat TraFista asiaa syksyllä yleisesti ja laitoin vastaukseni liitteenä saamani EASA Form One:n (LBA:n hyväksyntä tehdystä työstä) päivämäärällä 15.9.2008.
Olen hiljakkoin saanut Trafilta viestin: Gadringer-Gurte GmbH:n valmistamien vöiden osalta emme ole saaneet varmaa tietoa, onko huolto-organisaatiolla ollut käytettävissään valmistajan huolto-ohjeet. Siten ei ole ainakaan tällä hetkellä näyttöä siitä, että annettu huoltotodiste olisi epäpätevä.
Varmuuden välttämiseksi käänsin asian samantien suomeksi ja pyysin sitten vahvistusta siihen, että ko. EASA Form One on OK ja että voin edelleen lentää noilla vöillä.
Vastaus oli, että on OK ja että tiedottavat jos asiassa jotain uutta ilmenee.
Kari
Tiedustelivat TraFista asiaa syksyllä yleisesti ja laitoin vastaukseni liitteenä saamani EASA Form One:n (LBA:n hyväksyntä tehdystä työstä) päivämäärällä 15.9.2008.
Olen hiljakkoin saanut Trafilta viestin: Gadringer-Gurte GmbH:n valmistamien vöiden osalta emme ole saaneet varmaa tietoa, onko huolto-organisaatiolla ollut käytettävissään valmistajan huolto-ohjeet. Siten ei ole ainakaan tällä hetkellä näyttöä siitä, että annettu huoltotodiste olisi epäpätevä.
Varmuuden välttämiseksi käänsin asian samantien suomeksi ja pyysin sitten vahvistusta siihen, että ko. EASA Form One on OK ja että voin edelleen lentää noilla vöillä.
Vastaus oli, että on OK ja että tiedottavat jos asiassa jotain uutta ilmenee.
Kari